Cupra Leon, tamamen yenilenen bir tasarımla piyasaya sürülüyor. Hem hatchback hem de Sportstourer adı verilen station wagon versiyonunda yapılan önemli tasarım güncellemeleri, aracın 333 beygir gücündeki 2.0 TSI motoru ve daha önce yalnızca Formentor VZ5 ile Audi RS 3’te bulunan Torque Splitter ile sportifliği daha da pekiştiriyor.
2024 model Leon, ilk olarak Tavascan’da görülen ve artık Formentor’da da kullanılan üçgen desenli Matrix LED farlarla donatılmış. Ayrıca, Leon’un hava girişleri ve ön ızgarası yeniden şekillendirilerek daha agresif bir ön cephe oluşturulmuş.
Cupra’nın yenilenme sürecinde müşterilerin beğenisine sunulan şık jant tasarımları da güncelleniyor. 18 ve 19 inç boyutlarında sunulan jantlar, sekiz farklı tasarım seçeneği ile geliştirilmiş. Arka tarafta, farlarda görmeye alışık olduğumuz üçgen desenlere sahip şerit LED stop lambaları bulunuyor. Ayrıca, LED şeridin içine entegre edilmiş ve aydınlatılmış Cupra logosu dikkat çekiyor.
İç mekâna geçtiğimizde, 3D baskı teknolojisi kullanılarak üretilen ve %73 oranında geri dönüştürülmüş vegan mikrofiber kullanılan döşeme seçenekleriyle karşılaşıyoruz. Cupra modellerinin iç mekan kalitesi, önceki modellerle karşılaştırıldığında tasarımsal bir değişiklik göstermese de, malzeme kalitesiyle öne çıkıyor.
Yeni eklenen özellikler arasında 12.9 inçlik geniş multimedya ekranı bulunuyor. Daha önce eleştiri konusu olan dokunmatik klima ve ses kontrolleri artık arka aydınlatmalı, bu sayede özellikle karanlıkta kullanım kolaylığı sağlanıyor. Teknoloji açısından dikkat çeken bir diğer yenilik ise Cupra’nın Sennheiser ile işbirliği yaparak geliştirdiği, 12 hoparlörlü ve 425 watt gücündeki ses sistemidir.
Cupra Leon ve Leon Sportstourer, sırasıyla 4.400 mm ve 4.660 mm uzunluk, her ikisi de 1.800 mm genişlik ve 1.440 mm ile 1.460 mm yükseklik ölçülerine sahip. 2.680 mm aks mesafesi ile gelen bu modeller, sırasıyla 380 ve 620 litre bagaj hacmine sahipken, koltuklar yatırıldığında bu hacim 1300 ve 1600 litreye kadar artıyor.
Yenilenmiş Leon, sekiz farklı motor seçeneği sunarken (hatchback modelinde 300 beygir gücündeki 2.0 TSI ile dokuzuncu bir seçenek de mevcut), çeşitlilikle öne çıkıyor.
Giriş modeli olarak 150 beygir gücünde ve 6 vitesli manuel şanzımana sahip 1.5 TSI devam ediyor. Güç yelpazesi 204 beygirlik bir seviyede DSG şanzıman ve 4Drive dört tekerlekten çekiş sistemi, 265 beygirlik DSG şanzıman ve önden çekişli, ve 333 beygir gücünde DSG ve 4Drive seçenekleriyle genişliyor.
333 beygirlik versiyon, makyaj öncesi modeline göre 33 beygir güç artışı ve Audi RS3‘ten alınan Torque Splitter diferansiyeli ile dikkat çekiyor. Ayrıca, opsiyonel olarak sunulan Akebono fren sistemi de bu modelde yer alıyor.
Ayrıca, 150 beygir gücünde 1.5 TSI hafif hibrit benzinli, 150 beygir gücünde 2.0 TDI dizel ve iki farklı plug-in hibrit versiyon da mevcut. Her iki plug-in hibrit model de 1.5 TSI tabanlı olup, 204 ile 272 beygir arası güç sunuyor ve 19.7 kWh kapasiteli batarya paketi ile elektrik modunda 100 km üzerinde menzil sağlıyor.
Temmuz ayından itibaren Avrupa’da satışa çıkacak olan yenilenmiş modelin, ülkemizde hangi motor seçenekleri ile sunulacağına dair henüz bir bilgi paylaşılmadı. Ayrıca, fiyatlandırma ile ilgili resmi bir açıklama olmadığını da ekleyelim.