Hakkında bir çok söylenti bulunan ve en iyi M modeli olarak ün salan M2 Coupe modelinin yerine gelen 2018 BMW M2 Competition nihayet tanıtıldı. M2 Coupe’nin yerini alan otomobilin kaputunun altında markanın M3’te ve M4’te kullanmış olduğu 3 litrelik çift turbolu sıralı 6 silindire sahip motorun bir türevi bulunuyor. Güncel M2’lere oranla artı 40 bg ve 85 Nm değerlerinde artış sağlayan motor 405 beygirlik bir güce sahip. MW M2 Competition’in maksimum tork seviyesi ise 550 Nm.
6 ileri manuel şanzıman ile tanıtılan Competition, 100 km/s hıza ise 4.2 saniye gibi bir sürede ulaşabiliyor. Opsiyonel olarak sunulacak M DCT isimli vites kutusunda ise bu süre 4.0 saniye seviyelerine kadar düşüyor. Ayrıca standart pakette 250 km/s maksimum hız sunan otomobil, M Driver paketi ile birlikte 280 km/s hıza da çıkartılabiliniyor. M2 Coupe modeline göre ön yüze eklenen hava giriş kanalları ve genişleyen aralıklar sayesinde daha çok soğutma havası sağlanmış. Yeni nesil modelin soğutma sistemin de ise ana radyatöre ek, iki yan radyatör, bir yağ kısmi soğutucu ve M DCT’li versiyonlarda ek şanzıman yağı soğutucusu kullanılmış.
Hızlı Menü
2018 BMW M2 Competition
Otomobil de M3 ve M4’te de bulunan 1.5 kiloluk kule gergileri bulunuyor. Bu sayede aracın yönlendirme hassasiyetleri arttırılmış ve M2 Competition yol tutuşu ciddi şekilde iyileştirilmiş. Ayrıca iki M modelden gelen alüminyum yapıdaki akslar, rijit yapıdaki arka alt şasi ve dövme alaşıma sahip olan kontrol çubukları yol tutuşunu destekleyen diğer detaylardan. BMW’nin elektromekanik direksiyon desteği ise Competition için yeniden ayarlanmış. Arka kısım ise sürüş ve yol koşullarına göre kilitleme seviyesini dengeleyen M diferansiyeline emanet. Elektronik yapıdaki bu parça %100 ‘lük kilit durumuna ise 150 mili saniye de geçebiliyor.
Otomobilin hafif ve kontrollü driftlerde de kendisini göstermesi adına M Dynamic Mode’a kavuşturulmuş. Ayrıca Drift modu için de DSC ayarları da tekrardan ele alınmış. Yeni M2 Competition’da 380 mm ve 370 mm olan ön ve arka frenlerin boyutu da 400 ve 380 mm seviyelerine taşınmış. Artık önde 6, arkada 4 piston barındırıyor. Fren sistemi dışında ön kısımda 245/35 R19, arka kısımda ise 265/35 R19 ölçülerine sahip jantlar bulunuyor. Ayrıca bu yapıyı çepeçevre saran performans lastikleri de yer alıyor.
2018 BMW M2 Competition Donanım
M2 Competition modeline eklenen en büyük değişikliklerden biride M4 Competition modelinden aşina olduğumuz, M1 ve M2 modellerinde de yer alan direksiyon üzerindeki düğmeler. Düğmeler sayesinde sürücülerin yaptıkları ayarlar hafızaya alınacak ve yerleştirilen bu iki tuş sayesinde de ayarlara daha hızlı erişebilecekler. Otomobilin iç tasarımında dikkat çeken diğer ayrıntılar ise; mavi ve turuncu renk seçenekleri ile sunulan M Sport çanak koltuklar, kırmızı renkteki start/stop tuşu ve koltuk kafa dayama yerlerin de yer edinen aydınlatmalı M2 logoları.
Gücüne güç katarak gelen otomobil kendisini donanım anlamında da oldukça geliştirmiş durumda. Artık standart olarak tüm araçlarda yer alan park sensörleriyle birlikte artık araçta daha fazla güvenlik donanımı yer alıyor. Bu özelliklerden öne çıkanlar ise; çarpışma uyarı sistemi, otomatik acil durum frenlemesi, şeritte kalma ikazı ve navigasyon gibi ek özellikler. Konsol bölgesinde yer alan ekranda hız sınırını gösteren birde alan mevcut fakat M2 Competition’da bu özellik ne kadar gerekli oda tartışılır. Satışları yaz aylarında başlayacak otomobile dışarından bakıldığı zaman ise karartılmış ve genişletilmiş ızgara yapısı, daha geniş bir yapıda tasarlanmış hava girişleri, kanallar ile tekrardan süslenmiş ön tampon ekleri, yeni özel jant ve fren yapısı, değişen arka farları ve difüzörü ile yerini aldığı eski M2 Coupe’den tamamen ayrılıyor.