Peugeot, Citroen ve Opel markalarının sahibi Fransız otomotiv şirketi Peugeot Grubu Konya’da bayi açtı. Türkiye’deki ilk üç markalı bayi açılışı Konya’da yapılırken, ilk üç markalı bayi açılışı İspanya’nın başkenti olan Madrid şehrinde yapılmıştı. Fransız otomobil şirketinin Türkiye 2019 sonu hedefi, Pazar payının 11,9’a çıkarılması olarak belirtildi.
Hızlı Menü
Önemli Birleşme
Türkiye’de otomotiv sektöründe çok önemli bir gelişmeye imza atan Fransız Peugeot Société Anonyme (PSA) Grubu Avrupa’nın en büyük ikinci otomobil üreten şirketi olma unvanına sahip.
Bir Amerikan-İtalyan şirketi olan FCA (Fiat Chrysler Automobiles) ile birleşmeye hazırlanan PSA (Peugeot Société Anonyme) Grubu, bu birleşme sayesinde dünyanın en büyük dördüncü otomotiv üreten şirketi haline gelecek. İki dev şirketin birleşmesinin yüzde elli, yüzde elli şeklinde gerçekleşeceği bildirildi.
Birleşme sonrası 189 milyar dolar değerinde olacak yeni şirketin oluşumu için sayılı günler kaldı. FCA (Fiat Chrysler Automobiles) şirketinin bünyesinde halen Maserati, Dodge, Alfa Romeo, Jeep gibi pek çok ünlü otomobil markası yer alıyor.
Özkaymak Holding
PSA Grubu’nun Türkiye’de açılan ilk üç markalı bayisi için seçilen adres Konya oldu. Özkaymak Holding otuz yıldır Opel bayisi olarak sektörde bulunuyor. Opel’in hem satış ve hem de servisini elinde bulunduran şirket, son dönemde Peugeot ve Citroen markalarının satış ve servsini de alarak, PSA Grubunun, Madrid’in ardından ikinci üç markaya sahip bayisi oldu. PSA Grubu’nun Türkiye’deki yatırımcı sayısı 106.
Konya’da Özkaymak Plaza’da düzenlenen açılış törenine katılan, sektörün önemli isimleri şöyle:
- Olivier Cornuaille PSA Türkiye Grubu Başkanı,
- Michel Furth PSA Türkiye Grubu Yedek Parça ve Hizmetler Genel Müdürü,
- İbrahim Anaç Peugeot Türkiye Genel Müdürü,
- Çağrı Öztaş Opel Türkiye Genel Müdürü
- Selen Alkım Citroen Pazarlama Direktörü
Konya’nın siyaset ve iş dünyasından önemli isimlerin katıldığı ve görkemli bir açılışın gerçekleştiği törende konuşma yapan İbrahim Anaç “son dönemde hızlı bir büyüme gerçekleştirdiklerini” ve “2019 yılında Pazar payında yüzde altının üzerine çıkmayı hedeflediklerini” söyledi. Opel Türkiye Genel Müdürü Çağrı Öztaş’ın yaptığı konuşmada ise hedeflerinin “Otomobil sektöründe Türkiye’nin ilk 10 markası arasına girme” olduğu belirtildi.