Yeni Porsche Panamera Cesaret Her Şeyi Değiştirir

0

Alışık olduğumuz sedanların dışında bir tasarıma sahip olan Porsche Panamera ile gücü ve konforu bir arada yaşayın. Keskin ve güçlü hatları akıcılığıyla birleştiren Porsche, Panamera  modeli ile diğer sedanların aksine sizlere ayrıcalıklı olduğunuzu hissettiriyor. Porsche, Panamera modeli ile bildiğimiz Porsche modellerinin biraz dışına çıkmı gibi görünüyor.

Aks mesafesi, önceki modelden 3 cm daha uzun ve bunun sonucunda kısalan ön tampon ve uzayan arka tampon, arka kısma görsel bir dinamizm kazandırıyor. Yan yüzeylerin daha belirgin yapısı, geleneksel Porsche bel kısmını ve hafiflik hissini yaşatıyor.

Panamera Turbo modelinde kullanılan dört spotlu gündüz sürüş farları ve Porsche Dynamic Light System (PDLS) ile LED farlar gece bile gündüz sürüş keyfi imkanı sunuyor. 19 inç Panamera S jantlar 4 tekerlekten gelen çekişli iki S modelinin gücünü yola aktararak sınırlarınızı zorlamanızı sağlıyor. Porsche Panamera’nın yüksekliği  1.423 mm, genişliği 1.937 mm ve uzunluğu ise 5.049 mm olarak tasarlanmış. Aynı zamanda Aks mesafesi 2.950 mm ile boyutlandırılmış. Titanium Gri fren kaliperleri, solda ve sağda yer alan yuvarlak çift egzoz uçları ile arka kısıma son halleri verilmiş. Porsche Panamera hayatınızda referans noktası kabul edebileceğiniz şıklık ve sadelikle taçlandırılmış.

Motor

  • Silindir sayısı : 6
  • Motor hacmi : 2.995 cm³
  • Motor Gücü : 243 kW (330 hp)
  • Elde edildiği devir : 5.400 – 6.400 d/dk
  • Maks. Tork ve elde edildiği devir : 1.340 – 4.900 d/dk’da 450 Nm
  • Sıkıştırma oranı 11,2 : 1

Yakıt Tüketimi

  • Şehir içi l/100 km : 9,7
  • Şehir dışı l/100 km : 6,3
  • Ortalama l/100 km : 7,5
  • CO2 emisyonu (g/km) : 171

Şanzıman

  • Güç aktarma sistemi : Arkadan itişli
  • Otomatik şanzıman : 8 ileri vitesli

Performans

  • Azami hız : 264 km/h
  • 0 – 100 km/h hızlanma : 5,7 s (Sport Chrono Paketi ile 5,5 s)
  • 0 – 160 km/h hızlanma : 13,6 s (Sport Chrono Paketi ile 13,3 s)
  • Aynı viteste hızlanma (80-120 km/h) : 3,8 s

Gövde

  • Uzunluk : 5.049 mm
  • Genişlik : 1.937 mm
  • Yükseklik:  1.423 mm
  • Aks mesafesi : 2.950 mm
  • Hava direnci katsayısı (Cd) : 0,28
  • Yüksüz ağırlık (DIN) : 1.815 kg
  • Yüksüz ağırlık (Avrupa) : 1.890 kg
  • Müsaade edilen toplam ağırlık : 2.390 kg

İç mekan tasarımı bildiğimiz gibi Porsche kalitesinin her modelde yansıtılandan farklı olmasa da değinmeden geçilemeyecek türden.  Orta konsol, öne doğru yükseliyor. Ön konsol düz ve belirgin bir şekilde geniş. Analog devir göstergesi, gösterge tablosunun ortasında yer alıyor ve bu da size daha raha bir sürüş keyfi yaşatıyor.

Porsche Panamera da yeni kumanda konsolu  Porsche Advanced Cockpi kullanılmış. Touch Control fonksiyonu ile orta konsolun cam görünümlü yüzeyinde, en önemli fonksiyonlara doğrudan erişim için dokunmaya duyarlı düğmeler yer alıyor. Arada kompakt vites kolu., ön konsola, yüksek çözünürlüklü 12 inç dokunmatik ekran entegre edilmiş durumda. Opsiyonel dört bölgeli otomatik klima kontrolü ile birlikte, arkadaki yolcular da kendi dokunmatik ekranlarına sahip oluyor. Devir göstergesinin solunda ve sağında olmak üzere iki adet yüksek çözünürlüklü ekran, sanal göstergeleri, haritaları ve diğer çeşitli bilgileri görüntülüyor. Porsche Panamera da bir spor arabada pek olmayan bol miktarda alan mecvut.

Performans

Panamera 4S modelinin tamamen yeni çift turboşarjlı V6 motoru ve Panamera Turbo modelinin çift turboşarjlı V8 motoru, önceki versiyonlarından daha hafif ve daha kompakt olmalarının yanı sıra VarioCam Plus ile donatılmıştır. İki turboşarj ünitesi, silindir kanatlarının arasında yer alır. Bu, egzoz akışının ilgili turboşarj ünitesine ulaşmak için kat etmesi gereken mesafeyi kısaltarak, motordan daha hızlı tepki alınmasını ve maximum hıza en kısa sürede ulaşılmasını sağlıyor.

Panamera Turbo modeli düşük devirde bile yüksek tork’a ulaşmanızı sağlayan çift turboşarjlı V8 motoru ile donatılmışır. Çift turboşarjlı V8 motoru çift sarmal türbinlere sahiptir ve egzoz akışı, ideal gaz döngüleri için türbin çarkına birbirinden fiziksel olarak bağımsız kanallar aracılığıyla ulaşıyor.

Rakipleriniz arkada kaldı, farkı biraz daha açmaya ne dersiniz. işte bu noktada devreye Panamera Turbo S E-Hybrid modeli girekte. Bu yüksek performanslı hybrid modelinin muazzam potansiyeli, 4,0 litrelik çift turboşarljı bir V8 motordan ve bir elektrik motorundan kaynaklanıyor. Birlikte, iki motor açık bir dili, yani performansı konuşuyor.

Bir motordan daha fazla güç elde etmek, yalnızca bu gücün nereye, ne kadar hızlı ve ne kadar verimli bir şekilde aktarılacağını biliyorsanız anlamlıdır. Dolayısıyla en yeni Panamera modelleri, yeni geliştirilen 8 vitesli Porsche Doppelkupplung (PDK) şanzıman ile donatılmıştır. 6. viteste maximum hıza ulaşabilirsiniz. 7. ve 8. vitesler ise ulaştığınız maximum hızda motor devrini düşük tutmaya yarar. Kısacası Porsche Panamera bir spor otomobilde arayacağınız bütün özelliklere sahip bir sedan.

Hızlanırken hızlı olduğu kadar yavaşlarken de hıza önem veren Panamera önde altı, arkada ise dört pistonlu alüminyum monoblok sabit fren kaliperleri ile donatılmışır.  Fren diskleri, içten havalandırmalı ve olukludur. Bu, ekstrem koşullarda dahi frenleme davranışını iyileştirir ve ısının daha etkili bir şekilde uzaklaştırılmasını sağlar. Tek parça fren kaliperleri, kapalı bir yapıya sahiptir. Bu, kaliperlerin daha hafif, ama aynı zamanda deformasyona daha dayanıklı olmasını sağlar. Pedalın hareketi sıkı, baskı noktası kesin ve fren mesafesi etkileyici bir şekilde kısadır.

Porsche Ceramic Composite Brake

Bu sistem ile zorlu koşullarda bile daha hızlı fren kabiliyeti sergilenmiştir. Yeni Panamera modellerindeki PCCB sisteminin çapraz delikli seramik diskleri, üstün frenleme performansı için önde 420 mm, arkada ise 390 mm çapa sahiptir. PCCB, her biri sarı renkli, önde altı, arkada ise dört pistonlu alüminyum monoblok sabit fren kaliperlerini içerir. Bu fren sistemi, çok daha güçlü ve tabii ki sıra dışı bir şekilde tutarlı frenleme performansı sergiler.

Geceleri de güvenli bir şekilde yol almanızı sağlayan Panamera bunu Gece Görüşü Asistanıile sağlar. Gece Görüşü Asistanı, farların yetişemediği alanlar için dahi sürücüye bilgi verir. Bir kızılötesi kamera, yayaları veya büyük vahşi hayvanları, farların menziline girmeden önce algılar. Gösterge tablosundaki bir termal görüntü, sürücüyü uyarır ve yolunuza çıkabilecek bütün olumsuzluklardan sizi önceden haberdar eder.

Porsche Panamera da Adaptir Hız Sabitleme Sistemi mevcuttur. Bu sistem ile ön kısımda bulunan radarsistemleri yolu tarar ve öndeki araca göre kendi hızını ayarlar. Sürücüsüne yardımcı olan diğer sistemler ise Dönüş Asistanı ile Şerit Değiştirme Asistanı. Şerit değiştirme asisanı snsörler yardımı ile kör noktaları tarar ve sizi uyarır. Düşük hızlı dönüş manevralarında, yeni Dönüş Güvenliği Asistanı arka tarafta güvenliği artırır. Bir kavşağa ulaştığınızda, aracınızın arkasındaki kör noktalarda yaklaşan bir nesnenin varlığı tespit edilirse, Dönüş Asistanı görsel bir uyarı verir. Ayrıca Şerit Takip Asitanı size direksiyon desteği sağlayarak aracınızın şeritte kalmasına yardımcı olur. Özellikle yapılan uzun yolculuklarda güvenliğiniz açısından en önemli asistanlardan bir tanesi. Park Asistanı sayesinde ise park etmek artık çok daha kolay. Panamera da yeni panoramik açılır tavanın renklendirilmiş cam panelleri, iç mekanda özellikle aydınlık ve hoş bir ışık ortamı yaratır.

Yeni Porsche Panamera 2017 İç Mekan

Panamera da iç mekan sürücü ve performans odaklıdır. Yükselen orta konsol: direksiyon ile vites kolu arasındaki hareketi hızlandırır. Yeni kumanda ve ekran konsepti: Cam görünümlü yeni bir tarza sahip olan orta konsol ve mantıksal gruplar halinde dizilmiş dokunmaya duyarlı düğmeler ile birlikte Porsche Advanced Cockpit. Yüksek çözünürlüklü 12 inç dokunmatik ekran. Ortada analog devir göstergesini, solda ve sağda iki adet yüksek çözünürlüklü ekranı içeren gösterge tablosu. Çok fonksiyonlu spor direksiyon Panamera’nın sürüş keyfini arttırıcı etkenler. Modern ve spor görünüşü ile gösterge tablosu görüş alanınızı kısıtlamadan güzel bir görünüm vermekte. Bu panel sayesinde hızınızı, yol bilgisayarınızı, kalan menzilinizi, iç ve dış mekan sıcaklığını kolaylıkla görebilirsiniz.

Porsche Panamera sürüş kalitesini bütün yolculara hissettirmeyi amaçlıyor. Eğlence sistem ile arka koltuklarda seyehat eden yolcular geçen zamanın farkına varmayacak. Bu sistemin bir diğer özelliği ise pratik olarak yerlerinden çıkarılabilmeleri. Dilediğiniz her yerde kullanabilirsiniz. Ön koltuklar yüksek seviyede konfor sunar ve hızlı virajlarda hareket özgürlüğünü kısıtlamadan en uygun yanal desteği sağlar. Koltuk yüksekliği, minder ve sırtlık açıları ve ileri-geri konum ayarı, elektrikli kumanda ile yapılır.

Yeni Porsche Panamera 2017 Detayları

Panamera Turbo modelinde, ön koltuklar için hafıza fonksiyonunu da içeren 14 yönde ayarlanabilir elektrikli koltuklar bulunur. Bu, sürücü ve ön yolcu için ayar seçeneklerine minder uzunluğu ayarını ve dört yönlü bel desteğini de ekler. Hafıza fonksiyonu, koltukların, direksiyon kolonunun, yan aynaların ve diğer kişisel araç içi ayarların muhafaza edilmesini sağlar.. Opsiyonel olarak sunulan 18 yönde elektrikli ayarlanabilir adaptif spor koltuklar ve hafıza paketi, koltuk minderinin ve sırtlığının yükseltilmiş yan dolguları sayesinde daha da iyi yanal destek sunar. Elektrikli kumanda ile ayarlanabilen bu koltuklar, uzun yolculuklarda konforludur ve virajlarda en ideal yanal desteği sağlar.

Arka koltukların en çarpıcı özelliği iki adet ve birbirinden ayrı olmaları. Bol miktarda bacak ve baş alanı ile konfordan taviz vermeden, hızlı virajlarda mükemmel yanal desteği sağlarlar. Tüm Panamera modellerinde, arka koltuklar için sekiz yönde elektrikli ayarlama seçeneği sunulmaktadır. Elektrikli sırtlık ayarına, minder uzunluğu ayarına ve bel desteğine ek olarak, ön yolcu koltuğunu arka kısımdan ayarlama seçeneği de mevcuttur (donanım seviyesine bağlı). Önde adaptif spor koltuklar ile birlikte, arka kısımda da yükseltilmiş yan dolgulara sahip spor koltuklar kullanılır. Tüm yeni Panamera Turbo modellerinin ön koltukları, minder ve sırtlık açısını makul bir sıcaklığa ısıtan ısıtma fonksiyonuna sahiptir. Opsiyonel koltuk havalandırma fonksiyonu, koltuğun gözenekli orta ve sırtlık kısımlarında aktif havalandırma sağlayarak, sıcak günlerde dahi hoş bir ortam yaratır. İstek üzerine, hem ön hem de arkada yer alan elektrikli koltuklara masaj fonksiyonu da eklenebilir. Beş program ve beş yoğunluk seviyesi arasından seçim yapılabilir, her sırtlıkta yer alan 10 hava minderi, sırt kaslarını rahatlatacak bir masaj uygular. Gelişmiş oturma ve uzun yolculuk konforu için.

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.