Spor otomobil deyince akla gelen markalardan olan Porsche’nin uzun zamandır beklenen otomobili 2019 Porsche 911 modeli, 992 kod adı ile nihayet tanıtıldı. İlk olarak süper otomobilin tasarımına bir göz gezdirelim. 356 modelin de bulunan oval şeklindeki ön bagaj kapağı düzenini bir süredir aslında 911 modellerin de görmeye başlamıştık. Modelin ilk nesli olan G versiyonu, 964, 993 ve 996 modellerin de bulunan küt şeklindeki ön bagaj kapağı tasarımı yeni nesil 911 modelinde de bizi karşılıyor.
Otomobile arka kısımdan baktığımız zaman ise 911 modellerinde artık alışagelmiş bütünleşik yapıdaki stop tasarımı, Carrera modelinde bile kendini gösteriyor. Profile daha çok yansıyan tampon bölgesinde ise egzozların merkeze daha fazla yaklaştığını görmek çokta zor olmuyor. Arka kısımda gözümüze ilişen bir diğer önemli detay ise hava girişi üzerine konumlandırılmış olan iki parçalı bir üçüncü stop lambası. Alman devi şimdilik sadece Carrera S modelini ve 4 tekerden çekiş sistemine sahip olan Carrera 4S modellerini tanıttı. Gelin hep beraber detaylara biraz göz gezdirelim.
Hızlı Menü
Porsche 911 Motor ve Şanzıman Seçenekleri
Eski versiyonda da yer alan 3.0 litrelik hacime sahip altı silindirli motor yeni nesilde de karşımıza çıkıyor. Fakat eskiye oranla bu motor seçeneği artı olarak 30 beygirlik güç ve 30 Nm tork da değer kazanmış. Bunu mümkün kılan ise kullanılan çift turbo desteği. Buda aracın toplamda 450 beygirlik bir güç ile 530 Nm tork değerlerine erişmesine olanak sağlamış. Otomobilin 0’dan 100 km/s hıza ulaşması ise Carrera S modelin de 3.7 saniye sürerken bu süre 4S modelinde 3.6 olarak kaydedilmiş. Yakıt tüketim değerleri ise sırasıyla 8.9 ve 9.0 lt / 100 km olarak belirtildi. Ayrıca arkadan çekişli versiyonda maksimum hız değeri 308 km/s iken, her iki aksı birden kullanan 4S için ise 306 km/s olarak açıklandı.
Markanın ünlenmiş şanzıman seçeneği olan PDK ise yeni jenerasyonuna bir ileri kademe daha kazandırmış ve 8 ileri olmuş. Aracın vites kolu ise daha şık ve sadece bir tasarıma bürünmüş. Araçta göze çarpan bir diğer yenilik ise park vitesi ve manuel kontrol seçeneğinin merkezi konsol düğmelerine taşınması olmuş. Alman devi eski modeli özleyenlere ve saf kan bir yeni jenerasyon isteyen müşterilerine ise 7 ileri bir manuel daha seçeneği sunacağını açıkladı. Fakat bu seçenek ne yazık ki sadece Amerika Birleşik Devletleri’nde bulunan müşterilere özel olacak.
Motor seçenekleri bu kadarla sınırlı da değil. Devam edelim.. Kısa süre sonra satışa sunulacağını öğrendiğimiz başlangıç Carrera modelin de ise 385 beygirlik bir seçenek olacak. İleri ki aşamalar da ise bu yelpazenin içine 992 ailesi Turbo, GTS, GT2, GT3 ve RS versiyon seçenekleri de eklenecek ve otomobilin versiyonları daha da genişleyecek. Hemen bu seçeneklerin ardından da üstü açılır pakete ek bir de Targa versiyonunun da 992 tablosuna geleceği müjdesini verelim.
2019 Porsche 911 Modelin de Öne Çıkanlar
Yeni versiyon 911’in Carrera paketinin genişliği ise, eski model GTS ile aynı durumda. 1.85 metre. Yeni jenarasyon ile birlikte gelen geniş arka tampon seçeneği tüm 911 modellerin de standart olacak. Fakat daha çıkık bir yapıda olan arka kısım tasarımı ise sadece Turbo versiyonuna özel olacak. Aracın ask mesafesi de 2.45 metrede tutulmuş. Ayrıca eskiye oranla daha fazla genişleyen yapı sayesinde de önden kayma sınırı daha aşağı seviyelere çekilmiş. 305 tabanlı yapıdaki lastikler ile birlikte asfalta inecek olan otomobilin jantları ise ön kısımda 20, arkada ise 21 inç’lik olacak.
2019 Porsche 911 İç Tasarım
2019 model bir araçta olması gerektiği gibi Porsche 911’de özellikle iç mekanda olmak üzere büyük değişimler bulunuyor. Daha dijital bir yapı ile sürücüsünü karşılayacak olan otomobil kokpiti, yeni geliştirilen bir dizi otonom sürüş özelliğini de beraberinde getirmiş. Eski modeller de görmeye daha çok alışık olduğumuz 1970 tarzı olan orjinal Porsche’lerden izler barındıran gösterge paneli merkezinde yer alan devir saati dışında araçta geri kalan her şey tamamen dijital. Konsol bölgesinde konumlandırılan 10.9 inç’lik yapıdaki dokunmatik ekran ve multimedya sistemi de markanın Panamera, Cayenne modellerin de genellikle gördüğümüz ekran ile neredeyse aynı. Konsol bölgesinde ise sürüş modları ve klima kontrolleri haricin de çok fazla fiziksel olarak kullanılacak düğme de yer almıyor.
Yeni Porsche 911 Özellikleri
Süper otomobilde uygulanan dijital yenilikler de yukarıda belirttiklerimiz ile sınırlı değil. Porsche Connect Plus ve yeni veri temelli navigasyon sistemini de bu kategoriye katabiliriz. Güvenlik olarak bizi karşılayan ve dikkat çeken özellerin de başında ise hız sabitleyici, şeritten çıkma ikazı, acil durumlarda devreye giren fren sistemi ve gece görüş seçeneği geliyor. Ayrıca yine güvenlik ekibinin bir parçası olan ve ön tekerlerin olduğu bölge de bulunan özel sensörler de sürekli yerdeki ıslaklığı kontrol ediyor ve kontrol sistemlerini de otomatik olarak ayarlayabiliyor. Sürücüye sürekli bilgi veren ve uyaran bu sistem, sadece tek bir tuş yardımıyla tüm sürüş destek sistemlerini de aktif hale getirebiliyor. Bu otomobile sahip olmak isteyen müşteriler ellerini çabuk tutsa iyi olacak çünkü Yeni Porsche 911 Carrera’nın siparişleri alınmaya başladı çoktan. Aracın teslim tarihlerinin ise 2019 yılının ilk baharında başlanması hedefleniyor.