Afet Durumunda Takograf Kullanımı Nasıl Olmalı?

UND, afet durumlarında takograf kullanımına dair, özellikle uluslararası taşımacılıkta çalışan ve yakında tekrar yurt dışına çıkacak sürücüler ile ilgili dikkat edilmesi gereken hususları aktardı.

0

Açıklamaya göre, AETR Sözleşmesinde, afet durumlarında takograf kullanımını düzenleyen herhangi bir hüküm bulunmamakta. Sadece sel, yangın güvenlik vb. sebeplerle sürelere uyulamaması durumlarında hareket tarzlarını açıklayan maddeler bulunmakta. Belirtilen durumlarda, sürücüler sürüş sürelerini uzatabilir, dinlenmeleri daha geç verebilir veya dinlenmelerini bölebilirler. Fakat, kural olarak, afet durumlarında yardım malzemelerinin taşınması, AETR Sözleşmesi kapsamı dışında bir çalışmadır. Özellikle uluslararası taşımacılıkta çalışan ve yakında tekrar yurt dışına çıkacak sürücüler ile ilgili aşağıda belirtilen hususlara dikkat edilmesi önerilir.

Buna göre; sürücülerin, yardım malzemesi yüklemek için ilk noktadan hareket ettiği an, tarih ve saat (UTC olarak) kaydedilmelidir. Sürücülerin kartlarını takograf’tan çıkarmaması önerilir. Fakat, çıkardıkları durumlarda da zamanlar mutlaka kaydedilmelidir. Sürücün, en son yardım taşıma seferinin bittiği zaman da kaydedilmelidir. Alınabiliyorsa, yardım taşımaları için zabıta, afet yöneticileri veya güvenlik birimlerinden belge alınması faydalı olacaktır.

Sürücü, yol kenarı denetiminde, kural olarak önceki 29 gün içinde ne yaptığının hesabını vermek durumunda. Bu nedenle firmalar, sürücüler sefere çıkmadan önce, ekte örneği görülen etkinlik belgesini düzenlemeli. Belgede 17 numaralı hane (Sürücü, AETR sözleşmesi kapsamında olmayan bir araç kullanmıştır) işaretlenmeli ve bu belge, sefere çıkmadan önce ıslak imzalı olarak sürücüye verilmeli.

Bunları da beğenebilirsin
Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Bununla iyi olduğunuzu varsayacağız, ancak isterseniz vazgeçebilirsiniz. Kabul etmek Mesajları Oku

Gizlilik ve Çerez Politikası