Ferrari 488 Pista Spider Detayları Belli Oldu

0

Geçtiğimiz ağustos ayında spor otomobil üreticisi Ferrari, Ferrari 488 Pista Spider modelinin tanıtımını yapmıştı. Bu model İtalyan üreticinin 50. üstü açık modeli oldu. İlk olarak internet üzerinden tanıtımını gördüğümüz modelin tüm detayları Paris Otomobil Fuarı’nda meraklıları ile paylaşıldı. Bu modele ek olarak şirket Monza SP1 ve SP2 modellerini Fuar alanında ziyaretçilerin beğenisine sundu.

Çift turbolu 3.9 litrelik hacime sahip bir V8 motor ile karşımıza çıkan spor otomobil, 721 beygirlik güç üretimine ve 770 Nm tork değerlerine sahip. Bu değerler 488 Pista Spider‘in, 0’dan 100 km/s hıza sadece 2.85 saniye de ulaşmasına olanak sağlıyor. Aracın maksimum hız değeri ise 488 Pista Coupe modelin de olduğu gibi 340 km/s. Bu üstün performanslı otomobilin motoru da 7 ileri çift kavramalı yapıya sahip otomatik bir şanzımanla birleştirilmiş. Şirket tamamen farklı bir yapıda olan şanzıman sayesin de viteslerin oldukça seri olduğunun da altını özellikle çiziyor. 488 Pista Spider’in lastik seçimi ise Michelin Sport Cup 2 modelinden yana kullanılmış.

Ferrari 488 Pista Spider Detayları Belli Oldu

Ferrari 488 Pista Spider

İlk olarak akılla gelen soru aslında otomobilin, 488 Spider modeline oranla ne gibi değişikler içerdiği. 488 Pista Spider’in diğer versiyonuna göre motor aksamında iyileştirmeye giderek daha fazla güçlendiğini söylemek isteriz. Uygulanan motor aksamında ki bu değişiklikler otomobile %20 oranında daha iyi aerodinamik başarıda eklemiş. 488 Challenge modelinde görmeye alıştığımız ve hatta onun için özel olarak geliştirilen yeni emme manifoldu 488 Pista Spider’ada entegre edilmiş. Bu sayede otomobil de yer tasarrufu sağlanmış ve arka teker kısmının ön tarafına daha büyük yapıdaki intercooler’lar yerleştirilmiş.

Ferrari 488 Pista Spider Detayları Belli Oldu

Motor kısmında kullanılan parçaların oldukça güç kazandığının altını çizmiştik. Detaya inmek gerekirse valfler ve valf yaylarının da özel olarak seçildiğini, piston ve silindir kafalarının da diğer versiyona oranla güçlendirildiğini belirtelim. Bu uygulamaların dışında bir kaç değişiklik ile birlikte otomobilin motoru 18 kg kadar hafiflik kazanmış. Bu hafifleme otomobilin açılır/kapanır tavanından otomobile yüklenen ek 91 kiloluk ağırlığının biraz da olsa telore edilmesini sağlamış.

Ferrari 488 Pista Spider Detayları Belli Oldu

Bu süper otomobili hafifletme çabalarını aslında aracın neredeyse her detayında görebiliyoruz. Inconel egzoz manifoldunun kullanılması, krank milinin ve aracın debriyaj balatasının daha hafif malzemeden seçilmesi, titanyum biyel kolları gibi ek hafifletme çabaları da var. Ayrıca 488 Pista Spider’in motor kapağının, ön ve arka tamponların ve arka kısımda kullanılan rüzgarlığın da karbonfiber malzemeden üretilip kullanılması ise ağırlık atmada oldukça etkili olmuş. Jant kısmında ise opsiyonel olarak seçilebilen 20 inç’lik karbon jantlar ise normal jantlara oranla %20’lik ek bir hafiflemeyi de beraberin de getiriyor. Tüm bu uygulamalar ve çalışmalar sonunda 488 Pista Spider modeli kardeşi 488 Pista Coupe modelinden biraz daha üstün olmayı başarmış. Henüz bir fiyat biçilmeyen otomobilin bunca değişiklikten sonra 350.000 $’lık kardeşinden daha fazla bir fiyata satılması da kaçınılmaz görünüyor.

Ferrari 488 Pista Spider

Bunları da beğenebilirsin
Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Bununla iyi olduğunuzu varsayacağız, ancak isterseniz vazgeçebilirsiniz. Kabul etmek Mesajları Oku

Gizlilik ve Çerez Politikası