2018 Ford Focus Yepyeni Yüzüyle Geldi

1

Merakla beklenen 2018 Ford Focus, yepyeni tasarımı ve bolca teknolojisi ile birlikte nihayet gün yüzüne çıktı. İlk olarak 5 kapılı modeli Almanya’da tanıtılacak olan otomobilin sedan versiyonu ise ileri tarihlerde kendini gösterecek. Yeni dördüncü nesil Ford Focus, markanın C2 ismini verdiği platformda üretilecek. Bu sayede diğer versiyonlara oranla iç hacim başta olmak üzere, dayanıklılık ve aerodinamik yapıda da iyileştirilmeler gerçekleştirilecek. Aks mesafesinde de iyileştirmeye giden marka, mesafede 55 mm iyileştirme yapmış. Mesafe artışına oranla ön ve arka kısım sekmelerin de kısaltılma yapılarak bu paylar aracın iç hacmindeki genişleme için kullanılmış. Yeni Focus’un kardeşi Focus III’e görede burulma direnci %20 oranında arttırılmış.

2018 Ford Focus Ön Görünüm

2018 Ford Focus sadece görsel anlamında da değişiklikler içermiyor. Kompakt hatch’in aerodinamik yapısında da iyileştirilmeler yapılmış ve bu sayede sürüklenme katsayasını sedan modelinde 0.250, hatchback modelinde ise 0.273 seviyelerine kadar çekmeyi başarmış. Yapılan bu sınıf lideri değişiklikler ile birlikte toplam ağırlığından 88 kg atan Focus, yakıt tüketimi ve Co2 emisyonu değerlerinde de bu sayede %10’luk bir gelişme göstermiş. Araca teknolojik açıdan baktığımız zaman ise adaptif hız sabitleme oldukça dikkat çekiyor. Bu teknoloji sayesinde dur – kalk, trafik işaret ve işaretleri algılama, şerit merkezleme gibi özellikler eklenmiş. Bugünlerde bir çok modelde kullanılan viraj aydınlatma sistemini de Ford mühendisleri bir üst seviyeye taşımış dersek de abartılı olmaz. Rakiplerine oranla ön kısımda yer alan kamera 65 metre menzile sahip ve viraj, kavşak ve bağlantılı yollar olmak üzere tüm yolları aydınlatma konusunda daha akıllıca hareket edebilecek.

2018 Ford Focus Konsol

Ford Focus Donanımları

  • Head-Up Display
  • Otomatik Park
  • Park Yerinden Çıkış
  • Yaya ve Bisiklet Tespit
  • Çarpışma Öncesi Otomatik Fren
  • Kör Nokta Takip
  • Çapraz Trafik İkazı
  • Geri Görüş Kamerası
  • Çarpışma Sonrası Frenleme
  • Ters Yön İkazı
  • Kaçış Manevrası Asistanı

Gibi donanımlar Yeni Ford Focus ile birlikte geliyor. Ayrıca araçta kullanılan otomatik park sistemi, aracın vites geçişlerini ve gaz/fren tepkilerini de üstleniyor. FordPass Connect sistemi sayesinde de sürücüler akıllı telefonları ile konum takibi yapabilecekler. Ayrıca yine akıllı telefon aracılığı ile, yağ ömrü, yakıt seviyesi, kapıları kilitleme açma, otomatik çalıştırmada yapabilecekler. Fakat otomatik çalıştırma işlemi sadece otomatik vites versiyonu ile kullanılabilir olacak. Bu arada Focus’ta vites geçişlerini kendi üstlenen şanzımanlı versiyonlarda seçimler alışagelmiş vites kolu yerine, dönel yapıya sahip bir işlevle gerçekleştirilecek.

2018 Ford Focus Yan Görünüm

Ford Focus Motor Seçenekleri

Oldukça geniş bir versiyon ve motor yelpazesine sahip Focus, Trend, Trend Business, Titanium paketlerine ek, ST-‘Line, konfor ve lüks sevenler içinde Vignale ve crossover özelliklerini barındıran Active versiyonları ile satılacak. Benzinli seçenek olarak 1.0 ve 1.5 litre hacimlere sahip EcoBoost üniteler yer alırken dizel versiyonlarda ise 1.5 ve 2.0 litrelik hacimlere sahip EcoBlue motorlar boy gösteriyor. Versiyonların şanzıman seçenekleri ise şimdilik sadece 6 ileri manuel ve 8 ileri otomatik olarak tanıtıldı. Ayrıca 1.5 litrelik EcoBoost motor, üç silindirli bir yapıda olmasına rağmen, 14 ml/s’de devreye giren silindir kapama teknolojine sahip.

Gelelim Ford Focus’un asfalta aktardığı güç seçeneklerine ve şanzıman seçeneklerine. 1.0 EcoBoost ünite, 85, 100 ve 125 bg gücündeki üç farklı versiyondan oluşuyor. 125 beygirlik seçenek hariç tüm 1.0 turbo benzinli motor seçenekleri için sunulan şanzıman seçeneği ise sadece 6 ileri manuel. 125 beygirlik seçenekte ise 6 ileri manuel ve 8 ileri otomatik seçimi yapılabiliniyor. 1.5 EcoBoost üniteli versiyon ise 150 bg ve 182 bg’lik iki türev ile birlikte sunuluyor. 150 bg’lik versiyonda 8 ileri otomatik ile eşleşirken 182 beygirlik versiyon ise 6 ileri manuel ile birleşmiş.

Dizel kanadına baktığımız zaman ise 300 Nm tork değeri sunan 1.5 EcoBlue ünite 95 bg ve 120 bg değerlerine sahip. 2.0 litrelik motorda ise değerler 150 bg ve 370 Nm değerlerinde. 2.0 litrelik dizel motor 8 ileri otomatik şanzıman ile sunulurken de 1.5 EcoBlue motorda her iki şanzımanıda kullanmak mümkün. Sadece hatcback olarak sunulan Focus’un Avrupa pazarındaki satışları da önümüzdeki aylarda başlayacak. Modelin Türkiye pazarında satışa çıkması ise tahminlere göre 2018 sonuna sarkabilir. 2018 Ford Focus Fiyatları Avrupa pazarında 19.550 ile 32.450 Euro arasında değişmekte. Türkiye fiyatları ise henüz gizemini korumakta.

2018 Ford Focus Arka Görünüm

Bunları da beğenebilirsin
1 yorum
  1. Ahmet diyor

    Focus modelini oldum olası seviyorum zaten. Şimdi yeni eklenen donanımlarıyla birlikte otomobil gerçekten baştan yaratılmış. Yurtdışı fiyatları bu kadar makul seviyelerde yer alırken umarım Türkiye satış fiyatları da biraz daha uygun tutulur.

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Bununla iyi olduğunuzu varsayacağız, ancak isterseniz vazgeçebilirsiniz. Kabul etmek Mesajları Oku

Gizlilik ve Çerez Politikası