Volkswagen’in performanslı modelleri arasın yer alan 2020 Volkswagen Golf GTD modeli mart ayında düzenlenecek olan 2020 Cenevre Otomobil Fuarı’nda beğeniye sunulacak. Golf’ün sekizinci nesil GTI ve GTE versiyonları ile tanıtılacak olan otomobil de ciddi değişiklikler söz konusu.
Alman otomotiv devinin “uzun mesafe koşucusu” olarak isimlendirdiği Golf GTD modeli gelen bilgilere göre etkileyici bir menzile sahip olacak. Kaputunun altında 2.0 TDI turbo dizel bir motor bulunacak olan otomobilin, iki aşamaya sahip SCR katalitik konvertör ve AdBlue enjeksiyonu ile birlikte oldukça iyi emisyon değerlerine sahip olacağı bilgisi de marka tarafından gelen önemli bilgilerden.
2020 Volkswagen Golf GTD Yenilikleri
Volkswagen Golf GTD modelinin öne çıkan tek yeniliği süper temiz dizel motoru da değil. Eski versiyonun da sürücüsüne 184 beygirlik güç ile 380 Nm tork değeri sunan Golf GTD, kaputunun altında konumlandırılan 2.0 TDI Evo motoru sayesin de artık; 200 beygirlik bir güç ve 400 Nm torkluk gücü asfalta aktaracak.
Volkswagen tarafından Golf GTD performans verileri ise henüz paylaşılmadı. 2020 model GTD modelin alt takımına baktığımız zaman ise kardeşi GTI de kullanılan MacPherson ön süspansiyon sistemini görüyoruz. Aracın arka kısmında ise multi-link aks yapısı, yani tam bağımsız bir aksa sahip olduğunu görüyoruz. Belirtmeden geçmeyelim Golf GTD, diğer Golf modellerine oranla yere 15 mm kadar daha yakın.
Otomobilin en dikkat çekici özelliklerinden bir tanesi ise adaptif amortisör sistemi olan Individual. Bu mod sayesinde sürücü kişisel modda iken sürüş ayarlarını kaydedip saklayabiliyor ve sonrasında kendi sürüş modunu yaratabiliyor. Golf’un Comfort modunda izole bir sürüş vadeden otomobil, Sport modunda ise sürücüsüne minumum gövde hareketi imkanı sunan amortisörler ve anlık direksiyon tepkileri sunuyor. Hemen hemen kardeşleri ile aynı görünüme sahip olan GTD hakkında detaylı bilgiler ise önümüzdeki süreçte netlik kazanmış olacak.