Tıkalı Enjektör Arızası ve Temizliği

0

Enjektör tıkanmasının en büyük nedeni, yakıt filtresinin görevini iyi yapmaması nedeniyle partiküllerin enjektörlerle girmesidir. Enjektör kirli olduğunda az miktarda da olsa içerisinden yakıt geçmesine izin verir fakat enjektör tamamı ile tıkanmış ise içerisinden yakıt geçmesi mümkün değildir. Enjektörün tıkanması aracın performansını, yakıt ekonomisini ve emisyon değerleri açısından büyük problemlere sebep olur. Tıkanan enjektörlerin temizliği için tamirciden profesyonel yardım almak en doğrusu olacaktır. Peki tıkalı enjektör motora nasıl zararlar verir, nasıl tespit edilir ve neler yapılmalıdır gelin hep birlikte bakalım.

Tıkalı Enjektör Zararları

  • Silindirlerin birisinde ya da daha fazla silindirde ateşleme sorunları gözlenir.
  • Motorda güç kaybı meydana gelir.
  • Aracın ani hızlanmalarında problemler meydana gelir.
  • Motor tekleme yaparak, sarsıntılı çalışır ve zaman zaman stop eder.
  • Motor zaman zaman zor çalışır ya da hiç çalışmaz.
  • Egzoz emisyon değerlerinde artış gözlenir.
  • Rölanti de dalgalanmalar meydana gelir.
  • Yakıt tüketimi belirgin seviyede artar.

Tıkalı ya da arızalı enjektörün tespiti oldukça zordur. Arıza belirtileri ateşleme bobini, buji ve buji kablosu sorunları ve elektriksel problemlerle neredeyse aynıdır. Buna rağmen farklı yöntemler problem tespitini kolaylaştıracaktır. Tespit yöntemleri ise aşağıdaki gibi anlaşılabilir.

Tıkalı Enjektör Nasıl Anlaşılır?

  • Motorun soğukken çalıştırarak 10 saniye kadar rölantide çalıştırın.
  • Egzoz manifoltlarına el ile dokunarak soğuk olanı tespit etmeye çalışın.
  • Soğuk olanı tespit ettiğinizde enjektör konnektörünü çıkarın.
  • Çıkarılan konnektörün pas durumunu kontrol edin.
  • Ohm metre yardımı ile enjektöre güç gelip gelmediğini ölçün, ohm metre yoksa kauçuk hortumu steteskop gibi kullanarak enjektörü dinleyin ve tıklama sesi var mı kontrol edin.
  • Yine aynı yerdeki silindire giden buji ve bobin kablosunu çıkartın ve motoru çalıştırın. Motor çalıştığında değişen bir durum olmaması gerekir.
  • Bujiyi sökün ve buji kuru ise o enjektöre yakıt gelmiyor demektir. Ama buji nemli ise ya da yakıt kokusu varsa bu silindirde problem yoktur demektir.
  • Diğer bir yöntem ise şüpheli silindiri başka silindirin yerine takarak kontrol etmektir. Eğer sorun enjektörle diğer silindirde de devam ediyorsa problemi bulmuş olursunuz. Fakat bu işlem zaman almaktadır.

Enjektörler Neden Tıkanır?

Enjektörler yakıtta ki pislikler farklı element ve tortularla tıkanmaya başlamaktadır. Zamanla yakıt deposunda meydana gelecek olan paslanmalar da diğer sebeplerdendir. Tabi ki yakıt filtresi verimsiz çalışıyorsa enjektör tıkanmasının en başındaki etkenlerdendir. Tıkanmış yakıt enjektörü için piyasada farklı isimler çok fazla ürünler satılmaktadır. Bu ürünler genellikle aracın yakıtına eklenerek enjektörlerin temizlendiğini iddia etmektedir. Eğer enjektörler tam anlamıyla tıkalı ise bu katkılar hiçbir işe yaramayacaktır. Çünkü tamamen tıkalı enjektörün içinden yakıt geçmeyeceği için temizleyici katkı maddeleri de enjektörden geçmeyecek ve bir işe yaramayacaktır.

Bu katkı maddeleri enjektörler kirli ise işe yarayabilir ama tıkalı ise maalesef çözüm olmayacaktır. Ayrıca yakıta eklenen bu kimyasallar araçta daha fazla sorunlarında ortaya çıkmasına sebep olabilir. Bu maddeler geçtiği tüm yüzeylere etki edecektir ve temizlik yakıt deposundan itibaren başlayacağı için depo içerisindeki pas ve tortuları söküp yakıtın geçtiği her bölgeye dağılmasına sebep olacaktır. Enjektör temizlemenin en güzel yolu bu iş için üretilen makinelerle ve bir usta yardımıyla temizleme işlemini yaptırmaktır. Makine ile temizleme işlemi yapıldıktan sonra enjektörlerin doğru şekilde yakıt püskürttüğünü test etmek için akış testi yapılmalıdır.

Bunları da beğenebilirsin
Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Bununla iyi olduğunuzu varsayacağız, ancak isterseniz vazgeçebilirsiniz. Kabul etmek Mesajları Oku

Gizlilik ve Çerez Politikası