Almanya merkezli Mercedes’in AMG bölümü, GT R Clubsport’u her geçen gün geliştirmeye devam ediyor. Fakat bu süreç için o kadar da sabırlı olmayan milyonerler için de alternatif geliştiren yine bir Alman firması var. Bu da tabi ki ortaya etkileyici modifiye tasarımları koyan Alman Fostla şirketi. AMG GT R modeline uygulanan modifiyeler bu versiyonu diğer tüm AMG GT modellerinden ayırmayı başarmış. AMG GT veya GT S versiyonlarına da uygulanabilen bu etkileyici değişimlerine Fostla, geniş bir gövde kiti uygulayarak start vermiş.
Yeni gövde kiti sayesinde oldukça geniş çamurlukların yanı sıra etkileyici bir de arka rüzgarlığa kavuşan otomobil de, arka difüsöz ve öp lipler de belirgin hale getirilmiş. Bunlara ek olarak modifiye edilen araçta aerodinamik parçalar da yer almış. AMG GT bilen ve yakından takip eden sevenleri bilir ki otomobilin orjinalinde de böyle bir ön ızgara bulunmuyor. Prior Design firmasının elden geçirdiği gövde kitini üstüne giyen AMG GT’deki ön ızgarayı, otomotiv piyasasın da bilinen Panamericana isimli ön ızgaraya benzer ve siyaha boyanmış bir halde görüyoruz.
Mercedes-AMG GT R
Modifiyeli Mercedes-AMG GT R’de kullanılan bu koyu yeşil renkte orjinal Mercedes rengi değil. Aslında yeni renge boyama işleminden ziyade bu uygulanmış bir kaplama. Malachite Green isimli bu kaplama Avrupa pazarı için de özel üretiyor. Kaplama haricinde araç üzerinde uygulanan sarı renkli vurgulamalar da aracın daha da özel görünmesine katkı sağlamış. Otomobilde kullanılan jantlar da 20 inç boyutlara sahip ve ADV.1 Wheels markasından temin edilmiş. Fotoğraflardan anladığımız gibi aracın süspansiyon sistemin de ciddi oranda elden geçirilmiş.
Araçtaki kullanılan jant modelleri ise ADV.1 Wheels markasından ve 20 inç boyutundalar. Eğer otomobillere hakimseniz ve bu modeli de yakından takip ediyorsanız süspansüyon sistemindeki oynamaları da farketmişsinizdir. KW markaya sahip coil yaylar ve H&R tekerlek spacer’ları araçta kullanılmış. Spacer parçasını eminiz ki modifiyeye uzak olanlar anlamamıştır. Bu sistem tekerleklerin biraz daha geniş ve dışarıda bulunmasını sağlıyorlar. Bu ayarlamayı da satın alım sırasında müşteriler seçebiliyor. Yani tekerlekleri istediğiniz kadar içe veya dışarı alabilirsiniz.
Aracın lastiklerine baktığınız zaman dışarı daha fazla çıkartmak için elden geçirildiğini de kolaylıkla anlayabilirsiniz. Bu işlem de tekerlek spacer’ları sayesinde mümkün kılınıyor. Ayrıca bu araçta dışarı çıkartma miktarını da satın alan kişi belirleyebiliyor. Araçta uygulanan değişimler de sadece dış modifiyeler ile kısıtlı kalmamış. Aracın orjinalin de çift turboya sahip 4.8 litrelik bir V8 motoru yer alıyor ve otomobil 469 beygir güç üretimi sağlıyor. GT R’ler de ise beygir oranı 577. Fakat Alman modifiye firması bu konuya da el atmaktan geri kalmamış ve otomobilin beygir gücünü 650 seviyesine kadar yükseltmiş. Aracın tork değeri de yine 700 Nm’den 800 Nm tork değerine çıkarılmış.