Bu sayfada yer alan trafik işaretleri ülkemizde geçerli olan levhalardır. Türkiye’de yer alan trafik işaret levhaları da, diğer Avrupa ülkelerinde de olduğu gibi aynı düzene sahiptirler. Bu işaretler karayollarında geçerli olmak üzere 3 grupta yer alır. Bunlar yasak, tehlike ve bilgi vermek amaçlı düzenlenmiş olan işaretlerdir. Karayolları hariç demiryollarında elle verilen işaretler yer alır. Aynı şekilde denizyollarında bu şamandıra ve ışıklar ile sağlanırken, havayolları işaretleri ise sinyal levhaları ve ışıklandırma ile sağlanmaktadır.
Trafik işaretlerinin kullanılması ise çok eski zamanlardan beri devam etmektedir. Eski dönemde Romalılar, ülkelerine kalan mesafeyi göstermek adına yol kenarlarına ilk taş sütundan yapılma levhaları yerleştirmiştir. Daha sonraki dönemde ise işaret levhaları artış göstermiş ve şehirleri gösteren tabelalar yerleştirilmiştir. 18’inci yüzyıla geldiğimizde ise ilk döküm tabelalar kullanılmış, yapılan bu tabelalar ise genellikle duvar gibi yerlere monte edilmiş. Yavaş yavaş araç kullanımının başladığı dönemlerde ise trafik işaret levhaları da artık önem kazanmaya başlamıştır.
Trafik işaretleri İlk olarak 11 Ekim 1908 yılında genel standartlar belirlenmiş ve Paris’te gerçekleşen ilk uluslararası kongre ile trafik levhaları düzenlemesi yapılmıştır. Araç trafiğinin yaygın bir şekilde yaşandığı 1968 yılında ise Viyana Kongresi düzenlenmiş ve tüm dünyayı kapsayacak renk ve düzene sahip işaretler belirlenmek istenmiştir. Her ne kadar çoğu trafik işaretleri tüm dünya üzerinde aynı düzene sahip olsa da, ülkeler arası bazı farklılıklar da mevcuttur.
Viyana kongresi ile birlikte son yapılan düzenleme ile alınan kararlar ise şu şekildeydi. Yön belirten işaretler, semboller ve yazıtsal uyarılar beyaz veya açık renkte olmalıydı ve koyun zemin üzerine işlenmeliydi. Veya bunun tam tersi bir şekilde zemin beyaz tonlara sahip olmalı, yazılar koyu bir renkte olmalıydı. Otoyol gibi alanlarda ise uyarı, yön işaretleri ve sembolleri beyaz renge sahip olmalı, mavi veya yeşil ton üzerine yazılar işlenmeliydi. Her ne kadar diğer ülkeler gibi Türkiye’nin de kendine özgü bir çok trafik işareti yer alsa da, genel kararlara her zaman bağlı kalınmıştır.