Alman devi Audi, makyajladığı 2019 Audi R8 modelinin resmi duyurusunu bugün itibariyle yaptı. Markanın spor otomobilinin kaputunun altında her zaman olduğu gibi bir 5.2 litrelik hacime sahip V10 motoru bulunuyor. Yeni R8 hakkında ortaya atılan V6 motoru söylentilerinin aslı olmadığı da ortaya çıkmış oldu. Audi makyajlanan araçta bir dizi tasarım ve teknolojik güncellemelerin yanı sıra motorda da güç artışına gitmeyi ihmal etmemiş.
Süper otomobilin dış tasarımına baktığımız zaman geçen seneki tasarıma oranla bizleri daha keskin hatlara sahip bir R8 karşılıyor. Değişiklikler bizi aracın ön kısmında karşılıyor ilk olarak, aracın ön ızgarası daha da genişletilmiş ve yan kısıma konumlandırılan hava girişlerinden de ayrı bir yapıda konumlandırılmış. Ön kısımda ise kullanılan yeni büyük hava girişleri otomobilin sportif havasına katkı da bulunmuş. Yine arka kısımda boydan boya konumlandırılan hava girişi, eski versiyona oranla daha belirgin hatlara sahip olmuş. Marka kaputun altında yer alan motor koruyucu parçasını da değiştirip 3 parçalı bir yapıya sahip bir kapakla değiştirmeyi de ihmal etmemiş.
Hızlı Menü
2019 Audi R8 Detayları
Makyajlanan yeni 2019 R8 modelinin baz versiyonunda dış gövde de parlak siyah detaylar bulunacak. R8 V10 Performance Quattro versiyonunda ise parlak siyah detaylar yerine mat titanyum müşterileri karşılayacak. Bu versiyon da eski nesilde ki R8 V10 Plus versiyonuna karşılık olarak gelmiş. İlk seçenekteki parlak siyah detaylar R8 modelinin opsiyon listesinde yer alırken de, V10 Performance Quattro’da da istenildiği taktir de mat titanyum detaylar yerine de seçilebilmekte. Aracın kabin bölgesinde ise genel anlamda çok fazla bir değişiklik bulunmuyor.
Bir de aracın teknik detaylarına bir göz gezdirelim. Standart olarak gelen R8 modeli kaputunun altında yer alan V8 motoru sayesinde 570 beygirlik bir güç üretiminin yanı sıra 550 Nm tork değerlerine sahip. Bu da geçtiğimiz nesilde ki versiyona göre 30 beygirlik bir güç artışı ve 10 Nm torkluk da bir artışa denk geliyor. Otomobilin 0’dan 100 km/s hıza ulaşması ise coupe versiyonun da 3.4 saniye iken, convertible’de bu aralık 3.5 saniyeye çıkıyor. Maksimum hız değerleri ise Coupe’de 324 km/s iken, convertible’ın da maksimum hız değeri 322 km/s olarak açıklandı.
620 Beygirlik Güç
Gelelim baz versiyonunun bir üstü olan R8 V10 Performance Quattro versiyonuna. Süper otomobilin bu versiyonu da 620 beygirlik güç üretimine ve 580 Nm tork değerlerine sahip. Bu da geçtiğimiz yıllardaki R8 V10 Plus versiyonuna göre 9 beygirlik bir güç artışının yanında 20 Nm tork da değer kazandırıyor. Bu seçenek ise sürücünün 0’dan 100 km/s hıza ulaşmasını coupe 3.1 seviyelerine indirirken, convertible’de 3.2 saniye değerlerini sunuyor. İki versiyonunda maksimum hız değerleri sırasıyla; 331 ve 329 km/s olarak açıklandı.
Alman mühendisler ayrıca R8’in süspansiyonlarına da el atmaktan geri kalmamışlar. Otomobilde kullanılan sürüş modları değişiklik sayesinde daha belirgin hale gelmişler. Marka R8 V10 Performance Quattro modeline de yeni 3 adet sürüş modunun daha geldiğini belirtiyor. Yeni gelen modlar ise kuru, ıslak ve karlı zemin seçenekleri olarak gelmiş. Otomobilin elektronik aksamında yapılan iyileştirmeler sayesinde ise seyir halinde 100 km/s hız ile seyir ederken aracın durma mesafesi 1.5 metreye kadar kısaltılmış. Bu oran 200 km/s hızlardan itibaren ise 5 metre daha da kısalmış. 2019 Audi R8 önümüzdeki yılın ilk çeyreğinden itibarende Avrupa pazarında satışa sunulacak.