Direksiyon Pompası Nedir? Pompa Arızası Nasıl Anlaşılır?

0

Direksiyon pompası; aracın direksiyonuna hareket ettirmek için sürücünün zorlanmadan direksiyonu sağa sola hareket ettirmesini hidrolik yardımı ile kolaylaştıran parçadır. Pompa kendi içinde bulunan hazineden hidrolik toplar ve direksiyon dişlisini döndürmek için hidrolik yardımı ile basınç uygular. Bu sayede sürücü çok efor kaybetmeden direksiyon simidinin hareketleri tekerleklere iletilir. Hidrolik direksiyon pompası hareketini kayış ve kasnak yardımı ile motordan alır. Pompanın görevi; hareket enerjisini hidrolik enerjisine dönüştürmektir ve bu dönüşüm ile yüksek yağ basıncı ortaya çıkmaktadır. Bu sayede sürücü rahatlıkla direksiyon hareketlerini yapabilir.

Direksiyon Pompası Arızası Belirtileri

Sistem mekanik ve elektronik aksamların bir araya gelmesi ile oluşmaktadır. Sürekli hareket halinde olan sistem zaman içerisinde verimliliğini kaybeder. Pompanın arızalandığının tespiti için bazı püf noktalar vardır.

Direksiyon Hareketi Sırasında Ses Çıkartması

Direksiyon hareketleri sırasında inlemeye benzer bir ses duymanız sistemde bir problem olduğunu göstermektedir. Bu ses ya pompa arızasında ya da hidrolik eksikliğinden kaynaklanabilir. Eğer direksiyon yağında eksilme varsa en kısa zamanda mutlaka tamamlanmalıdır.

Direksiyon Tepkilerinin Yavaşlaması

Mekanizmanın işlevselliği ile ilgili bir sorun olması durumunda direksiyon simidine verilen komutlar tam olarak yerine getirilmeyecektir. Bu durumda tekerler hiç dönmez ya da istenilen tepkiyi tam anlamı ile karşılamaz. Sürat yapılan durumlarda ya da ani manevralarda bu durum ciddi sorunlar oluşturacaktır.

Direksiyon Sertleşmesi

Direksiyon her zamankinden daha sertse hidrolik direksiyon pompasından şüphelenmek gerekir. Bu olayın yanında direksiyon hareketleri sırasında ses geliyorsa pompanın arızalı olma ihtimali artmaktadır. Bu durumda olan sistem genellik tamire açık değildir ve pompanın değişmesi gerekir.

Araç Çalışması Sırasında Ciyaklama Sesi

Hidrolik direksiyon pompasında arıza var ise araç çalışırken çeşitli ciyaklama ya da gıcırtı sesleri gelebilir. Bu ses araç ilk çalıştırıldığında ya da keskin virajlarda daha net duyulur. Bu durum genelde kasnak kayışından kaynaklanmaktadır.

Arabanın Altında Kırmızı ya da Kahverengi Sıvı Birikmesi

Hidrolik direksiyon pompası sistemdeki herhangi bir çatlak yüzünden hidrolik kaçıyor olabilir. Aracın altında oluşacak kırmızıya benzer sıvı genelde hidrolik direksiyon pompası sıvısıdır. Bu durumda pompanın muhtemelen değişmesi gerekecektir. Sistemdeki hidrolik sistemin en büyük problemidir.

Bunları da beğenebilirsin
Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Bununla iyi olduğunuzu varsayacağız, ancak isterseniz vazgeçebilirsiniz. Kabul etmek Mesajları Oku

Gizlilik ve Çerez Politikası