BMW 2 Serisi Coupé M235i İle Daha Fazla Performans

4

BMW’nin en haylazı M235i kendine her geçen gün yenileyen teknolojisi ile herkesi kendine hayran bırakmaya devam ediyor. 0 -100 km/sa hıza 7 saniye gibi kısa bir sürede çıkan Coupé M235i ile tozu dumana katacağınıza hiç şüphe yok. BMW 2 Serisi Coupé M235i’yi yakından tanıyalım..

Vahşi, asi ve benzersiz. BMW 2 Serisi Coupé, spor bir coupé otomobili tanımlayan her şeye sahip. Belirgin atletik tasarımı sınıfının en iyisi sürüş dinamiklerini öne çıkarmakta. Kusursuz şekilde dengelenmiş 50:50 ağırlık dağılımı, güçlü BMW TwinPower Turbo motorlar ve akıllı BMW EfficientDynamics önlemlerinin tamamı bu coupé otomobili tanımlamakta. Dinamik özellikleri, 0’dan 100km/sa hıza 4,8 saniyede ulaşan motoru M235i ile zirveye çıkıyor. BMW 2 Serisi Coupé M235i Sloganına sadıktır: Daha az kural. Daha fazla performans.

Turbo şarjlı sıralı 6 silindirli benzinli motor, 326bg gücüyle rekorları hak eden sprint becerisini maksimum verimlilikle sunmakta. M Aerodinamik paketi, arka spoyler kenarı ve M yürüyen aksam son derece atletik bir görünüm sunuyor, zemini daha iyi kavrar ve her durumda ideal sürüş tavrına sahip. BMW M235i’nin iç tasarımı dahi, sürücü ve ön yolcu için spor koltukları, çoklu fonksiyon düğmelerine sahip M deri direksiyonu ve daha birçok opsiyonel seçenekle yarış dünyası atmosferini benimser. Tüm bu özellikler bir arada nefes kesici ve deneyimlenmesi gereken yüksek bir performans sunmakta.

BMW 218i Coupé çarpıcı gücüyle heyecan vermenin yanı sıra günlük kullanıma yönelik olarak etkileyici bir çeviklik ve uyumluk sağlamakta. BMW 218i Coupé’nin BMW TwinPower Turbo benzinli motor düşük devirlerde bile son derece çevik bir güç üretimi ve kusursuz tepki sunmakla beraber, ortalama 5,1lt/100km seviyesinde yakıt tüketimiyle maksimum 220 Nm tork üretilir ve 0’dan 100km/sa hıza 8,9 saniyede ulaşır.

AĞIRLIK

  • Yüksüz ağırlık (kg) EC : 1435
  • İzin verilen toplam ağırlık (kg) : 1870
  • Otomobilin yük kapasitesi (kg) : 510
  • İzin verilen ön/arka aks yükü (kg) : 875/1040

PERFORMANS

  • Maksimum hız km/sa : 210
  • 0-100 km/sa hızlanma : 8.9

JANTLAR

  • Ön lastik : 205/55 R16 91V
  • Arka lastik : 205/55 R16 91V
  • Ön jant : 7 J x 16 LM
  • Arka jant : 7 J x 16 LM

YAKIT TÜKETİMİ

  • Şehir içi (lt/100 km) : 6.2
  • Şehir dışı (lt/100 km) : 4.4
  • Ortalama (lt/100 km) : 5.1
  • CO2 emisyonu (gr/km) : 118
  • Depo hacmi (lt) : 52

MOTOR

  • Silindir/Valf : 3/4
  • Silindir hacmi (cm3) : 1499
  • Strok/çap (mm) : 94.6/82
  • Güç (bg)/Güç devir (devir/dak) : 136/4400
  • Tork (Nm)/Tork devir (devir/dak) : 220/1250-4300
  • Kompresyon oranı : 1 : 11

DIŞ TASARIM

Ön aksın arka kısmından başlayan çarpıcı karakter çizgisi, arka kanada doğru yükseliyor ve dinamik kama şeklini öne çıkarıyor. Bu özellik kaslı çamurluklarla birlikte BMW 2 Serisi Coupé’nin her zaman liderlik etmeye hazır olduğununda bir kanıtı. Led aydınlatma şeritlerine sahip L biçiminde stop lambaları ve yatay hizalama genişlik etkisini artırırken, M235i spoylerinin kenar kısmı yüksek hızlarda otomobilin havalanmasını engellemekte..

Uzatılan motor kapağının kontur çizgileri hava akışını izlerken, hareketsiz haldeyken bile etkisini hissettiren geniş hava girişleri BMW 2 Serisi Coupé’nin gücünü sembolize etmekte. Far tasarımı, üç boyutlu böbrek ızgaralara doğru keskin bir biçimde ilerliyor.

Son derece parlak yüzeyleriyle öne doğru eğimli böbrek ızgara çubukları gerçekçi bir derinlik yaratmakta. Krom kaplama böbrek ızgara çerçevesi bu etkiyi artırarak otomobile iddialı bir görünüm kazandırmış durumda. Ferric Gri dış aynalar M235i’nin fark yaratan dış özellikleri arasında yer alırken, vurgu renkleri aynı zamanda yan kısımlarda yer alan hava girişlerinin çubuklarında ve iddialı 18 inç jantlarda kullanılmış. Böylece çarpıcı, sportif bir etki elde edilmiş.

ÖN VE ARKA

Bu otomobildeki her şey yalnızca ileriye yönelik. Bu özellikle ön tasarım için geçerli. Öne doğru yatık böbrek ızgaralar, dört kontur çizgisiyle hava akışını izler. Farların sivri formu, tipik BMW suretine tamamen bağımsız bir karakter kazandırmış durumda. Çarpıcı arka bölümün keskin, yatay düzeni BMW 2 Serisi Coupé’nin iz genişliğini öne çıkarıyor. Arka egzoz ile çevresindeki alt bölümün görsel etkileşimi, otomobilin yere daha yakın görünmesini sağlamakta. M235i’nin özel sportif karakteri, bagaj kapağı üzerindeki spoyler kenarı ile vurgulanmış. Görsel efekte ek olarak yüksek hızlarda yükselmeyi azaltarak sürüş dinamiklerine etki etmekte.

IŞIK TASARIMI

Otomobilin dış tasarımında geniş bir biçimde konumlandırılan çift yuvarlak farlar en önemli olana, yani yola odaklanmış durumda. Yatay şekilleri ön tasarımın daha geniş görünmesini sağlıyor. Aynı zamanda odaklanmış bir görünüme sahip. Farklı yüzey ışığı yansımaları, otomobile opsiyonel bi-xenon farlardaki üç boyutlu öğelerle güçlendirilen canlı bir görünüm sunmakta. Stop lambaları geniş, L biçimli, kırmızı LED aydınlatma şeritleriyle her açıdan bakıldığında etkileyici. Monoblok tasarımı, lambaları özellikle çarpıcı hale getirir ve gece ya da gündüz benzersiz bir etki sunuyor.

İÇ TASARIM

BMW 2 Serisi Coupé’de direksiyonun arkasına geçtiğinizde spot ışıkları size döner. Bunun nedeni tüm kokpitin sürücüye dönük olmasıdır. Asimetrik merkez konsol sürücüye doğru eğimlidir, bağımsız Kontrol Ekranı görüş alanı içindedir ve tüm önemli işlevler her zaman sürücünün kontrolü altındadır. Coupé benzeri çerçevesiz camlar görüşü engellemez. Heyecan verici, üst üste binen yüzeyler ve dinamik çizgiler sportif dış tasarımı içeriye taşır. Elbette tüm bunlar yüksek kalitede malzemelerin kullanılmasıyla ve kusursuz işçilik sayesinde gerçekleştirilir.

ADAPTİF M SÜSPANSİYON

Adaptif M süspansiyon otomobilin tüm dinamik potansiyelini artıracak şekilde on milimetre daha aşağıya yerleştirilmiş. Sürücü konforlu sürüşten son derece atletik bir sürüş stiline kadar o an tercih ettiği sürüş stilini mümkün kılacak şekilde Sürüş Deneyimi Kontrolü özelliğini kullanarak sürüş karakterini ayarlayabilir. Hangi ayar seçilirse seçilsin Adaptif M süspansiyonun elektronik olarak kontrol edilen amortisörleri saniyenin çok kısa bir bölümünde yol koşullarına uyum sağlayacak şekilde kalibre edilir.

Sistem aynı zamanda ideal amortisör ve otomobil güvenliğini sağlamak üzere tekerlek titreşimlerinin yanı sıra otomobilin hızını da ölçen çeşitli seziciler kullanır. Rahat bir yolculuk için COMFORT modu seçilebilir. SPORT modu hissedilir derecede sıkı amortisör ayarlarıyla fark edilir şekilde atletik bir süspansiyon ayarını mümkün kılar. Son derece dinamik bir sürüş için SPORT+ modu en iyi seçenektir: Otomobilin dinamik sınırlarını zorlamak üzere itişi gerçekleştiren tekerleklerin biraz daha fazla kaymasına izin veren DTC işlevi (Dinamik Çekiş Kontrolü) etkinleştirilir. Ancak DSC işlevi tamamen devre dışı değildir bunun yerine otomobili dengede tutmak için fiziksel olarak mümkün ve güvenli sınırlar içerisinde daha geç müdahalede bulunur.

DEĞİŞKEN SPOR DİREKSİYON

Servotronic özellikli değişken spor direksiyon, en düşük seviyede efor harcayarak direkt ve çevik bir sürüş karakteri elde edilebilmesini mümkün kılar. Direksiyon oranını mevcut hızdan bağımsız olarak değiştirerek tepki verir. Böylelikle özellikle keskin bir direksiyon açısı için gereken direksiyon hareketini azaltır. Bu durum özellikle keskin virajlarda ya da bir engelden kaçınmak üzere direksiyonu kırarken çevikliği artırır. Aynı zamanda park, dönüş ve manevralar sırasında konfor seviyesini artırır. Dar direksiyon açılarında sistem kusursuz bir yönlendirme dengesi ve çok üst düzey bir direksiyon hassasiyeti sunar.

SÜRÜŞ DENEYİMİ KONTROLÜ

Sürüş Deneyimi Kontrolü, sürücünün Comfort Modu, verimliliğe yönelik olarak ECO PRO modu ve çok daha dinamik bir sürüş için Sport Modu arasından seçim yapabilmesini sağlar. Yakıt ekonomisi sunan ECO PRO Modu, gaz pedalı ve şanzıman özelliklerini akıllı şekilde uyarlarken ısıtma/klima ayarlarını gerçekleştirir. ECO PRO Modu yakıt tüketimini yüzde 20’ye kadar azaltır. “Seyir” fonksiyonu, İleri Rota Asistanı ve ECO PRO Rota (yalnızca Professional Navigasyon Sistemi ile birlikte sunulur) yakıt tasarrufunu artırmanızı sağlar.

İleri Rota Asistanı bölgesel yol koşullarına erişim için navigasyon sistemini kullanır ve önceden ipuçları sunar. Bir sonraki virajda hız limitinde bir değişiklik varsa, sistem dönmeden önce sürücüye yavaşlamasını tavsiye eder. ECO PRO Rota fonksiyonu da yakıtı ekonomik olarak kullanmanıza yardımcı olur.

Trafik hacmini, bireysel sürüş stilini ve yerel koşulları göz önüne alarak verimlilik açısından optimize edilmiş bir rota tavsiye eder. “Seyir” işlevi sürücünün frene basmadan ayağını gaz pedalından çekmesi durumunda otomobilin 160km/sa hıza kadar yolda seyredebilmesini sağlar. SPORT modunda otomobil çok daha doğrudan tepki vererek daha sportif bir sürüş stili sunar. BMW 2 Serisi Coupé sürücünün ihtiyaçlarını tasarım ve işlevsellik açısından karşılamanın yanı sıra teknolojisiyle de gerçek bir sürüş keyfi sunan bir otomobil yaratmayı amaçlar. Bu hedefi de gerçekleştirmiştir. BMW arkadan itiş özelliği, Sürüş Deneyimi Kontrolü, sınıfında benzersiz değişken spor direksiyon ve 50:50 oranında kusursuz şekilde dengelenmiş ağırlık dağılımı sayesinde bu spor coupé olağanüstü seviyede çeviktir ve hassas kullanım özelliğine sahiptir. Böylece sınırsız sürüş keyfi sunar.

Bunları da beğenebilirsin
4 Yorumlar
  1. BillyFal diyor

    Efsane modeller arasında yerini alacak bir gün bu otomobil.

  2. Recep diyor

    2 Serisi Coupé M235i kendi sınıfının en iyi aracı demek heralde ki yanlış olmaz. Arkadaşım da var gerçekten otomobil tam bir yer uçağı.

  3. Can diyor

    Efsanevi modeller arasında yerini alabilir aslında 2 Serisi ama malesef ki üşkemiz şartlarında bizim için biraz uzak bir alternatif oluyor.

  4. Tevfik diyor

    İşte makinanın kralı budur. Ciddi anlamda mükemmel bir araba, tabii bunu alacak para olmadığından sadece özelliklerini okumakla yetiniyoruz 🙂

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Bununla iyi olduğunuzu varsayacağız, ancak isterseniz vazgeçebilirsiniz. Kabul etmek Mesajları Oku

Gizlilik ve Çerez Politikası