Alman otomotiv devi BMW’nin en sevilen serilerinden olan premium 3 Serisi’nin yeni nesil jenerasyonu bir çok otomotiv devinin boy gösterdiği Paris Otomobil Fuarı’nda tanıtıldı. Markanın 2019 BMW 3 Serisi fuarda en çok ilgi gören modellerinden olmayı başardı. Markanın 76 mm kadar uzayan G20 kodlu modelinin yeni modelde genişliği de 16 mm artarak 1827 mm’ye ulaşmış. Otomobilin yüksekliği ise 1 mm artarak 1442 mm olmuş. Total de 4709 mm’lik uzunluğa sahip aracın 2851 mm’si aks mesafesine verilirken, aracın diğer oranları da en iyi şekilde korunmuş.
Otomobilin dış tasarımına ilk baktığımızda gözlerden kaçmayan markanın imzası haline gelen böbrek ızgaranın tek parçaya döndüğünü görüyoruz. Arasında bir çentik bulunan otomobilin ön farları ise tamamen LED teknolojisine sahip. İstenildiği taktir de sürücülerin tercih edebileceği 530 metre menzile sahip lazer özellikli Adaptive LED pakette opsiyonel olarak sunuluyor. Yine opsiyonel olarak sunulan yeni nesilin LED sis farları ve Air Curtain ismi verilen aktif şekildeki aerodinamik parça tampon kısımında yer alan hava kanallarıyla birleştirilmiş. Ayrıca Sport Line ve Luxury Line donanımlarında tamponun kenar tasarımı T şeklinde iken, M Sport versiyonda ise hatlar daha belirgin bir hale getirilip sportif bir hava ile birleştirilmiş.
Arka kısma göz gezdirdiğimiz de ise bizi oldukça kaslı ve oturaklı bir tampon karşılıyor. Dinamik bir marşpiyere ve 2 karakter çizgisinin yer aldığı profil görünüm, C sütununa entegre edilmiş Hofmeister Kink detayları Audi A6’yı ve güncel A3 Sedan’ı andıran LED stoplar ile desteklenmiş. 2019 BMW 3 Serisi lasman sonrasında 5 farklı motor seçeneği ile birlikte satışa sunulacak. İlk piyasaya sürülecek olan bu 5 motorun üçünü dizel seçenek, iki motor seçeneğini ise benzinli versiyonlar oluşturacak. Sonraki aşamalar da ise bu listeye M340i ve plug-in hibrit 330e seçenekleri de eklenecek.
Hızlı Menü
BMW 3 Serisi Motor Seçenekleri
İlk olarak dizel cephesini ele alalım.. Dizel kısmında giriş basamağında dört silindire sahip (318d ve 320d/320d xDrive) motorlar bulunuyor. 330d’nin de silindir sayıları 6’ya çıkıyor. 150 beygirlik güç üretimine ek, 320 Nm tork değeri sunan 318d modelinde enjeksiyon basıncı da 2200 bar seviyesinde iken 320d ikilisinde bu oran 2500 bar seviyesinde. Otomatik şanzıman ile birlikte 0’dan 100 km/s hıza 8.5 saniye de ulaşmayı başaran 318d’nin üst modelleri 320d ve 320d xDrive ise 190 beygirlik güç ve 400 Nm tork üretecek. Modeller bu değerler sayesin de sırasıyla 0’dan 100 km/s hıza 6.8 ve 6.9 saniye de ulaşabilecek. 330d modelin de ise işler biraz daha ilerliyor. 330d kardeşlerin de olduğu gibi 8 ileri Steptronic şanzımana eşli I6 motoru sayesinde 265 beygirlik güç, 580 Nm tork değerlerine sahip olacak ve otomobilin 0’dan 100 km/s hıza ulaşması ise sadece 5.5 saniyesini alacak.
Benzinli seçeneklere göz attığımız da ise bizi 320i ve 330i modelleri karşılıyor. 184 beygirlik güç üretimine sahip olan 320i modeli 300 Nm torkluk değere sahip. 320i’nin 0’dan 100 km/s hıza ulaşması 7.2 saniye de tamamlanıyor. 330i versiyonu ise 258 beygirlik güç üretimine ek olarak 400 Nm torkluk bir değer ile satışa sunulacak. Bu versiyonun da 0’dan 100 km/s hıza ulaşması sadece 5.8 saniyesini alacak.
BMW 3 Serisi İç Tasarım
İç tasarıma göz gezdirdiğimiz zaman BMW 3 Serisi’nin yeni BMW düzeninden izler taşıdığını görüyoruz. Sürücü odaklı tasarlanmış kokpitte standart olarak sunulan analog, opsiyonel seçenek olarak eklenmiş ise dijital bir gösterge bizi karşılıyor. Her versiyonda sunulan otomobilin sportif havasını yatık multimedya sistemleri ve merkezi kontroller tamamlıyor. Modellere göre seçilebilir vites koluyla, ya da yeniden elden geçirilen vites seçme ünitesi ile birlikte sunulan vites konsol bölgesi Driving Experience Control kontrol düğmesi ve elektronik park freni özelliklerin yanında iDrive gibi sistemlerinin de kontrollerini sunuyor.
2019 BMW 3 Serisi Yenilikler
BMW, donanım paketlerine göre değişiklik gösteren 55 kg’a kadar hafifletilmiş 3 Serisi’nin şisisin de ve konfor alanında da iyileştirmeler uygulamış. 50:50 ağırlık dağılımı ile bu sportif sedanlar oldukça iyi sürüş dinamiklerine sahip. Ayrıca 3 Serisi, oldukça çevik bir karaktere ve anında tepki verebilen hisli bir direksiyona da sahip. Hava sürtünme katsayılarında da iyileştirmeler yapan marka, (Cd) 0.26’dan 0.23’e çekilen G20 3 Serisi, daha iyi ve rijit bir şisiye kavuşturulmuş.
Marka hem standart paketler de, hem de opsiyonel olarak seçilen M Sport süspansiyonlarda ilk kez kullanılmaya başlanan “lift-related” sistemi sayesinde (yeni sekmelere karşı duyarlı hale getirilen amortisör elamanları) 3 Serisi, sportiflik ve konfor arasında müthiş bir çizgi yakalamış. Sürekli değişkenlik gösteren bu yeni sistem sayesinde yaylar yol koşullarına göre otomatik olarak sıkılık ayarı yapıyor. Bu sayede de tüm yol şartlarına uyum sağlayan otomobil konforu da, sportifliği de aynı sistem için de barındırmaya olanak sağlamış oluyor.
Ayrıca sürüş yüksekliği de 10 mm kadar düşürülen M Sport süspansiyonlar da istenildiği taktir de elektronik olarak kontrol edilmeye olanak sağlayan amortisörler içeren Adaptif M Süspansiyon ile güncellenebilinecek. 4 farklı piston kalipere sahip M Sport frenler, alışagelmiş mavi renklere sahip ve tabii ki de M logolu olacak. 330i ve 330d versiyonların da ise ek olarak M Sport diferansiyel de sunulacak. Yeni bu da demek oluyor ki bu motor seçeneklerine ve yeniliklere sahip 3 Serisi, çeviklikte, çekişte, sabitleme de, hem de viraj performansı ile kardeşlerinden üstün olacak.
2019 BMW 3 Serisi Opsiyonlar
Otomobilin iç kısmına tekrar dönüş yapmak gerekirse Advantage, Sport Line, Luxury Line ve M Sport donanım paketleri ile satılacak olan 3 Serisi’nde bizi yeni direksiyon simidi ve kabin malzemeleri karşılıyor. Opsiyonel olarak seçilebilecek olan (ek ücret) Vernasca ve BMW Individual Merino deri döşeme ile gelen koltuklara, Sensatec marka plastik ile donatılan kontrol paneli ve BMW Individual deri kaplamaya sahip gösterge paneli eşlik ediyor.
Donanım listelerin de ise kimi standart olarak sunulan kimi de ücretli olmak üzere üç bölgeye sahip otomatik klima, kablosuz şarj seçeneği, akustik olarak güncellenebilen ön cam, saydam kısmı 100 mm daha fazla arttırılan cam tavan, ortam aydınlatması, ‘Hey BMW‘ sesli komutuna tepki gösteren ve 10.25 inç’lik ekran boyuta sahip Harman Kardon ses sistemi, 480 litrelik hacime sahip bagajın önünde konumlandırılmış 40:20:40 oranında katlanabilen arka koltuklar, arka kol dayama seçenekleri, eller serbest şekilde bagaj açma sistemi, şerit takip sistemi, şehir içi frenleme sistemine ek çarpışma ve yaya uyarı sistemi, dur/kalk yapmaya olanak sağlayan hız sabitleyici, şerit değiştirme uyarısına sahip sürüş asistanı sistemi, kör nokta trafik uyarısı, arka çarpışmaları önleme sistemi, geri görüş kamerası, park mesafe kontrol ve 12.3 inç’lik boyutlara sahip dijital gösterge paneli gibi seçenekler var. Otomobil Paris Otomobil Fuarı‘ndaki sergilenmesinin ardından 9 Mart 2019 tarihinden itibaren piyasaya sürülecek.