Türkiye pazarına 2021 – 2022 yılları arasında giriş yapması hedeflenen Yeni Nissan Leaf, Avrupa pazarında 2011 yılından beri satışta bulunuyor. Avrupa’da oldukça rağbet gören otomobilin yeni nesil modeli için de Nissan 2018 yılında 37.000 adet sipariş almıştı. Japon otomotiv devi ilk 4 aylık sürede taleplerin 12.000 adedini karşılamış durumda. Japon devi eğer aylık 5.000 adet üretim rakamını da elde ederse, sipariş ulaştırma süreleri de 5 aya kadar çekilebilir. İstatistiklere bakıldığı zaman ise Nissan Leaf‘ın her 10 dakikada bir kendisine yeni bir sahip bulduğunu söylemekte yanlış olmaz. Marka bu yıl başında Japonya pazarında gerçekleşen 100.000’inci Leaf satışını kutlamıştı. Eski ve yeni nesil model toplamını da baz alırsak Leaf, toplamda da 320.000 adet satış rakamına ulaşmış durumda.
Nissan Leaf Açıklamaları
Japonya’da satılan 100.000’inci otomobilin sahibi Susana de Mena; ”2 yıl boyunda elektrikli bir otomobil bulmaya çalıştım. Bunun kesinlikle bir Nissan olacağını biliyordum. Yeni Leaf modelini gördüğüm de işte aradığım araç bu dedim. Eşim ile birlikte aracı incelediğimizde kalite, fiyat ve donanım performansı konusunda aynı fikre vardık. Doğayı korumak ve ona saygı duymak konusunda oldukça ısrarcıyız. Bundan dolayı bir elektrikli otomobil sahibi olmak istedik.” ifadelerine yer verdi.
Kutlamalar sırasında açıklamalarda bulunan Nissan Avrupa Elektrikli Taşıtlar Yöneticisi Gareth Dunsmore ise; ”Markamızın Nissan Leaf modelinin Avrupa pazarında en çok satan elektrikli otomobil olması bizi şaşırtmıyor. Nissan, hiç bir markanın yapmadığı kadar uzun bir süredir elektrikli araç testleri yapıyor. Avrupa ve uluslararası pazarda tüketiciler için ucuz ve gelişmiş yüksek teknolojili modeller üretmeye çalışıyoruz. Geçtiğimiz 10 yıllık süre içerisinde elektrikli otomobilleri hayal olmaktan çıkartıp, rasyonel bir gerçekliğe taşıdık.” dedi.