Gizli Buzlanma Nedir? Nasıl Oluşur ve Nasıl Anlaşılır?

2

Gizli buzlanma, asfaltın üzerindeki yağmur veya kardan kaynaklı sıvıların donmasından dolayı meydana gelmektedir. Ani sıcaklık düşmesi ile oluşur ve suyun buzlanması ile kendini gösterir. Gözle görülmesi zor olduğundan dolayı bu buzlanma gizli buzlanma olarak adlandırılır. Köprüler ve viyadükler gizli buzlanmanın en sık görüldüğü yerlerdir.

Bu buzlanma çeşidinin algılanması oldukça zor olduğundan sürücüleri ciddi derecede riske atar. Buzlanmanın yoğun yaşandığı bölgelere trafik bölge ekipleri görevlileri tarafından sürücüleri uyarmak için gizli buzlanma riskini gösteren tabelalar konumlandırılır. Sürücülerin görselde yayınladığımız trafik işaret levhasını gördükleri zaman daha dikkatli bir şekilde seyir etmeleri gerekmektedir.

Gizli Buzlanma Nasıl Anlaşılır?

Gizli buzlanma ile ıslak zemin arasında çok ince fark olmasından ötürü buzlanma olduğunu anlamak oldukça güçtür. Trafik işaret ve işaretlerinin olmadığı yollar da sürücünün buzlanmayı fark etmesi tamamen sürücü hissiyatlarına bağlıdır. Eğer seyir halinde iken direksiyon hakimiyetinde aksamalar oluyor hafif kontrol sorunları yaşıyorsanız hızınızı düşürmede kesinlikle fayda vardır.

Gizli buzlanmayı anlamanın diğer yollarından biri de camdaki suyu ve silecekleri kontrol etmektir. Eğer silecekleri çalışmıyor ise bu gizli buzlanmanın habercisi olabilir. Sabahın çok erken vakitleri ile gece saatleri gizli buzlanmanın en yoğun olduğu zamanlar olduğu için bu saatlerde yola çıkacak sürücülerin araba motorlarını çalıştırmadan evvel sileceklerini kontrol ederek gizli buzlanmanın olup olmadığını bir nebze de olsa anlayabilirler.

Gizli Buzlanma İçin Nasıl Önlem Alınmalı?

Gizli Buzlanmanın olduğu yollarda sorunsuzca yola devam edebilmek için yapılacak en doğru şey yolda sakin ilerlemektir. Sert manevralarla yapılan fren ve direksiyon hareketleri aracın kayıp savrulmasına neden olabilir. Buzlu havalar için sürücüler gaz tepkilerini yumuşatmalı, patinaj düşüklüğüne sebep olabilecek yerlerde 2. ya da 3. viteslerle kalkışlar yapıp, takip mesafelerine dikkat etmeliler. Yavaşlamalar için motor frenini kullanan sürücüler yolda daha sorunsuz ilerlerler. Mevsime uygun lastik kullanımı ve kar zinciri hem önden hem de yandan kayma durumlarına karşı oldukça güven sağlamaktadır.

Bunları da beğenebilirsin
2 Yorumlar
  1. Semih diyor

    Gerçekten de gizli buzlanma yukarıda belirtildiği gibi neredeyse tamamen sürücü hissiyatına bağlı. Tabela olan yerlerde genel de gizli buzlanma zaten oluşuyor ama sürpriz buzlanma yerleri de mevcut. Ben özellikle hava sıfırın altında olduğu zamanlarda oldukça dikkat ediyorum bu duruma. Ani manevralardan ve ani frenlemelerden kaçınıyorum.

  2. Tevfik diyor

    Gizli buzlanma olayı gayet başarılı bir şekilde anlatılmış, bir de yağmur ilk yağdığı zaman cam görevi gören yollar var. Onda da çok dikkat edilmesi gerekiyor, ilk yağmur atıştırmaya başladığı vakit olabildiğince hızınızı düşürün, lastiğim iyi demeyin çünkü hepsi kayıyor.

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Bununla iyi olduğunuzu varsayacağız, ancak isterseniz vazgeçebilirsiniz. Kabul etmek Mesajları Oku

Gizlilik ve Çerez Politikası