Otomotiv sektörünün öncü kuruluşlarından olan Derindere Motorlu Araçlar şirketi Türkiye’nin ilk ve tek elektrikli taksisini yollara çıkardı. Çevreci özellikleri ile dikkatleri üzerine çekmeyi başaran elektrikli otomobil 12 TL’lik maliyetle 400 km yol alabiliyor! Ülkemizde olduğu gibi şu an Dünya’da bir çok metropol de elektrikli taksi çalışmaları hali hazırda devam ediyor. Derindere yetkilileri başlangıç olarak İstanbul’da bulunan yaklaşık 18 bin taksinin fosil yakıttan elektrikli modellere geçmesinin bir dönüm noktası olacağını açıkladı.
DMA tarafından yapılan açıklamaya göre sadece İstanbul’da hizmet veren taksilerin tamamen elektrikli olmasının ülkeye kazancı 1 milyar TL. Şirketin ilk elektrikli otomobil üretimi aslında 2006 yılına kadar dayanıyor. O zamanlar üretilen elektrikli model sadece 60 km’lik menzile sahipti ve yokuşları da çıkamıyordu. Bugün elektrikli otomobil sektörünün de gelişmesiyle DMA’nın otomobili normal yakıtlı araçlarla aynı performanslara sahip. Elektrikli Taksi 160 km/s hıza kadar ulaşabilirken 12 liralık bir maliyetle’de 420 km’ye kadar yol katedebiliyor.
Japon otomotiv devi Toyota’nın içine monte edilen elektrikli sistem, diğer tüm marka ve modellere de uygulanabiliyor. Elektrikli sistemin pilleri Çin’den, motor kısmı ise Amerika Birleşik Devletleri’nden geliyor. Tüm parçaları diğer ülkelerden gelen otomobili Türk yapan en önemli özelliği aslında aracın elektronik beyni. Tamamen Türk mühendisler tarafından geliştirilen otomobilin beyni, aracı diğer elektrikli modellere göre daha ekonomik ve güvenli hale getiriyor. Özel geliştirilen yazılım pilleri oldukça verimli bir şekilde kullanırken aşırı ısınmalara karşıda bir dizi önlemler alıyor. Ayrıca otomobil sürücüsü akıllı cihazlar sayesinde pil durumu anlık olarak kontrol edebiliyor ve tahmini menzil mesafesini ve bir çok özelliğe uzaktan bile ulaşabiliyor.
Boğaziçi Mezunu Taksi Şoförü
Derindere Motorlu Araçlar şirketinin yollara çıkardığı elektrikli taksinin şoförlüğünü Boğaziçi Üniversitesi mezunu Mert Al yapıyor. 4 yıla yakın bir süredir otomobili kullanan Mert Al, aynı zamanda aslında aracın test pilotluğunu da üstlenmiş durumda. Elektronik Bölümü mezunu olan Al, kendi mesleğini yaptıktan sonra iş yerini kapatmış ve taksi şoförlüğüne başlamış.
Mert Al; ”Aracı ilk kullanmamı teklif ettiklerinde seve seve kabul ettim. Otomobil sürüş esnasından oldukça güvenli, sessiz ve huzurlu. Otomobili oldukça başarılı buluyorum. Şoförlüğe başladığımdan beridir bu aracı kullanıyorum. Ekonomik olarak oldukça tatmin eden otomobil performans olarak da çok iyi. Ayrıca müşterilerim de araçtan oldukça memnun. Sessiz ve güvenilir olması hoşlarına gidiyor.” dedi.
Yılda 1.200 adet elektrikli otomobil üretme kapasitesine sahip olan Derindere Motorlu Araçlar şirketinin maliyetleri ise 160 ile 180 bin TL arasında değişiyor. 3 yıllık garantisi bulunan otomobillerin ayrıca istenildiği taktirde 300 bin km’de garanti sunuluyor. Elektrikli Taksi’de kullanılan piller, hergün şarja takılsa bile 6 yıl boyuca ilk gün ki performansı sağlıyor. Araç üreticisi DMA ise, üretilmekte olan otomobilin sayısının artması maliyetleri düşüreceğini söylüyor. Üreticiler elektrikli araçların yerel yönetimlerden ve devletten de destek görmesini bekliyor.