Otomotiv dünyasının zor zamanlar geçirmesine sebep olan corona virüsü salgını, otomotiv markalarını her geçen gün daha fazla etkilemeye devam ediyor. Taleplerin düşmesi nedeniyle Nissan, Renault ve Volkswagen’den işten çıkartmalar yaşanmıştı. Hatta Fransız otomotiv devi Renault’un sonu geldiğine dair açıklamalar bile yapıldı.
Sektörü derinlemesine etkileyen kriz hali hazırda devam ederken Aston Martin grubundan da kötü haber geldi. Aston Martin’de corona virüsü krizini ağır şekilde hisseden markalar arasında yer aldı. İngiliz üretici hali hazırda salgın öncesinde mali krizler yaşıyordu zaten. Salgın öncesi 536 milyon Sterlin destek alan şirket, 2020 yılının ilk çeyreği sonrası da 119 milyon Pound zarar ettiğini açıkladı.
Otomotiv devi satış rakamlarını arttırmak ve toparlanmak adına geçtiğimiz süreçte ilk SUV modeli olan Aston Martin DBX tanıtımını gerçekleştirmiş. Fakat corona virüsü salgını sonrasında yaşanan talep düşüklüğü markayı kötü etkiledi ve İngiliz markanın satışları üçte bir oranında kayıp yaşadı. Bu durum zor bir süreçten geçen otomotiv devinin durumunu daha da kötü bir hale gelmesine neden oldu.
Konu hakkında açıklamalar da bulunan Aston Martin ise, hali hazırda kötü bir dönemden geçen markanın, daha da kötü günler yaşanacağını düşünerek hareket edeceğini belirtti. Bu süreçte otomotiv devi finansal operasyonlarını tekrardan gözden geçirecek. Aslında otomotiv devi geçtiğimiz haftalarda seri üretim otomobillere son vermek istediklerini açıklamıştı. Yeni süreçte ise markanın hedefi “İngiliz Ferrari” olmak. Yani özel üretim araçlar tasarlayıp, siparişlere göre otomobil üretmek.
Bı bilgi için teşekkürler gerçekten işime baya yaradı konu içinse de korona virüsü yüzüne baya marka için kotu oldu umarım çabucak gecer bu siteyi takip etmeye devam edecem
Bir şekilde devlet desteği filan alarak tekrardan toparlanma sürecine gireceğine inanıyorum. Aston Martin oldukça büyük bir marka böyle kolay kolay yedirmezler ki üstüne ihracat yapıp ülke gelirine de büyük katkı sağlıyordur zaten.
Aston Martin eğer seri üretime son verirse mevcut araç kullanıcıları için pekte iyi olmaz. Bu kadar servis ağı, teknik desteği sürücüler servislerden alamayacak ve yedek parça sıkıntısı da doğacak. O fiyatlarda zamlanır
Koskaca markaların 3-4 aylık salgından bu kadar etkilenmesi aslında tuhafıma gitmiyor değil. O kadar para kazanılıyor o kadar satış yapılıyor ama halen zor durumdalar
Corona virüsü salgını ileri ki zamanlarda etkisini sanırım daha kötü gösterecek.