Spor otomobil üreticisi Bugatti’nin CEO’su Stephan Winkelmann geçtiğimiz aylarda yaptığı açıklama da markanın ürün gamını genişleteceği müjdesini vermişti. Fakat bu kadar özel bir markanın portfolyosuna yeni modelleri dahil etmesi çokta basit bir iş değil. Fakat şirketin yabancı kaynaklara yaptığı açıklamalara bakarsak, ”Bugatti markasını da bünyesinde barındıran VW Grubu son zamanlarda elektrikli ve otonom araçlara ciddi yatırımlar yapıyor. Biz de hissedarlarımız gibi aynı plan içerisinde ilerlemek zorundayız. Firmamız var olandan daha fazlasını yapmak için hazır. W16 motor markamızın temelini oluştursa da sonsuza kadar böyle kalmayacağı kesin” ifadelerini görüyoruz.
Marka hakkında ikinci model için söylentiler otomotiv dünyasında oldukça uzun bir süredir konuşuluyor. Söylentiler de oldukça ön plana çıkan otomobil genel de sedan olacağı yönündeydi. Fakat su götürmez bir gerçek ki sedan otomotiv piyasası her geçen gün kan kaybetme. Son zamanlar da büyük ilerle gösteren SUV ve Crossover’lar ise bilindiği gibi şu an Dünya pazarının hakimi. Bugatti’nin yaratacağı bir sedan her ne kadar rağbet görecek olsa da bir SUV veya Crossover her koşulda firma için de biçilmiş bir kaftan olacaktır. Stephan Winkelmann’da yaptığı açıklamalar da zaten Bentley ve Rolls-Royce gibi devlerin SUV modellerine rakip üretmenin sedan modelden daha mantıklı olacağı yönünde.
Hibrit Motorlar Üzerinde Çalışılıyor
CEO Stephan Winkelmann, ayrıca VW Grubu’ndan farklı model üretimi için sermaye almanın tek başına da yetersiz kalacağının altına da çiziyor. Çünkü Bugatti’nin W16 modelinin ekonomik ve uzun ömürlülük gibi kriterlere oldukça uzak olduğu herkesçe bilinen bir gerçek. Winkelmann’da bu sebeplerden ötürü markanın gelecekte hibrit motorlar üzerinde çalışmalara başlayacağını belirtiyor. Hibrit ünitelere sahip bir Bugatti SUV veya Crossover oldukça mantıklı hamleler olur. Çünkü günümüz otomotiv dünyasın da zaten süper SUV şeklinde bir segment çoktan oluşmuş durumda. Bu segmenti de Lamborghini’nin süper SUV’u Urus yarattı demekte yanlış olmaz. Ayrıca markanın yapacağı bu hamle, gelecekteki planlar ve versiyonlar için de sermaye oluşturacaktır.