Son yılların popüler segmenti haline gelen B-SUV otomotiv devlerinin de bu alana ağırlık vermesine neden oldu. Son yıllarda başarılı bir grafik izleyen modeller, tüketicilerden tam not alarak daha fazla tercih edilir hale geldiler. Otomotiv devlerinde oluşan talebe karşılık vermek adına portföylerinde en az bir adet B-SUV segmentine sahip model bulundurmaya başladılar. Güney Kore’li üretici bir modelle yetinmemiş olacak ki sevilen ve sportif görünümü ile göz dolduran Kona’nın yanına yeni bir model daha getirdi. Otomotiv devinin Bayon ismini verdiği model kardeşi Kona kadar ilgi çekecek gibi duruyor. Geniş iç hacmi, 374 litrelik bagaj hacmine sahip olan 2021 Hyundai Bayon yolcu kısmında da oldukça iddalı bir model olarak karşımıza çıkıyor.
Kendine has tasarıma sahip olan Hyundai Bayon kardeşi i20 ile aynı platformu kullanırken bazı çizgilerini de ondan almışa benziyor. Ön tarafta kullanılan çok katmanlı yapıya sahip olan far düzeni gözlerden kaçmazken ok formuna sahip olan ışık geçişleri ile trapezoid ızgara yapısı da aracın sportif yapısını ön plana çıkartmış. Aracın arka kısmına baktığımız zaman Bayon’un kendine has yapısını görebiliyoruz. Yine ön kısımda olduğu gibi ok formuna sahip stoplar, yine aynı platforma sahip olan i20 modelinde olduğu bagaj hattı boyunca uzanıyor ve ince bir şerit ile birbirine bağlanıyor. Kardeşi i20 modelinden 14 cm daha uzun olan araç 4.18 metrelik uzunluğunun yanı sıra 1.77 metrelik genişliği ile kendi yapısını ortaya koyuyor. 2.580 mm aks mesafesine sahip olan Bayon, kabin elamanları ile birlikte Kona’dan tamamen ayrı tutulmuşa benziyor.
Hızlı Menü
2021 Hyundai Bayon İç Tasarım
B-SUV segmentli araç her ne kadar i20 çizgilerine sahip olsa da kendine has duruşu ile aradaki farklılıkları absorbe edebiliyor. İç tasarım da ise Hyundai’nin bilinen mühendisliğine sadık kalınmış. Aracın dijital gösterge paneli, multimedya sistemi, direksiyonu ve konsol bölgesi aynı platformu paylaştığı i20 modeli ile hemen hemen aynı. Yine Apple CarPlay ve Android Auto bağlantılarına sahip olan araç, 10.25 inç’lik yapıdaki bilgi eğlence sistemi ekranları ile de bu tasarımları desteklemiş.
Araçta yer alan multimedya sistemleri ve dijital göstergeli paneli aracın teknolojik yönünü ön plana koyarken grafik ve tema ayarlamaları ile teknolojik alt yapıyı sabit tutmuşa benziyor. Tabii ki Koreli üreticinin ön plana koymak istediği husus elbette ki bunlar değil. Aracın asıl vermek istediği mesaj ise iç kısımdaki genişlik ve ferahlık. Ön kısımdaki geniş ve ferah havayı arka koltukta yer alan yolcular içinde sağlayan Hyundai, bu alan da geniş ve baş ve diz mesafesi yaratmış. Dörtgen bir yapıda oluşturulan Bayon’un bagaj kapasitesi her ne kadar kendi segmentinde iddalı bir duruş sergilemese de kardeşi Kona’dan daha fazla iç hacim sunmayı başarmış. Standart şekilde 411 litrelik bagaj hacmi sunan araç, arka koltukların katlanması ile bu hacmi 1.205 litreye kadar çıkartabiliyor.
2021 Hyundai Bayon Güvenlik Donanımları
Bayon, Hyundai ve Kia’nın ortak platformu olarak bilinen K2 altyapısına sahip bir model. Araç dış çizgileri ve iç dokunuşlarında i20’den izlere sahipken güvenlik konusunda da aynı yolu izlemiş gibi duruyor. Şerit takip sistemi, otomatik acil fren ve kör nokta uyarı sistemi gibi bazı güvenlik adımlarını buna örnek gösterebiliriz. Bayon’a özel ne var diye merak ediyorsanız ise Smart Cruise Control sistemini size örnek gösterebiliriz. Navigasyon sistemi ile entegreli bir şekilde çalışan sistem aslında tam olarak adaptif hız sabitleyici. Navigasyon ile birlikte etkin olacak sistem trafik verilerini doğru bir şekilde aldıktan sonra aracın hızını da viraj ve yol şartlarına göre otomatik olarak ayarlayabilecek.
2021 Hyundai Bayon Motor Seçenekleri
Yeni Bayon modelinin kaputunun altına baktığımız zaman ise bizleri sadece benzinli ve hibrit teknoloji motorlar karşılıyor. Büyük bir kısmı elektrikli olacak motorlar içinde ise dizel seçeneği es geçilmiş durumda. Giriş paketine baktığımız zaman bizleri 5 ileri manuel şanzıman ile eşleştirilmiş, 84 beygirlik güç üretimine sahip 1.2 MPI motor karşılıyor. Bir üst seçenekte ise hafif hibrit seçeneği bize merhaba diyor. Bu motor ise 100 beygirlik bir güç üretimine sahip ve 1.0 litrelik T-GDI motor ile işlenmiş. Ayrıca opsiyonel olarak iMT6 isimli akıllı bir manuel şanzıman ile de alınabilecek olan araç, 7 ileri DCT çift kavrama seçeneği ile de tercih edilebilecek. Gelelim son motor seçeneğine.. Son tercih seçeneğinde de bir iMT6 veya DCT7 ile eşleşen seçenekler yer alıyor. Hibrit desteğe sahip olan bu benzinli seçenekler 120 beygirlik güce ve 1.0 litrelik hacimli T-GDI olarak konumlandırılacak.
İçinizden yukarda bahsettiğimiz akıllı manuel şanzıman da ne? dediğinizi duyar gibiyiz. Bayon’un kaputunun altında yer alan 1.0 T-GDI hafif hibrit seçeneği ile gelen iMT6 şanzıman aslında bir elektronik kontrole sahip debriyaj pedalına olan bir manuel vites kutusu. Çalışma prensibi ise pedala bastıktan sonra sensörler vasıtası ile kontrol ünitesine sinyal yollamak sureti ile elektro-hidrolik aktüatörün kavramayı algılamasını sağlamakta. Peki bu sistem sürücüye ve araca ne gibi artılar sunuyor diye de düşünebilirsiniz. Aslında manuel sistemlerde mümkün olmayan bir avantaj ön plana çıkıyor. Bu da süzülme modu. Eğer motor yükü düşük ise akıllı sistem kavramayı anlayarak Bayon’un atalet momentiyle yol almasını sağlayacak. Bu da yakıt tüketimi konusunda araca oldukça olumlu geri dönüşler katacaktır.
2021 Hyundai Bayon Fiyatları
Aslında fiyat konusunda ziyade Hyundai Bayon’un ne zaman satışa sunulacağı da belirsizliğini korumakta. Güney Kore’li üreticinin i20 ve Kona modelleri arasına getirdiği B-SUV segmentli bu model muhtemelen fiyat politikası olarak da bu iki aracın arasında olacaktır. Son zamanlar da tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de SUV modellere olan ilgilinin her geçen gün arttığını biliyoruz. Tüketicilerin daha sık tercih eder hale geldiği SUV ve B-SUV segmentli araçlar varlığını her geçen gün arttırmakta. Eğer Bayon Türkiye topraklarına bastığı zaman ÖTV oranları %50 seviyelerinde tutulabilirse, aracın rakipleri karşısında oldukça dişli bir rakip olacağı kaçınılmaz gibi duruyor.