Otomotiv Sektöründe Satış Sıralaması Değişti

0

Türkiye’deki otomotiv pazarı 2018 yılı içerisin de oldukça kan kaybetti. Bunun en büyük sebeplerinden biri de döviz kurlarının son zamanlar da ciddi oranda yükselişe geçmesiydi. Kurlarda yaşanan artışlar ülkemizdeki otomotiv pazarına bir darbe vurmuşken kredi faizlerine de gelen zamlar, sektörü iyice çıkmaza soktu. Sektörü hareketlendirmek adına her geçen gün yeni avantajlar sunulsa da malesef geçtiğimiz yıla oranla satışlar ciddi derece de azalmış durumda. Otomotiv Distribütörleri Derneği’de (ODD) 2018 yılının Ocak ve Ekim ayı döneminin satışlarını paylaştı. Paylaşılan verilere göre belirtilen zaman aralığında ülkemizde 379.274 adet otomobil, 105.753 adette olmak üzere ticari araç satışı yapılmış. Bu verileri geçtiğimiz yıl ile karşılaştırdığımız da ise sektörün 2018 yılında %32.6 oranın da daraldığını görüyoruz. (Tam Liste Alt Kısımda)

3 Marka Yıllık Satışlarını Artırdı

Bu kadar kötü bir tablo da 3 markanın ise yüzü güldü. Satış rakamlarını geçtiğimiz yılın ilk 10 ayına oranla 2018 yılında arttırmayı başaran markalar ise Volvo, Honda ve Mitsubishi oldu. Türkiye pazarındaki satışlarını en çok arttıran marka İsveç çeliği olarak anılan Volvo oldu. Volvo geçtiğimiz yıla oranla satışlarını %44.4 oranında arttırmayı başardı. İkinci gelen marka olan Japon devi Honda ise satışlarını %10.2 oranında arttırmayı başarmış. Son olarak yine Japon merkezli Mitsubishi’de satışlarını geçtiğimiz yıla oranla %7.8 arttırarak bu zor zamanları kan kaybetmeden, pazar paylarını arttırarak geçirmeyi başardılar.

Geçtiğimiz yıla oranla en çok gerilemeyi ise Fransız markası Citroen yaşamış. Fransız üreticiyi ise sırasıyla Fiat, Volkswagen ve Audi gibi otomotiv sektörüne yön veren markalar takip etmiş. Geçtiğimiz günlerde Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak sektördeki kan kayıplarının önüne geçmek için yeni tedbirleri açıklamıştı. ÖTV oranlarında %15’lik bir indirime giden hükümet, ticari araç kategorisin de ise %17 oranında bir KDV düşüşüne gitmişti. Yapılan bu hamleler ile birlikte sektördeki kötü gidişatın önüne geçilmesi hedefleniyor. Son 2 aylık süreçte bakalım hangi marka bu sıkıntılı süreci en az zararla atlatacak, hep birlik göreceğiz.

Otomotiv Sektöründe Satış Sıralaması Değişti

Bunları da beğenebilirsin
Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Bununla iyi olduğunuzu varsayacağız, ancak isterseniz vazgeçebilirsiniz. Kabul etmek Mesajları Oku

Gizlilik ve Çerez Politikası