Mercedes-AMG F1 W15 E PERFORMANCE’ın tanıtımıyla birlikte, 2024 FIA Formula 1 Dünya Şampiyonası sezonuna doğru yolculuk sürüyor.
Bahreyn’deki 2024 sezonunun ilk FP1 seansına 15 gün kala, 2023 sezonu 80 gün önce sona erdi. Yarış olmayan bu süreçte, Brackley ve Brixworth’deki fabrikalarda çalışmalar hız kesmeden devam ediyor. Ekip, yaklaşık 12 ay önce başladıkları bir projeyi yoğun bir şekilde sürdürüyor.
2023 Bahreyn Grand Prix’i beklenen sonuçları vermediği için, ekibimiz faaliyetlerimizi her açıdan gözden geçirdi. Yeni bir strateji belirleyerek bir yenilenme sürecine girdik. W14’ün mevcut mimarisinin kısıtlamalarına rağmen, somut ilerlemeler elde ettik. Bir yıl süren zorlu mücadele sonucu Takımlar Şampiyonası’nda ikinci olduk. Mücadelemiz 2024’te de sürecek.
Mercedes-AMG PETRONAS F1 Takımının Takım Müdürü ve CEO’su Toto Wolff şöyle diyor: “Bu sporun mucizeyle ilgisi yok. En önde yarışabilmek için büyük bir dağa tırmanmamız gerekiyor, bunun farkındayız. Ancak hırslı ve kararlıyız. Bu yeni yönü belirlediğimizden beri gelişimimiz olumlu yönde ilerliyor. Yeni araç için önceliklerimiz belliydi ve bu hedeflere ulaşıp ulaşmadığımızı yakında göreceğiz.”
Teknik Direktör James Allison, “Herhangi bir aracın tasarımı uzun süreçler ve birçok aşamadan oluşur” diyor. “Bizim tasarım sürecimiz geçen yıla dayanıyor. Yeni bir araç, takımın sezon boyunca gerçekleştiremediği büyük değişiklikleri uygulamasına olanak tanıyacak. Bunlar, geçtiğimiz yaz boyunca alınan kararların sonuçları.”
Bu değişiklikler arasında yeni bir şasi ve yeni bir şanzıman kasası bulunuyor. Aerodinamik alanında ise her zaman olduğu gibi verimlilik öncelikli. Daha az sürtünmeyle daha fazla downforce elde etmek ve bu kuvveti süspansiyon ile lastiklerin işlevselliğiyle uyumlu bir şekilde piste aktarmaya yönelik çalışmalar sürüyor.
James, “Önceki aracın arka aksında önemli iyileştirmeler yaptık. Her iki aksın, özellikle de arka aksın, lastikle olan etkileşimini W14 modeline kıyasla daha iyi kontrol etmesi için yoğun çaba sarf ettik. Ayrıca DRS etkisi ve pit stop performansı gibi diğer iyileştirilebilir alanlarda da düzenlemeler yaptık” şeklinde ekledi.
James şöyle dedi: “Mevcut otomobillerde performansın büyük bir kısmı zeminin yolla nasıl etkileşime girdiğiyle bağlantılıdır. Bu yüzden bir otomobilin verimliliği, zeminin aerodinamik olarak ne kadar iyi performans gösterebildiğine bağlıdır. İyi bir kış geçirdiğimizi düşünüyoruz, fakat F1 göreceli bir oyun ve ne kadar büyük bir adım attığımızı ancak zaman gösterecek. Yeni aracımızdan en iyi verimi almaya odaklanmış durumdayız. Düzenlemeler henüz yeni, fırsatlar bol ve önümüzdeki geliştirme süreci bizi heyecanlandırıyor.”
Bir Önceki Haberimize Buradan ulaşabilirsiniz