ABS Nedir? Ne İşe Yarar? ABS Fren Sistemi Bölümleri

1

Abs genel anlamda, kaygan zeminlerde ani ve stabil bir şekilde durmasını sağlayan fren sistemine denir. Abs sistemi araç kullanıcıları için çok önemli bir araç sistemidir. Çok iyi sürücüler bile Abs olan araçlar ile olmayan araçlar arasında kullanım farkını anlar. Abs sistemi bilgisayar sistemli bir düzenek olmasından ötürü sürücünün frene basması yeterlidir. Böylelikle sistem devreye girer ve otomatik olarak aracın durmasını sağlar. Peki Abs Nedir? yakından inceliyelim..

Abs Nedir? Ne İşe Yarar?

Abs sistemi araçlarda kullanıldığında tekerleklere bağlı sensörler aracılığı ile tekerleğin kızaklanmasını sağlayarak fren gücünün kesilmesini sağlar. Araçlar için tasarlanan abs sistemi araçlarda bir nevi basınç sınırlaması gerçekleştirir. Abs sistemi olmayan araçlarda panik freni yani tam frenleme yapıldığında aracın ağırlık merkezi değişir ve tüm ağırlık ön tekerlere yüklenir.

Buda frene daha fazla yüklenilmesine neden olur. Aşırı yüklemeden dolayı tekerlekler kitlenir ve araç kızaklama şeklinde kayma yapar. Kızaklama da araçlarda tehlikeli olur. Abs sistemi tekerleklerde meydana gelen kızaklamayı fark ederek gücü keser ve freni boşaltır. Ardında pompa ile beraber hidroliği tekrar devreye sokarak frene yüklenir. Bu işlemi 15 saniyede bir tekrarlar ve araç direksiyon kontrolünde kalarak, yavaşlar ve durur. Araba sahibi birçok sürücü araçlarında özellikle abs sisteminin olmasına dikkat eder. Araç kullanıcıları abs sistemi gibi araç kullanımını kolaylaştıran özellikleri olan araçları tercih etmektedir.

Abs Fren Sistemi Bölümleri

Hız sensörü, valflar, pompa ve kontrolcü denilen bölümlerden meydana gelir. Abs sisteminde hız; araçta bulunan dört teker üzerine bağlı sensörler ile tekerleklerin kitlenmesini hisseder ve kontrolcüyü devreye sokarak aracın hakimiyetinin kaybolmasını engeller ve durmasını sağlar. Bölümlerden valf bölümü ise diğer frenlere göre sistemdeki fren hattında yer almaktadır. Valf bölümü Abs fren sistemi tarafından kontrol edilir. Fren sistemin de yer alan bu Valfler üç farklı şekilde çalışmaktadır. Birinci frenleme sistemin de valfler açık ve kaliper içerisinde bulunan pistonlara tam güç vererek frenleme yaptırır. İkinci frenleme sistemin de valf hattı keser ve pistona giden hat üzerinde hidrolik akışını keserek frene ne kadar baskı uygulansa da güç geçişini engeller. Üçüncü frenleme sistemin de ise valfler yarı açık olur.

Bunları da beğenebilirsin
1 yorum
  1. Turcan diyor

    Birçok arabada olmasına rağmen pek işe yaramayan, sonucunda her türlü karşı tarafa güm diye daldığımız bir sistemdir abs fren. o yüzden sizi kurtaran araba değil yine kendinizsiniz. her ne kadar lüks araçlar olsada piyasada hız yapılmasına karşıyım, hız olduğu için abs fren var yoksa bir işe yaramaz.

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Bununla iyi olduğunuzu varsayacağız, ancak isterseniz vazgeçebilirsiniz. Kabul etmek Mesajları Oku

Gizlilik ve Çerez Politikası