Mercedes Yöneticileri Gözlerini Tesla’dan Alamadı
Avrupa’daki araba fuarlarında sık sık rastlanılan Asyalı otomotiv yöneticilerinin ve gazetecilerin rakip modelleri oldukça yakından incelediklerini görüyorduk. Bazı zamanlar üreticiler arabaları o kadar yakından inceliyorlar ki otomobillerin altına girerek kritik parçaları tek tek titizlikle not alıyorlardı. Şimdiler de otomotiv dünyası çok hızlı bir şekilde değişiyor ve geleceği kuşkusuz elektrikli araçların alacağını herkes çok iyi biliyor. Dünya’da da elektrikli araç denilince ilk akla gelen marka tabi kide kuşkusuz Tesla’dır.. ABD’li şirket geçtiğimiz günlerde 2 yeni aracının daha tanıtımını yapmıştı. Tesla sürücülerin olduğu gibi diğer otomotiv üreticilerinin de yakından izlediği bir marka haline geldi.
Bugünler de bir çok otomotiv üreticisi elektrikli modellerini geliştirmeye çalışıyor ve bir kaç yıl içinde de piyasaya sürmeyi hedeflediklerini açıklıyorlar. Tüm bu girişimlerin yanında ise Tesla dördüncü modelini geçtiğimiz günlerde tanıttı bile. Üstelik şirket, elektrikli otomobilin yanı sıra Dünya’nın ilk elektrikli kamyonunu bile görücüye çıkarmış durumda. Durum böyle olunca otomobil fuarlarında en çok ziyaret edilen standların başında tabiki de Tesla geliyor. Bu durum Los Angeles Otomobil Fuarı‘nda da değişmedi. Los Angeles Fuarı’nda, Model S, Model X ve Model 3 modellerini sergiledi. ABD’li elektrikli otomotiv devi bu fuarda yeni tanıtımını yaptığı Roadster modeline ise yer vermedi. Tesla’nın yeni spor modeli Roadster, 100 km hıza 1.9 saniye gibi kısa bir sürede ulaşabiliyor.
MERCEDES, TESLA’YI TAKİPTE
Merakla beklenen Roadster sergilenmese de, satışa sunulmadığı halde 400 binin üzerinde sipariş alan Model 3’de otomobil fuarında herkesin ilgi odağı oldu. Diğer tüm otomobil üreticileri gibi Mercedes’in yöneticileri de Model 3’ü yakından incelediler. Öyleki AMG’nin CEO’su Tobias Moers ve Mercedes’in otomobil grubundan sorumlu olan dünya başkanı Britta Seeger bile Model 3’ü incelerken görüldü.
Mercedes elektrikli otomobil piyasasına hakim Tesla’ya karşı elini güçlendirmek istiyor. Mercedes Çin’de ‘EQ’ markası altında, 10.8 milyar dolarlık yatırım yapmaya hazırlanıyor. 2022 yılına kadar gerçekleşecek olan projede Mercedes 10 elektrikli araç üretip piyasaya sürmeyi hedefliyor. Frankfurt Fuarı’nda da dünya otomotiv devlerinden olan Mercedes Tesla’ya karşı büyük hamle yaparak gözdağı vermişti. Concept EQA markası ile ciddi bir rakip olduğunu göstermek istemişti. Ama Mercedes’in tüm açıklamalarına rağmen elektrikli araçlar konusunda premium rakibine göre geriden geldiği de ortada.