Son yıllarda biraz çalkantılı süreçlerden geçen Japon otomotiv üreticisi Nissan, gidişatı düzeltmek adına yeni hamleler yapmaya hazırlanıyor. Gözünü otomotiv sektörünün en önemli pazarlarına diken Nissan; ABD, Çin ve Japon otomotiv pazarlarına dair stratejilerini ise 28 Mayıs tarihinde açıklayacak. Elbette otomotiv devinin bu pazarlara göz dikmesinin en büyük nedenlerinin altında markanın ortakları Renault ve Mitsubishi grupları ile koordineli bir çalışma yürütebilmek.
Gerçekleşen ortaklık ile birlikte Renault grubu Avrupa pazarına yoğunluk verirken, Mitsubishi’de Çin ve Japonya haricinde kalan diğer Asya ülkelerine yoğunlaşacak. Tabii ki alınan kararlar sonrasında pazarlara yoğunlaşma, markaların diğer pazarlardan çekileceği anlamını da taşımıyor. Japon otomotiv devi stratejisini açıklayacağı pazarlara yoğunluk vererek buralarda bulunan ürün gamını da tamamen elden geçirmiş olacak.
Yeniden yapılanma sürecine hızlı bir şekilde başlayan Nissan, Meksika, Rusya, Güney Afrika, Brezilya ve Hindistan otomotiv pazarlarında da stratejilerini tekrardan gözden geçirecek. Maliyetleri düşürme yolunda adımlar atacak olan marka, yatırımlarını da yeni ürün ve teknolojilere yönlendirecek.
Nissan yeni atacağı adımlar ile birlikte bütçe dostu marka imajından da bir an önce kurtulmayı hedefliyor. Ayrıca otomotiv devi Amerika pazarında başarı gösteren Nissan Rogue modelini de tekrardan ele almayı düşünüyor. (Avrupa pazarında ki X-Trail modeli.) Bu pazarda ayrıca Nissan modellerin ortalama yaşını da 5’den 3.5 yıla çekmeyi hedefliyor. Japon pazarında ise yıl ortalamasını 2.5 yıla indirecek.
Edinilen diğer bilgilere göre ise Nissan yeni stratejiler doğrultusunda 14’e yakın tesisini kapatacak. Uluslararası tüm tesislerde ise 7 milyonun üzerinde gerçekleşen üretim kapasitesi ise 5.5 milyon seviyelerine kadar indirilecek. Daha kesin bilgiler edinmek için markanın 28 Mayıs tarihinde açıklayacağı yeni planını bekleyip göreceğiz.