Aston Martin
1903 yılında bisiklet merakıyla tanışan Robert Bamford ve Lionel Martin, sene 1912 yılını göstermeye başladığında GWK, Singer ve Calthrope otomobillerini satmaya başladılar. 1920 yılında şirketin tüm hisselerini satın alan Lionel Martin Fransız Grand Prix yarışları için yarış arabaları üretmeye başlamıştır. Şirket daha sonraki yıllarda mali olarak büyük sıkıntılar yaşamıştır.
Zorlu geçen bir kaç yılın ardından Lady Charnwood ve birkaç yatırımcı şirkete Aston Martin Motors adını verdi ve üretim yerini Felthama taşıdı. Augusta Bertelli 1926 yılında şirketin başına tasarımcı olarak geçti ve yarış otomobilleri alanında farklı modellerde baş rolü oynadı. Gelecek yıllar Bertelli’yi reakabetçi yarış araçları üretimi konusunda önemli bir tasarımcı haline getirecektir. Bertelli ürettiği araçlarla uluslar arası yarışlara katılmıştır. Yılların ilerlemesi ile şirketin yarışlarda ki değerinin artmasına rağmen mali sıkıntılar da şirketin yakasını bırakmayacaktır.
1936 yılına gelindiğinde şirket daha çok tüketicilere hitap edecek araçlar tasarlamayı kendine hedef belirlemiştir. İkinci dünya savaşı öncesi ortalama 700 araç üreten şirket, savaşın başlamasıyla askeri malzeme üretmeye mecbur kalmıştır. Savaş bitimi ile 1947 yılında David Brown Aston Martin ilgisi ve Bentley tasarımı ile ünlenen Logandayi satın almıştır. 1950’li yıllarda David Brown kısaltması ile pek çok araç üretilecektir. Üretilen birkaç model ile Aston Martin geçmişine uygun araçlar ile şirket adından söz ettirmeyi başardı. Özellikle DB2 modeli piyasada büyük ses getirecekti.
Firmanın en ikonik aracı olarak nitelendirilebilecek model 1965 yılında otomobil piyasasına girecek olan DB5 modeliydi. Bu araç film yıldızı olarak yıllar yılı James Bond ile anılacak bu otomobil sayesinde dünya çapında ünlü olan Aston Martin markası meydana gelecekti. 1970 yılında yaşanan ekonomik problemler nedeni ile şirket birkaç kez el değiştirecek ve son olarak Amerikalı George Minden ve Peter Sprague ile ekonomik dar boğaz aşılmaya çalışılacaktır. Tüm yatırımlara rağmen 1980 dar boğazı şirketi derinden etkilemiştir.
1987 yılına gelindiğinde Ford Avrupa şirketin potansiyelini fark ederek şirketin hisselerinin büyük bölümünü satın aldı. Şirket 1988 yılında yeni hissedarı ile 20 yılını şekillendirecek Virage ve V – 8 motoru üzerinde çalışmaya başlamıştır. Tüm bu gelişmelere ek olarak eski tasarımlar yeni teknojilerle birleştirilmeye odaklanılmıştır. Yapılan yenilikler yeni bir ikonik araç olan DB9 doğacak ve Aston Martin markasının amiral gemisi olacaktır. 2007 yılında tekrar el değiştiren şirket bayi ağının genişletilmesi ile tekrar işleri yoluna sokacaktır. 2010 yılında dört kapılı sedan üretimi gerçekleştirildi.