Pirelli Dünyanın En Pahalı Otomobili İçin Lastik Üretiyor

0

Uluslararası pazarda faaliyet gösteren İtalyan lastik üreticisi Pirelli, klasik modeller için ürettiği lastiklerine yeni bir modeli daha dahil etti. Yeni üretilecek olan lastikler spor otomotiv devi Ferrari markasının 38 milyon dolarlık fiyatıyla dudak uçuklatan dünyanın en pahalı otomobili ünvanına sahip Ferrari 250 GTO modelinde kullanılacak. Geçtiğimiz gün tanıtımı yapılan lastiğe Pirelli, Stelvio Corsa adını verdi. Üretilen bu lastik 1960’larda yer alan Ferrari 250 GTO’nun üzerindeki lastiklere neredeyse birebir benziyor.

Ferrari 250 GTO

Tabi ki gelişen teknolojiler sayesinde lastiğin dış görünüşü aynı olsa da alt tarafta yatan güncel teknolojiler yer alıyor. Teknolojiler de eski lastiklere oranla daha iyi yol tutuşuna ve daha uzun ömürlere sahip. Üretilen bu lastikler sadece dünyanın en pahalı otomobili olarak bilinen Ferrari 250 GTO için özel geliştirildi ve sadece onda kullanılacak. Stelvio Corsa adı verilen bu lastikte, markanın Pirelli Collezione lastik serisinin de artık bir parçası haline geldi. Bilmeyeler için ‘Pirelli Collezione’ serisi markanın klasik otomobiller için ürettiği lastiklerden oluşuyor.

Ferrari 250 GTO

Geliştirilmiş Lastikler

Marka hali hazırda bir çok klasik model için üretim zaten yapıyordu. Bunların içinde Maserati için özel olarak üretilen Cinturato CN72, Alman spor otomotiv devi Porsche için üretilen P7 ve Cn36 gibi modeller yer alıyor. Bu lastikler de ilk üretim bandından inen lastiklere diş yapıları olarak birebir benziyor. Fakat hepsinde de Stelvio Corsa üretimin de olduğu gibi teknolojiden yararlanılarak hepsinin yol tutuşu arttırılmış. Özellikle de ıslak zeminlerde.

Ferrari 250 GTO

Pirelli, klasik araçlar için lastik üretimi yaparken 1960’lardaki parametreleri de göz önünde bulunduruyor ve geliştirmeleri öyle yapıyor. Bunun en büyük sebebi aracın orjinalinde yer alan süspansiyon sistemi ve mekanik aksamları ile uyumlu olmasının istenmesi.

Ferrari 250 GTO

Klasik modellere üretilen lastiklere İtalyan marka genelde Alpler’deki yolların isimlerini veriyor. En son üretilen Stelvio Corsa’da bölgenin çetin yollarından olan ve bol virajlara sahip Stelvio Geçidi’nden esinlenmiş. Ferrari 250 GTO için tasarlanan bu lastikler ön kısımda 215/70 R15 98W boyutlarına sahip. Arka kısımda kullanılan lastikler ise 225/70 R15 100W boyutlarında yer alıyor. Model için başka bir lastik ebatıda bulunmuyor. Ayrıca 250 GTO için üretilen bu lastiklerin de Dünya’da başka bir araç için kullanılması da mümkün değil.

Ferrari 250 GTO

Bunları da beğenebilirsin
Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Bununla iyi olduğunuzu varsayacağız, ancak isterseniz vazgeçebilirsiniz. Kabul etmek Mesajları Oku

Gizlilik ve Çerez Politikası