İtalyan spor otomobil devi Lamborghini’nin merakla beklenen ve uzun bir süredir casus fotoğrafları sayesinde gördüğümüz Lamborghini Aventador SVJ modeli, Pebble Beach organizasyonunda beğeniye sunuldu. Markanın yeni SVJ modeli, SV modelinden daha güçlü ve daha aerodinamik yapılı bir türevi diye tanımlasak yanlış olmaz. California bölgesinde düzenlenen etkinlikte SVJ’nin kuruluş yılına özel üretilen SVJ63 modeli de sergilendi. Aventador SVJ’nin V12 motoru markanın bu güne kadar ürettiği en güçlü V12 motoru olarak da tarihe geçiyor.
0’dan 100 km/s hıza sadece 2.8 saniyede ulaşabilen SVJ, 770 beygir güç ve 720 Nm tork üretebiliyor. Otomobilin kalkıştan sonra 200 km/s hıza ulaşması ise sadece 8.6 saniyesini alıyor. Ayrıca yeni bu pist canavarının maksimum hızı da 350 km/s. Özel olarak tasarlanan bu otomobili dizginlemek için de kullanılan teknolojiler sayesinde araç 100 km/s hızdan 0 (sıfır) hıza 30 metrede düşebiliyor. SVJ lastik seçimi de kendisi için özel olarak üretilmiş Pirelli’nin P Zero Corsa tekerleri. Standart olarak 4WS sürüş sistemine bünyesinde barındıran otomobilin ağırlısı ise 1525 kg.
Lamborghini Aventador SVJ
Ülkemizdeki değeri yaklaşık olarak 3 Milyon TL olan araç ikinci nesil Aerodinamica Lamborghini Attiva (ALA) aerodinamik sisteme sahip. Bu sistem süper otomobilin aerodinamik yapısını otomatik ayarlayarak sürüş esnasında aracın yüksek downforce yaratmasına olanak sağlıyor. Lamborghini mühendislerinin elinden çıkan otomobil kullanılan teknolojiler sayesinde de aracın sistemi ve kanatçıklar da tepkilere sadece 500 milisaniyede tepki veriyor. Araçta kullanılan ALA sistemi eğer kapatılırsa ön kısıma konumlandırılan kanatçıklar otomatik kapanıyor ve downforce’un yükselmesi sağlanıyor. Sistem açıldığında ise aracın yol tutuşu arttırılıyor ve otomobilin maksimum hıza ulaşmasının önü açılmış oluyor.
Ön kısımda kullanılan Lamborghini’nin ALA sistemi bu pist canavarının arka kısımında da kullanılmış. ALA sistemi kapandığı zaman ön kısımda olduğu gibi arka kısımdaki kanatçıklar da kapatılıyor. Bu sayede arka kısımdaki kanadın standart bir kanat gibi tepki vermesi sağlanıyor. Tekrardan ALA sistemi devreye girdiği zaman da kanatçıklar tekrar devreye giriyor ve yüksek hızlarda otomobil çekiş gücünün artması mümkün hale geliyor. Ön kısıma ek olarak arka tarafta maruz kalınan havayı sağa ve sola yönlendirebilen hava kanalları da yer alıyor. Bu kanallar araç virajlara girdiği zaman devreye giriyor ve downforce’u ve yol tutuşuna büyük oranda katkı sağlıyor. Bu otomobil Avrupa pazarında vergilendirmeler hariç 349.116 Euro’dan başlayan fiyatlar ile piyasaya sürülecek. Tüm Dünya için sadece 963 adet üretilecek bu otomobilin de teslimatlara 2019 yılında başlanacak.