Audi Suyla Çalışan E-Dizel Üretmeye Hazırlanıyor

0

Günümüz de Türkiye’de ve tüm Dünya’da oldukça yaygın olarak kullanılan dizel otomobiller, son zamanlar da doğaya verdiği ciddi zararlar yüzünden bir çok ülkenin tercihleri arasından çıkartılıyor. Dizel otomobiller bir çok ülkede yasaklara bile maruz kalmışken Alman otomotiv devi Audi sudan elde edilen bir enerjiyi depolayan ‘e-dizel‘ sistemi üretmek için harekete geçti.

İsviçre’nin Canton Aargau kentinde yeni bir tesis kurup, yenilenebilir kaynak yardımıyla ‘e-dizel’ üretmeyi hedefleyen Alman otomobil şirketi Audi geliştirilen yeni sistemi önümüzdeki yıllarda piyasaya sürmeyi hedefliyor. Audi, Ineratec GmbH ve Energiedienst AG ortakları ile Laufenburg bölgesinde açılacak olan tesis için kolları sıvadı. Kurulacak olan tesisin ‘e-dizel‘ için üreteceği yıllık sentetik yakıt üretimi 400 bin litre. Daha önceden de benzer projelere imza atan Audi, doğa dostu yakıt üretimi ile ilgili yaptığı çalışmalarda e-gas ve e-petrol yakıt üretmeyi denemişti.

Laufenburg bölgesin de kurulacak olan ‘e-dizel‘ tesisi hakkında bilgiler veren Audi AG’nin Ürün Geliştirme sorumlusu Reiner Mangold projede, daha küçük birimler ile birlikte e-dizeli daha verimli bir şekilde üretecek teknoloji ile süreci daha ekonomik bir hale dönüştürmeyi planladıklarını belirtti. Reiner Mangold, yapılacak olan pilot tesisin farklı sektörlerin birleşmesinin büyük bir şans sunduğunu söyledi. Farklı bir deyişle, ulaşım, ısı ve enerji sektörlerini bir araya toplayıp yenilenebilir ve depolanabilir bir enerji üretmeye çalıştıklarını açıkladı.

E-Dizel Sistemi Nasıl Çalışıyor?

Audi’nin üretmeyi planladığı dizel, içten yanmalı dizel motorların ilerleyen yıllarda hiç bir şekilde karbon salınımı yapmadan çalışmasına olanak sağlıyacak. Sistem içerisinde geliştirilen su kullanılarak üretilen fazladan enerjinin sentetik maddede tekrar depolanmasıyla elde edilerek yeni nesil dizel yakıt haline dönüşecek. Üretilen sistemin mantığı tam olarak su şekilde;

Geliştirilen sistem ile birlikte hidro-elektrik istasyonu, suyun oksijenini ve hidrojenini elektroliz yardımıyla ayırıyor. Daha sonra mikro işlem teknolojileri yardımıyla birlikte sudan ayrılan hidrojen, karbondioksit ile birlikte birleştiriliyor. E-dizel yakıtı üretilirken tüm işlemler de, karbondioksit’in işin içine girdiği tek evre burası. Hidrojen ile birleştirilen bu karbon ise, büyük hidrokarbon bileşikler elde etmek için kullanılıyor. Tüm bu işlemler sonrasında hazırlanan bu bileşimler, e-dizel ve diğer endüstrilerde kullanılmak üzere elde edilecek yakıtlar olarak ayrıştırılıyor. Audi tarafından geliştirilecek olan e-dizel sistemi ile ilgili daha detaylı ve heyecan verici bilgileri ilerleyen süreçlerde aktarmaya devam edeceğiz.

Bunları da beğenebilirsin
Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Bununla iyi olduğunuzu varsayacağız, ancak isterseniz vazgeçebilirsiniz. Kabul etmek Mesajları Oku

Gizlilik ve Çerez Politikası