Silindir bloğu iki dış ve bir iç katmandan oluşur. Blok dökme metal alaşımdan üretilir. Normal şartlarda motor sıcaklığına, motor basıncına ve dış etkenlere dayanıklıdır. Çatlakların büyük bölümü ısıdan kaynaklanır. Silindir kapağı çatlağı sebepleri ise tam olarak aşağıda belirttiğimiz gibi gerçekleşebilir.
Hızlı Menü
Silindir Kapağı Neden Çatlar?
- Aracın hararet yapması.
- Sıcak motora anı şekilde soğuk sıvılarla müdahale etmek.
- Kış aylarında motor soğutma suyunun donması.
- Aracın termostat sistemindeki arızalar.
- Devir daim pompası arızaları.
- Piston kol ve yataklarının yerinden oynaması.
- Dış etkenlere bağlı darbeler
Silindir bloğunun çatlaması pahalı bir tamir parası anlamına gelebilir. Aracınızda yaşadığınız sorunun silindir bloğu çatlağından olup olmadığını anlamanın bazı yolları vardır. Tam olarak sorunu anlamak için ise aşağıdaki adımları uygulayabilirsiniz.
Silindir Kapağı Çatlağı Belirtileri
Soğutma Sıvısı Kaçakları
Silindir bloğunda oluşacak bir çatlak aracınızın soğutma sıvısı eksiltmesine neden olabilir. Motor sıvısının yetersizliği aracın hareketinin yükselmesine neden olacaktır.
Yağ Kaçağı Belirtisi
Silindir bloğunun çatlamış ile yağ kaçakları da görülebilir. Bu durumda araç yağ azlığını anlamına gelen yağ lambası ışığı yanabilir. Bunu anlamanın yolu ise silindir kafasının etrafının kontrol edilerek yağ Kaçağı olup olmadığına bakılmasıdır.
Motorda Duman Gözlemlenmesi
Bu çok karşılaşılan bir durum değildir çünkü çatlakların çok büyük olduğu durumlarda ortaya çıkar. Bu durumda egzoz gazları silindir bloğundan dışarı çıkabilir.
Performans Kayıpları
Bloğun çatlak olduğunu gösteren ilk belirtidir diyebiliriz. Silindir bloğu çatlak ise aracın performansında ciddi anlamda düşüş görülecektir. Oluşan çatlak yüzünden motorda hava kaçakları oluşacak ve motordaki sıkıştırma oranı düşecektir. Silindir bloğu çatlak ise aracın çalışması da zorlaşacaktır ve motor gürültülü çalışmaya başlayacaktır. Bazı durumlarda motorun sebepsiz yere stop ettiği görülebilir.