Marka

Ferrari

Ferrari, ürettiği özel otomobiller sayesinde tüm dünyada bilinen en ünlü spor otomobil üreticilerinden biridir. Kuruluş tarihi 1929 yılına kadar inen İtalyan üretici ilk olarak Alfa Romeo grubunun yarış takımı olarak  piyasaya çıkmıştı. O zamanlar sadece pistler için özel otomobiller üreten marka daha sonrasında ise yasal prosedürlere uygun araçlar üreterek piş dışına da geçmeyi başarmıştır. İlk pist dışı otomobil üretme kararını 1947 yılı itibariyle alan marka, Modena şehri yakınlarında bulunan Maranello’da kurulmuştur. Otomotiv devinin kuruluş temellerini atan kişi ise Enzo Ferrari dir. Aslında markanın hikayesi ve bugüne kadar yayınlanan neredeyse her belgeselde de onun yaşam hikayesi geçmektedir. Çünkü Ferrari’nin hikayesini Enzo Ferrari’nin hikayesidir.

Aslında markanın bu kadar başarılı olmasının sebeplerinden biride İtalyan üreticinin uyguladığı satış stratejisidir. Otomotiv devi pist dışı satışlara başladıktan sonra özellikle çok rağbet gördüğü dönemlerde bilerek kısıtlı araç üretimine gitmiştir. Bu sayede araçlara olan talepler her zamankinden daha fazla olmuştur. Bu hamle o dönemki araçlara olan ilgiyi arttırmasının yanı sıra gelecek olan modeller içinde bir talep yoğunluğu oluşturmaya başlamıştı. Markanın yaptığı bu hamle marka değerini arttırarak satışa sunulan araçların fiyat politikasının da yükselmesine neden oldu.

Markanın bu hamlesi aslında bazı az ve özel üretim yapan markalarda da kullanıyordu fakat Ferrari bunu desteklemek adına ikinci bir akıllı adım daha atmıştı. Bu da markanın ikinci el modellerini piyasadan çeşitli kurumları aracı yaparak değerlerinin daha üstüne satın almasaydı. Bu hamle sonrası İtalyan üreticinin araçları hızla değer kaybetmeyen araçlar olarak anılmaya başladı. Marka tarafından yapılan bu hamle ile süper otomobil devi zaman içinde değerine değer katmıştır. Markanın ikinci el Ferrari pazarında uyguladığı bu strateji günümüze kadarda gelmeyi başarmıştır. Hala Avrupa ve diğer tüm uluslararası otomotiv pazarında otomobilini satmak isteyenlerden Ferrari araçlarını kendi satın almaktadır. Bu hamle ile markanın modelleri ikinci el piyasasında özgür bir şekilde fiyat dengesizliğine hiçbir zaman uğramamıştır. Ferrari’nin bu prensibi sayesinde ne Türkiye’de, ne de diğer uluslararası pazarlarda zararına satılan bir Ferrari modeli göremezsiniz.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Bununla iyi olduğunuzu varsayacağız, ancak isterseniz vazgeçebilirsiniz. Kabul etmek Mesajları Oku

Gizlilik ve Çerez Politikası