BMW 2 Serisi Active Tourer Yola Çıkmaya Hazır

0

BMW 2 Serisi’nin paryalayan yıldızlarından biri olan Active Tourer tüm isteklerinizi karşılayacak teknoloji ve özellikler ile yenilenen yeni tasarımı ile görücü karşısına çıktı. BMW 2 Serisi Active Tourer kompakt ölçülerin, işlevselliğin ve çeşitliliğin dinamik bir tasarımda mükemmel bir biçimde birleştirilebileceğinin kanıtıdır. İster spor faaliyetleri için, ister tatile gitmek veya günlük işler için kullanıyor olun, bu otomobil BMW’den bekleyeceğiniz tüm dinamik özelliklerle her an yola çıkmaya hazır.

Günlük aktiviteleri keyifli bir şekilde gerçekleştirmek, her zaman tam formunda olmak demektir. Tıpkı BMW 2 Serisi Active Tourer gibi. Bu yeni otomobil konsepti, çok yönlülüğün, işlevselliğin ve BMW’ye özgü sürüş keyfinin mükemmel bir bileşimi. Uzun aks aralığı, kısa aks dışı mesafe ve yüksek tavan çizgisi, kompakt, kaslı oranlar yaratmanın yanı sıra oldukça ferah bir iç tasarım oluşturulmasını sağlıyor.

HAREKET EKONOMİSİ

BMW 2 Serisi Active Tourer, tıpkı formunun zirvesindeki sporcular gibi gücünü maksimum etkiyle nasıl kullanması gerektiğini bilir. Bunu, BMW Twinpower Turbo Teknolojisi ve yakıt tüketimini ve emisyon değerlerini azaltmaya yardımcı olan BMW EfficientDynamics akıllı enerji yönetimi sayesinde sağlar. Böylece, BMW’ye özgü sürüş keyfi artarak devam eder.

BMW TWINPOWER TURBO TEKNOLOJİSİ

Yenilikçi BMW benzinli ve dizel motorları, BMW Twinpower Turbo teknolojisi sayesinde, üstün yakıt verimliliği ve düşük emisyon değerleri sunarken çevik bir performans sağlar ve düşük devirlerde bile üstün derecede hızlı tepki verir. EfficientDynamics ailesine ait yeni nesil motorlar, verimliliği ve dinamikleri artırmak için en ileri yakıt püskürtme teknolojileri ve tam değişken güç dağıtımını yenilikçi turboşarj teknolojisi ile bir araya getirmekte.

ECO PRO MODU

ECO PRO Modu, BMW tarafından şirket içerisinde gerçekleştirilen bir yakıt tüketimi çalışmasına göre, sürüş stillerine bağlı olarak sürücülerin yakıt tüketimini yüzde 20 oranına kadar düşürmelerine yardımcı oluyor. Seyir işlevi (yalnızca Steptronic şanzımanla birlikte) ve ECO PRO Rota (yalnızca Navigasyon Sistemi ile birlikte) daha fazla tasarruf potansiyeli sunmakta.

ECO PRO Rota: ECO PRO Rota, trafik durumu, sürüş stili ve yol koşullarına bağlı olarak en verimli rotayı gösterir. Yol bilgisayarı, ECO PRO Rota fonksiyonu kullanılarak tasarruf edilecek yakıt miktarını gösterir.

Seyir: Seyir fonksiyonu hareketli aksam ile motorun bağlantısını keser ve otomobil şanzıman olmaksızın seyreder. Sürücü 50 ve 160 km/sa arasında ayağını gaz pedalından çektiğinde ve frene basmadığında otomobil “vitesi boşa alarak” ilerler. ECO PRO Modundayken frene basıldıktan sonra Aktif Cruise Control ile birlikte otomobil istenilen hıza daha verimli şekilde hızlanır.

OTOMATİK START/STOP İŞLEVİ

Otomatik Start/Stop işlevi yakıtın yalnızca otomobil hareket halindeyken kullanılmasını sağlar. Otomatik Start/Stop işlevi trafik ışıklarında beklerken veya sıkışık trafikte otomobil geçici olarak durduğunda sürücü ayağını debriyajdan çektiğinde (manuel şanzıman) veya tamamen durmak üzere fren yaptığında (Steptronic şanzıman) yakıt tasarrufu yapmak üzere motoru durdurur. Bilgi Ekranı’ndaki bir sinyal Otomatik Start/Stop işlevinin aktif olduğunu gösterir. Debriyaja basılır basılmaz (manuel şanzıman) veya ayak fren pedalından çekildiğinde (Steptronic şanzıman) motor otomatik olarak yeniden kendi kendini çalıştırır.

AKILLI ENERJİ YÖNETİMİ SİSTEMİ

Her fren yaptığınızda kinetik enerji ortaya çıkar, ancak şimdiye kadar bu enerji boşa gidiyordu. Fren Enerjisi Geri Kazanımı, daha önce göz ardı edilmiş bu potansiyelden yararlanır. Sürücü her fren yaptığında veya ayağını gazdan çektiğinde, üretilen rölanti enerjisini toplayarak elektrik enerjisine dönüştürür. Bu elektrik enerjisi daha sonra otomobilin aküsünün şarj edilmesinde kullanılır. Akıllı enerji yönetimi sistemi, alternatörün artık sürekli olarak çalışması gerekmediği anlamına gelir ve jeneratör üzerindeki gerilimi azaltır. Böylece, klasik BMW EfficientDynamics felsefesine uygun olarak yakıt tüketimi azalır ve performans artar.

DAHA AZ YAKIT TÜKETİMİ

Kusursuz ve en iyi şekilde zamanlanmış vites değişimleri, özellikle şehir içi trafiğinde ve uzun mesafelerde yakıt tasarrufu yapılabilmesini mümkün kılar. Doğru zamanda vites değiştirdiğinizde, daha az yakıt kullanırsınız. Motorun elektronik sistemi yol koşullarına ve motor devrine göre en verimli vitesi seçer. Bir üst veya bir alt vitese geçmenin ne zaman daha verimli olacağını gösteren bir ok Bilgi Ekranında yanar. Sistem aynı zamanda çabuk hızlanmayı algılar ve motor devri yükselene kadar önerisini geciktirir. Karşılaştırmalı testler Optimum Vites Değiştirme Göstergesi özelliği bulunan otomobillerin yaklaşık yüzde dört oranında daha az yakıt tükettiğini göstermiştir.

ZAHMETSİZ GÜÇ

BMW 2 Serisi Active Tourer’ın yeni nesil BMW benzinli ve dizel motorları, BMW Twinpower Turbo teknolojisi sayesinde, üstün yakıt verimliliği ve düşük emisyon değerleri sunarken, çok daha çevik bir güç dağıtımı ve düşük devirlerde bile olağanüstü derecede hızlı tepki sağlar.

BMW TWINPOWER TURBO BENZİNLİ MOTORLAR

BMW TwinPower Turbo benzinli motorların en son nesli düşük motor devirlerinde bile son derece çevik bir güç üretimi ve kusursuz tepki sunar. Aynı zamanda önceki modellerine göre daha düşük emisyon ve daha iyi performansla daha verimlidir. Bu yenilikçi motorlar en son yakıt enjeksiyon teknolojisini ve en yeni turboşarj teknolojisi ile Çift VANOS dahil olmak üzere tam değişken supap kontrol özelliğini bir araya getirir ve BMW EfficientDynamics geliştirme stratejisinde bir kilometre taşı oluşturur.

Bunun sonucunda, BMW motorlarının hünerlerini öne çıkaran oldukça verimli bir hareketli aksam elde edilir. BMW TwinPower Turbo sıralı 6 silindirli benzinli motor dinamik güç üretimi, son derece akıcı sürüş karakteri ve etkileyici verimliliği ile kazandığı dünya çapındaki şöhretle birçok kez Yılın Motoru Ödülüyle onurlandırıldı. BMW EfficientDynamics ürün yelpazesindeki motorlar, kendisini başarıyla kanıtlamış ve neredeyse tüm benzinli motorlarda kullanıma sunulan bir teknoloji konseptine sahiptir.

BMW 218i

  • Silindir/Valf: 3/4
  • Silindir hacmi (cm3): 1499
  • Strok/çap (mm): 94.6/82
  • Güç (bg)/Güç devir (devir/dak): 136/4400-6000
  • Tork (Nm)/Tork devir (devir/dak): 220/1400-4300
  • Kompresyon oranı : 1 11

BMW TWINPOWER TURBO DİZEL MOTORLAR

BMW TwinPower Turbo dizel motorların yeni nesli, düşük yakıt tüketimi ile beraber güç üretimi ve performansta yüksek puanları bir araya getiren BMW EfficientDynamics felsefesinin özenli uygulamasının bir ifadesidir. Dizel motorlar mükemmel tepkiselliği ve tüm motor devirlerinde çevik güç üretimi özelliğinin yanı sıra düşük yakıt tüketimi ile göze çarpar.

Maksimum sürüş keyfini garanti etmek üzere çok düşük emisyon ve sürtünme üretirken olağanüstü verimlilikleri ve dinamikleri ile tanınır. BMW EfficientDynamics ürün yelpazesinde yer alan yeni dizel motorlar hafif alüminyum yapıya ve değişken türbin geometrili bir, iki ya da üç turboşarja sahiptir. Aynı zamanda yakıt tüketimi ve CO2 emisyonunu daha da azaltmak üzere optimum yanma özelliğini garantileyen en son CommonRail direkt enjeksiyon teknolojisi ile birlikte sunulur.

BMW 216d

  • Silindir/Valf: 3/4
  • Silindir hacmi (cm3): 1496
  • Strok/çap (mm): 90/84
  • Güç (bg)/Güç devir (devir/dak): 116/4000
  • Tork (Nm)/Tork devir (devir/dak): 270/1750
  • Kompresyon oranı : 1 16.5

İster ailenizin tamamı, ister geniş hacimli eşyalar olsun, BMW 2 Serisi Active Tourer’de herkese ve her türlü nesneye yetecek alan mevcuttur. Ayarlanabilen koltuklar, katlanır zeminli bagaj bölümü ve çok sayıda saklama olanağı, ihtiyaçlarınıza uygun alanı yaratmanıza olanak sağlar. Geniş kapılar, otomobile binip otomobilden inmenizi kolaylaştırırken, temassız açma ve kapama işlevli bagaj kapağı (opsiyonel olarak mevcuttur) ise yükleme konforu sağlar.

TEMASSIZ AÇILAN BAGAJ KAPAĞI

Alışveriş sonrasında eliniz doluyken bagaj bölümünü açmak istediğinizde çantadan anahtarı aramak oldukça zordur. Ancak, otomatik açılır bagaj kapağı ile bagaj kapağının temassız olarak açılmasını sağlayan yenilikçi Konfor Erişim Sistemi sayesinde artık buna gerek kalmıyor.

Bagaj kapağının bir sensör aracılığıyla açılması için arka tamponun altında ayağınızı hızlı bir şekilde hareket ettirmeniz yeterlidir. Ardından kendiliğinden kilit açılır ve bagaj kapağı açılır. Arka tampon üzerinde farklı yüksekliklerde yerleştirilmiş sensörler ayak hareketini algılar ve bagaj bölümünü açar. BMW ConnectedDrive tarafından sunulan bu yenilikçi özellik bagaj bölümünün açılmasını ve yüklenmesini kolaylaştırır. Sistem yalnızca yetki verilmiş bir otomobil anahtarının algılanması üzerine erişim sağlar.

ÖN YOLCU KOLTUĞU

Katlanabilir sırt dayamasına sahip ön yolcu koltuğu, yüksek esnekliğin ve iyi düşünülmüş bir iç hacim konseptinin göstergesidir. Sırt dayaması, bir tutamak aracılığıyla neredeyse düz bir yüzey oluşturacak şekilde tamamen katlanabilir. Bu sayede 2,40 metre uzunluğa kadar olan eşyalar ve spor malzemeleri taşınabilir.

YÜKSELTİLMİŞ KOLTUK KONUMU

Yükseltilmiş koltuk pozisyonu, birçok avantaj yaratır. Tüm yolcular için her açıdan çok daha iyi bir görüş sunar; böylece görüş kalitesi ve farkındalığı artırarak güvenliği belirgin şekilde iyileştirir. Ayrıca, yükseltilmiş koltuk pozisyonu, yolcular için otomobile binmeyi ve otomobilden inmeyi çok daha konforlu hale getirir. Bunun yanı sıra, iç tasarımın görünümünü etkileyerek yolcuların otomobilin yüksekliğini ve ferahlığını hissetmelerini sağlar.

KONFORLU YÜKLEME

Tatilinize iyi bir başlangıç yapabilmeniz için düzgün bir şekilde toplanmanız gerekir. BMW 2 Serisi Active Tourer’in esnekliği sayesinde daha tatiliniz için yola çıkmadan önce dinlenmeye başlarsınız. Büyük kapıları, geniş bir şekilde açılabilen bagaj kapağı, opsiyonel katlanır yolcu koltuğu, ayarlanabilir arka koltuk sırası ve geniş bir alan yaratan bagaj bölümü zemini ile bavullarınızı, spor ekipmanlarınızı ve seyahat eşyalarınızı sorunsuz bir şekilde ferah iç kısma yerleştirebilirsiniz.

Üç Parçalı Sırt Dayaması: 40:20:40 oranında bölünebilir arka sırt dayaması, otomobili çok daha kullanışlı hale getirir. Arka sırt dayamasının üç parçası bağımsız olarak ya da birlikte katlanabilir. Tüm katlama koşullarında, yaratılan alan bagaj bölümü zemini ile aynı hizadadır. Bu özellik, bagaj bölümünün kullanımını çok daha esnek hale getirir ve büyük hacimli bavulların daha kolay taşınmasını ya da dört yolcu ile birlikte kayaklar gibi uzun eşyaların konforlu bir şekilde yerleştirilmesini sağlar.

Elektrikli Katlanır Arka Sırt Dayamaları: Arka koltuklar için elektronik uzaktan sırt dayama katlama özelliği, arka koltuk sırt dayamalarının oldukça kolay bir şekilde katlanabilmesini sağlar. Sırt dayamaları, bir düğmeye basarak bagaj bölümünden çıkarılabilir. Bu amaca yönelik düğmeler sağ ve sol taraflarda konumlandırılmıştır. Sol bagaj bölümü düğmesi, sırt dayamalarının solda %40, ortada %20’sini oluşturan segmentlerini katlar. Sağ düğme ise, sırt dayamasının sağ %40’lık bölümünü katlar.

AYARLANABİLİR ARKA KOLTUK

Ayarlanabilir arka koltuk bagaj bölümünün çok yönlü olarak kullanımına izin verir. Koltuklar her yolculuğun ihtiyaçlarına göre arkadaki yolcuların diz mesafesini artırmak veya bagaj bölümünün yükleme alanını en üst seviyeye çıkarmak üzere ayarlanabilir. İki özellik de günlük kullanım için idealdir. Koltuk uzunluğu, koltuk altında yer alan bir kol aracılığıyla mekanik olarak maksimum 130 milimetre ayarlanabilir. Koltuk 60:40 oranında bölünebilir. Ayarlanabilir sırt dayamalar arka koltukta yapılan yolculukları daha konforlu hale getirir ve bagaj bölümünü genişletme seçeneği sunar. Arka koltuk sırt dayaması 40:20:40 oranında tamamen katlandığında müşteriler neredeyse düz bir yük bölümü tabanı elde edebilirler.

KATLANIR ZEMİNLİ BAGAJ BÖLÜMÜ

Katlanır zeminli bagaj bölümü, otomobili çok daha kullanışlı hale getirir. Zemin kapalı olduğunda, maksimum 420 kg eşya yüklenebilen bu alan, içecek kasaları, sepetler ve çantalar için idealdir. Ayrıca, bu zeminin altında, yaklaşık 70 litre hacminde (opsiyonel acil durum stepnesi hariç) bir saklama alanı ile daha küçük eşyalar için kullanışlı bir saklama tepsisi bulunur. Katlanır zemin, birkaç adımda kolayca açılarak bu zeminin altında bulunan ek alana basit ve konforlu bir erişim sağlar.

BMW 218i ACTİVE TOURER AĞIRLIK

  • Yüksüz ağırlık (kg) EC: 1445
  • İzin verilen toplam ağırlık (kg): 1920
  • Otomobilin yük kapasitesi (kg): 525
  • İzin verilen ön/arka aks yükü (kg): 1015/940

PERFORMANS

  • Maksimum hız km/sa: 205
  • 0-100 km/sa hızlanma: 9.2

JANTLAR

  • Ön lastik: 205/60 R16 92V
  • Arka lastik: 205/60 R16 92V
  • Ön jant: 7J x 16 LM
  • Arka jant: 7J x 16 LM

YAKIT TÜKETİMİ

  • Şehir içi (lt/100 km): 6.4
  • Şehir dışı (lt/100 km): 4.6
  • Ortalama (lt/100 km): 5.2
  • CO2 emisyonu (gr/km): 122
  • Depo hacmi (lt): 51

MOTOR

  • Silindir/Valf: 3/4
  • Silindir hacmi (cm3): 1499
  • Strok/çap (mm): 94.6/82
  • Güç (bg)/Güç devir (devir/dak): 136/4400-6000
  • Tork (Nm)/Tork devir (devir/dak): 220/1400-4300
  • Kompresyon oranı : 1 11

BMW 216d ACTİVE TOURER AĞIRLIK

  • Yüksüz ağırlık (kg) EC: 1470
  • İzin verilen toplam ağırlık (kg): 1935
  • Otomobilin yük kapasitesi (kg): 525
  • İzin verilen ön/arka aks yükü (kg): 1030/945

PERFORMANS

  • Maksimum hız km/sa: 194
  • 0-100 km/sa hızlanma: 10.6

JANTLAR

  • Ön lastik: 205/60 R16 92V
  • Arka lastik: 205/60 R16 92V
  • Ön jant: 7J x 16 LM
  • Arka jant: 7J x 16 LM

YAKIT TÜKETİMİ

  • Şehir içi (lt/100 km): 4.5
  • Şehir dışı (lt/100 km): 3.7
  • Ortalama (lt/100 km): 4
  • CO2 emisyonu (gr/km): 105
  • Depo hacmi (lt): 51

MOTOR

  • Silindir/Valf: 3/4
  • Silindir hacmi (cm3): 1496
  • Strok/çap (mm): 90/84
  • Güç (bg)/Güç devir (devir/dak): 116/4000
  • Tork (Nm)/Tork devir (devir/dak): 270/1750
  • Kompresyon oranı : 1 16.5

Günlük aktiviteleri keyifli bir şekilde gerçekleştirmek, her zaman tam formunda olmak demektir. Tıpkı BMW 2 Serisi Active Tourer gibi. Bu yeni otomobil konsepti, çok yönlülüğün, işlevselliğin ve BMW’ye özgü sürüş keyfinin mükemmel bir bileşimidir. Uzun aks aralığı, kısa aks dışı mesafe ve yüksek tavan çizgisi, kompakt, kaslı oranlar yaratmanın yanı sıra oldukça ferah bir iç tasarım oluşturulmasını sağlar.

AYRICALIKLI DIŞ TASARIM

İşlevsellik ve estetiğin mükemmel bir şekilde bir araya gelebileceğinin inkar edilemez bir kanıtı. BMW 2 Serisi Active Tourer’ın dış tasarımı, bu otomobil segmentine benzersiz dinamikler kazandırır. Ön kısımdan bakıldığında, konturlu rüzgarlık, alçak ön cam ve yüksek motor bölümü kapağı hemen dikkati çeker. Yandan bakıldığında ise çekici çizgiler, hareketsiz haldeyken bile otomobile hareket katan dinamik bir etki yaratır. Ayrıca, yüksek tavan çizgisi ve geniş kapılar, tüm koltuklara kolayca erişim sağlandığının bir göstergesidir. L biçimli farlar ve geniş çamurluk davlumbazları ile sadeleştirilmiş arka tasarım, BMW 2 Serisi Active Tourer’a yüksekliğine rağmen sportif bir hava katar. Aynı zamanda, alçak yükleme eşiğine sahip geniş bagaj kapağı geniş bir biçimde açılma özelliği ile birlikte bagaj bölümüne rahatça erişim sağlanmasına imkan tanır.

LED FARLAR

Viraj ışıklarına sahip opsiyonel LED farlar, yolu en ideal şekilde aydınlatarak gece sürüşünü daha rahat ve güvenli kılar. Farlar kısa ve uzun huzme için parlak ve verimli bi-LED far içerir. Ayrıca, viraj ışıkları LED teknolojisine sahiptir. Düşük parlaklıktaki viraj ışıkları açıldığında şehir içinde daha iyi yan aydınlatma elde edilir ve böylelikle sürücü örneğin yayaları ve bisikletçileri daha erken fark edebilir. Standart LED gündüz sürüş farları ve farların aydınlatma tüplerinde bulunan park lambaları çarpıcı ve benzersiz bir görünüm yaratır.

CÖMERT İÇ TASARIM

Yük ne kadar ağır olsa da BMW 2 Serisi Active Tourer’ın ferah iç tasarımına, daima hafiflik hissi hakimdir. Yüksek kaliteli malzemeler ve şık renklerde iç kaplamalar, ışık dolu bir atmosfer yaratmak üzere geniş pencereler ve opsiyonel panoramik cam tavan ile bir araya getirilmiştir. Bu his bağımsız bir şekilde duruyor gibi görünen kontrol paneline kadar uzanır ve tüm iç tasarıma modern ve estetik bir stil kazandırır. Yükseltilmiş koltuk pozisyonu, optimum bir çevre görüşü sağlar.

BMW 2 Serisi Active Tourer’da birçok işlev için oldukça geniş bir alan bulunur. İlgi çekici merkez konsol, kapı içleri ve opsiyonel merkez kol dayaması, çok çeşitli saklama olanakları sunar. Örneğin akıllı telefonlar ve gözlükler için kilitli bir bölümün yanı sıra bardaklar ve büyük şişeler için de bir saklama alanı mevcuttur. Opsiyonel katlanır yolcu koltuğu, esnekliği arttırır. Bagaj bölümünün neredeyse tamamen düz olan zemini, kolay yüklemeyi garanti eder; üç kişilik arka koltuk sırası ise uzunlamasına ayarlanabilir (opsiyonel) ve 40:20:40 oranında bölünebilir. Böylece yolcular ve bagajlar için ideal bir çeşitlilik sağlanır.

MALZEMELER

BMW 2 Serisi Active Tourer malzeme konsepti otomobilin sportif ve modern yapısına odaklanır. Yenilikçi ahşap kaplama yüzeyler, oldukça ferah bir his uyandıran yüksek kaliteli bir iç tasarım oluşturmak üzere seçkin kumaş ve deri döşemelerle bir araya getirilir. Kontrol panelinin öne çıkarılan yatay ayrımı, mevcut iç hacim miktarını vurgulayan ışık dolu ve ferah bir atmosfer hissi uyandırır. Aydınlatma, doğrudan ve dolaylı ışıkların şık bir biçimde bir araya gelmesiyle sofistike bir salon atmosferi yaratan opsiyonel ortam aydınlatması tarafından sağlanır.

PANORAMİK CAM TAVAN

Panoramik cam tavan yeni ve büyüleyici manzaralara açılan bir penceredir. Işık dolu atmosfer ile otomobilin oldukça özel iç tasarım ortamı vurgulanır. Güneş ışığı çok parlaksa makaralı perde kolay ve sorunsuz bir şekilde kapatılır. Kaydırma ve kaldırma işlevi sayesinde Panoramik cam tavan havalandırma açısından çeşitli seçenekler sunar. Cam tavan havalandırma konumuna getirildiğinde perde arzu edilen hava akışına izin verecek şekilde otomatik olarak geri toplanır. Entegre rüzgar yönlendiricisi ise otomobili tavan açık olarak sürerken türbülansı en aza indirmek amacıyla otomatik olarak faaliyete geçer.

BAĞIMSIZ EKRAN

Birinci sınıf görünümü ve hissi ile bağımsız LCD ekran, BMW 2 Serisi Active Tourer’ın modern ve aydınlık iç tasarımına katkıda bulunur. Mükemmel bir biçimde görüş yüksekliğinde konumlandırılan LCD ekran, önemli bilgileri yetersiz aydınlatma koşullarında bile yüksek kalitede sunan Professional Navigation Sistemi ile birleştirilebilir.

İster şehir trafiğinde, ister dik dağ yollarında ya da arazide olsun, BMW 2 Serisi Active Tourer’in benzersiz, enerjik sürüş deneyimi hiç değişmez. BMW Twinpower Turbo Teknolojisi, olağanüstü hızlı tepki veren yenilikçi direksiyon ve ustalıkla tasarlanmış birçok yürüyen aksam kontrol sistemleri ile BMW 2 Serisi Active Tourer, her viraj ve yol yüzeyinin güvenli bir şekilde ve zevkle üstesinden gelir.

BMW xDRIVE

BMW akıllı xDrive dört çeker sürüş sistemi en zorlu yol koşullarına bile mükemmel şekilde uyum sağlar ve otomobile optimum yol tutuşu kazandırır. xDrive ve Dinamik Denge Kontrolü (DSC), BMW’nin yol boyunca güvenli ve dengeli ilerlemesine olanak tanır. DSC sezici sistemi ile kontrol edilen xDrive sürüş gücünü esnek ve hızlı bir biçimde akslara dağıtır, virajlarda arkadan ve önden savrulmanın önüne geçer ve olağanüstü bir yön dengesi sağlar. Ayrıca kaygan veya dik yokuşlarda bile çabuk ve güvenli hızlanma sağlar. Zorlu yol koşullarında DSC sistemi sürüşe gereğinden fazla müdahale etmez. Böylece BMW xDrive, dört çeker sürüş sisteminin çekiş, yön dengesi ve sürüş güvenliği avantajlarını klasik BMW çevikliği ile bir araya getirir.

BMW sDrive

sDrive, hareketli aksamdan torkun yalnızca bir aks tarafından aktarıldığı BMW otomobilleri ifade eder. Geniş bir iç hacim ve çok yönlü, genişleyebilen bir bagaj bölümü sunan kompakt boyutlu otomobillerde, enine motor ile birlikte ön aks üzerinde yer alan sDrive, olağanüstü dinamikleri ve çevikliği eş zamanlı olarak garantileyen ve iç hacim tasarrufu sağlayan bir çözümdür.

STEPTRONIC ŞANZIMAN

BMW EfficientDynamics’in temel bir öğesi olan 6 ileri veya 8 ileri Steptronic şanzıman, konfor ve dinamik performans açısından yeni standartları belirler. Vitesler arasındaki oldukça hassas artışlar tüm devirlerde ideal güç üretimini kolaylaştırır. Bu da yakıt tüketimini azaltırken, daha fazla sportif sürüş ve dinamik performansın keyfini çıkarmanıza olanak tanır. Özellikle yüksek hızlarda, ek dişliler motor devrini düşürerek yakıt tüketimini ve motor gürültüsünü de azaltır. Otomobil manuel moddayken bile dönüştürücü debriyaj buna yardımcı olur. Yüksek motor devri geçişleri ve hassas şanzıman ayarı ile bir araya gelerek, vites geçiş konforunu artırır ve gürültüyü belirgin şekilde azaltır.

8 İLERİ STEPTRONİC SPOR ŞANZIMAN

8 ileri Steptronic Spor şanzıman, hızlı motor hız geçişleri ve kısa vites değiştirme süreleri sayesinde vites değiştirmeyi daha keyifli hale getirir. Kişisel sürüş stillerine uyum sağlar. Konforlu seyirden çok dinamik bir sürüşe kadar her türlü sürüş için mükemmeldir. Otomatik vites seçiminin yanı sıra elbette her an manuel olarak da vites değiştirme seçeneği bulunur. Bu, vites kolu veya Spor Deri Direksiyon ya da M deri direksiyon üzerinde bulunan vites kulakçıkları kullanılarak yapılır.

Sport modunda, vites değişimleri maksimum performansa yönelik olarak yapılandırılır. Hızlanma, sekiz vitesin oldukça hassas bir şekilde ayarlanmış kademeleri sayesinde iyileştirilir. Ayrıca, motor, en iyi performansı ve sürüş özelliklerini sağlamak üzere sürekli geliştirilir. Kalkış Kontrolü sayesinde otomobil çalıştırıldığı andan itibaren maksimum hızlanma sağlanır. Motorun optimum dev/dak aralığını kullanabilmek için bu özelliğe otomatik olarak geçilir. Ek sportif vites programları, kısa vites değiştirme ve tepki süreleri ile birden fazla vites düşürme özelliği sayesinde olağanüstü dinamik bir sürüş deneyimini garanti eder.

KALKIŞ VE BMW PERFORMANS KONTROLÜ

Kalkış Kontrolü, otomobil çalıştırıldığı andan itibaren motoru ısıtarak hızlanma kapasitesini maksimuma çıkarır. Steptronic Spor şanzıman, vites değiştirme noktalarını sürekli olarak ayarlar. Böylece vites yükseltilirken bir sonraki ideal motor devri kullanılabilir hale gelir. Bu özellik dinamik, sportif sürüşten hoşlanan sürücülerin memnuniyetine yöneliktir. Performans Kontrolü motor ve fren kontrolünü dönüş sırasında bağımsız olarak tekerleklere dağıtır. Eğimin dış kenarındaki tekerlek, iç kenardakinden daha fazla yer kapladığından dolayı, BMW Performans Kontrolü, motor gücünü ayarlayarak ve hedefe yönelik frenleme ile müdahale eder. Dış kısımdaki tekerlekler daha fazla, iç kısımdakiler daha az güç elde eder; böylece tüm tekerlekler maksimum çekiş sağlar. Bu durum otomobilin kendini döndürmesi anlamına gelir ve böylelikle sürüş güvenliği ve konforu artar.

DİNAMİK AMORTİSÖR KONTROLÜ

Dinamik Amortisör Kontrolü, olağanüstü akıcı bir sürüş ve daha fazla sürüş dinamikleri için sürücünün amortisör özelliklerini iki farklı şekilde değiştirebilmesini sağlar. Kusursuz ve keyifli bir sürüş deneyimi sağlayan standart Comfort ayarının yanı sıra Sport ayarı da mevcuttur. Seçilmesi halinde, amortisör ayarları daha serttir ve sürüş özellikleri çok daha doğrudan ve dinamik hale gelir. Ayarlar, merkez konsolda yer alan Sürüş Deneyimi Kontrolü düğmesi ile etkinleştirilir.

ELEKTRİK DESTEKLİ VE DEĞİŞKEN SPOR DİREKSİYON

Elektrik destekli direksiyon, doğrudan bir direksiyon deneyimi sunarken, eş zamanlı olarak çevikliği ve sürüş konforunu artırır. Önden çekişli sürüş sistemi ile birlikte BMW’ye özgü direksiyon hassasiyetini garanti etmek için elektrik destekli direksiyon yeni sürüş konseptine mükemmel bir şekilde kalibre edilmiştir. Servo ünitesi ve destekli direksiyon, tek bir bileşende bir araya getirilmiştir. Bu, direksiyon sisteminin oldukça küçük bir sürtünme ile çalışması anlamına gelir.

Elektronik direksiyon, hassas ve etkileşimsiz bir direksiyon deneyimi sağlamak için normalde algılanmayan tahrik kuvvetlerini destekli direksiyonda DSC tarafından hesaplanan bir düzeyde elektro-mekanik kuvvet ile dengeler. Tahrik kuvvetleri dengelemesi, arkadan itişli bir otomobilin direksiyon hassasiyeti ile eşit seviyede hassasiyet sunar. Oldukça sağlam ön tasarım ve hassas aks kinematiği, otomobilin sıradışı direksiyon özelliklerine katkıda bulunur. Elektromanyetik servo direksiyon, doğruluğu, doğrudan tepki sağlaması ve park sırasında daha az çaba gerektirmesi sayesinde sürücülerin memnuniyetini sağlar.

Servotronic özellikli değişken spor direksiyon doğrudan ve çevik bir direksiyon tepkisi verir ve direksiyonu çevirmek için daha az fiziksel çaba harcanmasını sağlar. Çeşitli oranlarla, mevcut hızdan bağımsız olarak direksiyon açısına tepki gösterir. Özellikle büyük açılarda direksiyon çevirirken gerekli olan direksiyon hareketini azaltır. Bu durum keskin dönüşlerde, dar sokaklarda ya da ani manevralar sırasında çevikliği ve hakimiyeti önemli ölçüde artırır. Aynı zamanda park etmeyi, dönmeyi ve manevra yapmayı daha konforlu bir hale getirir. Dar direksiyon açılarında sistem kusursuz bir yönlendirme dengesi ve çok üst düzey bir direksiyon hassasiyeti sunar.

TRAFİK SIKIŞIKLIĞI ASİSTANI

Trafik sıkışıklığı asistanı monoton ilerleyen trafik durumlarında yükü sürücünün sırtından alır. Sistem maksimum 60km/sa hıza kadar otomobilin trafikteki diğer otomobillerle birlikte “süzülmesini” sağlayarak trafik sıkışıklıklarını daha az stresli hale getirir. Öndeki otomobille istenilen mesafeyi otomatik olarak korumanın yanı sıra otomobilin hızını durma noktasına kadar düzenler ve aktif direksiyon desteği sağlar. Böylece sürücü bir elini direksiyonda tuttuğu sürece otomobilin doğru şeritte kalmasına yardımcı olur. Maksimum 30 saniye tamamen hareketsiz kalan otomobil otomatik olarak yeniden hareket etmeye başlar. Bu üst düzey otomatik sürüşe yönelik diğer bir kilometre taşıdır.

BMW HEAD-UP DISPLAY

Renkli BMW Head-Up Display, ilgili tüm sürüş bilgilerini sürücünün görüş alanına yansıtarak sürücünün yola odaklanmasını sağlar. Mevcut hız, navigasyon sistemi talimatları, Hız Limit Bilgisi ve sollama yapılamaz işareti, telefon listelerinin yanı sıra sürücü destek sistemleri uyarıları görüntülenir. Gösterge panelinin üstündeki katlanabilir bir panele yansıtılan semboller, trafik işaretlerinin gerçekçi görünmesi için tam renklidir. Panelin hafif renkleri kontrastı arttırır. Projeksiyonun parlaklığı otomatik olarak dış ışık koşullarına ayarlanır ve ayrıca kişisel tercihleri yansıtmak için manuel olarak ayarlanabilir. Gündüz ve gece ekranları farklı tasarımlara sahiptir. Sürücü, mevcut hıza ve sürücü destek sistemlerinden gelen uyarılara ek olarak hangi bilgilerin görüntüleneceğini seçebilir. Polarize güneş gözlüğü takarken ekranı görünülebilirliği sınırlıdır.

SÜRÜŞ ASİSTANI PLUS

Sürüş Asistanı Plus donanımı güvenlik ve konforu belirgin şekilde iyileştirir. Yaklaşma kontrolü uyarısı ve hafif şehir içi fren özellikli yaya uyarısı işlevini, Şerit Terk Uyarısı, Uzun Far Fonksiyonu, Hız Limit Bilgisi, Dur & Kalk İşlevli kamera tabanlı cruise control özelliklerinin yanı sıra trafik sıkışıklığı asistanını da içerir.

Sürüş Asistanı Donanımı Şerit Terk Uyarısı, Yaklaşma Uyarısı, BMW Seçici Far ve Hız Limit Bilgisi gibi kamera tabanlı Sürücü Destek Sistemlerini içerir. Şehir İçi Fren Etkinleştirme özellikli Yaklaşma ve Yaya Uyarısı, 10 ila 60km/sa hızlarda ilerlerken çarpışma durumları için bir uyarı verir. Şerit Terk Uyarısı ise 70km/sa veya üzeri hızlarda mevcut şeritten istemeden ayrılma durumunda direksiyonu titreterek sürücüyü uyarır.

Şerit Terk Uyarısı Şerit çizgilerini algılar ve yaklaşık 70km/sa üzerinde hızlarda mevcut şeritten istemeden ayrılma durumunda direksiyonu titreterek sürücüyü uyarır. Sinyal lambası etkinleştirilerek, şerit değişikliği kasten yapıldıysa uyarı etkinleştirilmez.

Dur & Kalk İşlevli kamera tabanlı Cruise Control 0 ila 140km/sa arasında arzu edilen hızları ve öndeki otomobille olan mesafeyi korur. Dur & Kalk işlevi hızı durma noktasına kadar kontrol eder, örneğin yoğun ilerleyen trafikte gaz pedalına yeniden basıldığında yeniden hızlanır. Dur & Kalk İşlevli Aktif Cruise Control yalnızca Steptronic şanzımanla bir arada sunulur.

Yaklaşma ve Yaya Uyarısı Şehir İçi Fren Etkinleştirme özellikli Yaklaşma Uyarısı işlevinin bir otomobil algıladığı durumlarda Şehir İçi Fren Etkinleştirme özellikli Yaya Uyarısı işlevi yayalara tepki gösterir. Bir çarpışma riski olduğunda, Yaklaşma Uyarısı iki aşamalı bir uyarıyı tetikler, gösterge panelinde bir sembol yanar ve ardından sesli bir alarm verilir. Yaya Uyarısı 10 ila 60km/sa arasındaki hızlarda çalışır ve kaçınılmaz bir tehlike durumunda tek seviyeli bir uyarı yayınlar. Sistem potansiyel bir çarpışma uyarısı yaptığında, frenler daha hızlı bir tepki için aynı anda hazırlanır. Acil bir durumda sistem, frenleme işlemini başlatarak çarpışma hızının azaltılmasını sağlar. Öndeki otomobil sert bir şekilde fren yaparsa Yaklaşma Uyarısı etkinleştirildiğinde otomobil derhal tepki verir. Sistem adım adım çalışır. Önce bir uyarı sembolü görüntülenir, ardından sembol yanıp sönmeye başlar ve sesli bir sinyal işitilir ve son olarak hafifçe fren uygulanır (60km/sa’in altındaki hızlarda yolculuk yaparken).

PARK ASİSTANI

Park Asistanı paralel park etmeyi kolaylaştırır. Sistem etkinleştirildiğinde, sürücü yavaş bir hızla ilerlerken (35 km/sa’nın altında) her park aralığını ölçer. Yeterli genişlikte bir aralık bulunduğunda sürücü sinyal lambasını yakar ve Park Asistanı direksiyonun idaresini üstlenirken sürücü gaz, vites ve frenleri kontrol etmeye devam eder. Sistem aynı zamanda ilave talimatları Kontrol Ekranında gösterir ve ek sesli sinyaller yayar. Önde ve arkadaki Park Mesafe Kontrolü (PDC) özelliği, dar alanlara park etmeyi ve bu alanlardan çıkış yapmayı kolaylaştırır. Sesli bir sinyal, olası engellere yönelik uyarı verir ve manevra sırasında hasar tehlikesini azaltır. Otomobilin ön ve arka kısmında bulunan ultrasonik seziciler, olası engellerin konumunu belirler.

GERİ GÖRÜŞ KAMERASI

Geri Görüş Kamerası manevra ve otomobilin park edilmesi sırasında sürücünün Kontrol Ekranı üzerinden otomobilin arka alanını görmesini sağlar. Geri Görüş Kamerası 15km/sa’in altındaki hızlarda, örneğin otomobilin park edilmesi sırasında geri giderken görüş alanını genişletir. Kontrol Ekranında görüntülenen şerit çizgileri ve renkli engel işaretleri, sürücüye park alanının müsait olup olmadığının gösterir ve müsait olması halinde sürücüye destek olur. Direksiyon sonuna kadar çevrildiğinde, direksiyonun her hareketine uyum sağlayan kırmızı dönüş daireleri çizgileri ve yeşil şerit çizgileri görüntülenir. Geri Görüş Kamerası on metre sonra veya otomobilin hızı 15km/sa’i geçtikten sonra otomatik olarak devre dışı bırakılır. Geri Görüş Kamerası römork çekici ile birlikte kullanıldığında kullanışlı yakınlaştırma işlevi sayesinde römork bağlamak üzere yapılan yaklaşma manevrasını kolaylaştırır.

DOKUNMATİK iDRIVE NAVİGASYON SİSTEMİ PLUS

BMW Head-Up Display’e sahip Navigasyon Sistemi Plus, birçok kullanışlı bileşeni bir araya getirir. Bu navigasyon sistemi; yerleşik 8,8 inç renkli LCD ekran, radyo, MP3 oynatıcı, RDS ikili tuner ve 5,7 inç TFT ekranlı gösterge paneline sahiptir. Sesli talimatlarla birlikte bir ok aracılığıyla ya da harita görünümüyle rota rehberi sağlanır. Navigasyon sistemi doğrudan menü kontrolü düğmeleri ve sekiz işlevsel yer işaretlerine sahip iDrive Dokunmatik Butonu ya da otomobilin özelliklerine bağlı olarak ses kontrolü aracılığıyla sezgisel olarak çalışır. Navigasyon Sistemi Plus, birçok Avrupa ülkesinin yanı sıra, bazı durumlarda daha uzak yerlerde en hızlı ve doğru rotayı gösterebilir. TMC teknolojisi, trafik sıkışıklıklarının erken tanımlanması için kullanılır ve sürücünün varış noktasına güvenli bir şekilde gidebilmesi için rotaları anında hesaplayabilir.

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.