Önden Çekişli ve Arkadan İtişli Arabaların Avantajları ve Dezavantajları

0 181

Aktarma organları, aracınızın tekerleklerini harekete geçirmek için çalışan parçaların tamamıdır. Aktarma organındaki parçalar motor akşamından başlayarak lastiğin dönmesine kadar ki süreçte çalışan pek çok malzemeden bir araya gelmektedir. Günümüz otomotiv sektöründe bazı araçlar dört çeker, bazı araçlar önden çeker (FWD), bazı araçlar da arkadan itişlidir (RWD). Almak istediğiniz otomobili hangi şartlar altında kullanacağınıza göre güç aktarımı önden, arkadan ya da dört çeker olanı tercih etmek her zaman en doğrusudur. Örneğin sürekli arazi şartlarında araç kullanacaksanız ya da iklim olarak sürekli kar yağışının olduğu bir bölgede yaşıyorsanız dört çeker araç seçmek işinizi kolaylaştıracaktır.

Önden Çekişli Araçlar

Bu tarz araçlarda motorda üretilen güç on tekerleğe aktarılır. Ön tekerler hem aracı hareket ettirme görevini hem de aracı yönlendirme görevini üstlenir.

Önden Çekişli Araçların Avantajları

  • Motor ve şanzıman direk ön tekerlerin üzerine yerleştirildiği için rampalarda ve kaygan yollarda aracı kontrol etmek daha basit olur.
  • Aracın tüm ekipmanları on tarafta olduğu için aracın yaşam alanı olumsuz etkilenmez.
  • Önden çekişli araçlarda tüm ekipmanlar on tarafta olduğu için daha az parça vardır.
  • Bu durum aracı hafifletir ve yakıt tüketimine olumlu yönde etkisi olur.
  • Tekerlekteki kayma hareketleri daha çabuk hissedilir.
  • Sistem olarak daha basittir bu yüzden bakım maliyetleri düşüktür.

Önden Çekişli Araçların Dezavantajları

  • Tüm ağırlık aracın önündedir ve ön takım problemlerinin daha kısa sürede yaşanmasına sebep olabilir.
  • İlk hızlanmada tork yönlendirmesi nedeni ile araç sağa ya da sola çekebilir.
  • Çekme kapasitesi arkadan itişli araçlara göre daha düşüktür.
  • Aracın dönüş yarı çapı daha dar olabilir.
  • Arkadan itişli araçlara göre daha geç hızlandığı söylenebilir.
  • Önden çekişli araçlarda motor arızası meydana geldiğinde daha fazla parça sökmek gerekebileceği için işçilik maliyetleri artabilir.

Arkadan İtişli Araçlar

Bu şekilde üretilen araçlarda güç iki arka tekerleğe aktarılır. Gücün arka tekerleğe aktarılmasının çok fazla faydası vardır.

Arkadan İtişli Araçların Avantajları

  • Arkadan İtişli araçlar, ağırlık dağılımının eşit olması nedeniyle daha iyi yol tutuş özelliklerine sahiptir.
  • Otomobilde küçük bir alana çok fazla parça sığdırmak zorunda kalınmadığından onarım daha basit ve maliyetleri daha düşüktür.
  • Araç hızlanırken tork yönlendirmesi nedeniyle sağa ya da sola çekme yapmaz.
  • Araçtaki yükler gücü ileten tekerleğe daha yakın olduğu için yüklü aracı kullanmak ve yük taşımak daha kolaydır.
  • Motorun ürettiği güç arka tekerler aktarıldığı için direksiyon hakimiyeti sağlamak daha kolaydır.
  • Drift yapmak gibi merakı olan sürücüler için arkadan itişli araçlar daha uygundur.

Arkadan İtişli Araçların Dezavantajları

  • Bu tarz araçlarda ustalaşmak oldukça zordur.
  • Şanzıman tüneli ve tahrik mili araç içindeki yaşam alanını daraltır.
  • Bagaj altındaki ekipman fazlalığı bagaj alanını azaltabilir.
  • Tahrik mili araç ağırlığını olumsuz etkiler.
  • Araç üretirken kullanılan ekstra malzemeler araç maliyetini yükseltebilir.
  • Islak, karlı yollarda ya da kaygan zeminlerde aracın hakimiyeti zorlaşabilir.

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.