Corona virüs salgını devam ederken akaryakıt fiyatlarına gelen indirim oranları araç ve motor severleri biraz olsun güldürüyordu. Fakat yeni vergi düzenlemeleri motor tutkunları maalesef üzeceğe benziyor. Çünkü son gelen vergi zamları ile birlikte, vergiler motorun fiyatını da geçti. Yani bir motor size, bir motor da devlete vergi olarak gidiyor.
Yeni yapılan ekonomik düzenlemeler sonrasın da motosiklet grubuna uygulanan gümrük vergilerine toplam da %10’luk bir zam yapıldı. Yeni vergilendirme sonrası daha ekonomik grupta yer alan ve cc olarak düşük olan modellerin vergileri %56’ya çıkmış oldu. 250 cc ve üzeri motosiklet fiyatlarına ise uygulanan vergi oranı maalesef ki %100’ü geçti.
Mayıs ayı itibariyle fiyatlara yansıması beklenen vergi artışı sonrasın da; 250 cc altındaki ve 250 cc üzerindeki motorlara uygulanacak vergi orana göre örnek tablo aşağıdaki gibi olacak.
Cc | Vergisiz Fiyat | Vergili Fiyat |
250 cc Altı | 5,000 ₺ | 8.284 ₺ |
250 cc Üstü | 5,000 ₺ | 10.508 ₺ |
Corona virüs salgını sonrasında otomotiv sektörü ve motosiklet sektörü zaten oldukça güç durumda kalmıştı. Sektör kan ağlarken, her geçen gün artan döviz kurları da ithal edilen ürünlerde fiyatı zaten şişirmişti. Son gelen %10’luk zamla birlikte görünüyor ki motosiklet sektörünü daha kötü günler bekliyor.
Bu trajikomik durum başka bir ülkede yaşanıyor mudur? İnanın o kadarını bende tam olarak bilmiyorum ne desem yalan olacak. Ama bu düzen, bu mantık daha ne kadar bu şekilde devam edecek merak ediyorum. Motorun üretimini gerçekleştiren marka bu kadar para kazanmıyor, kızdığım taraf bu.
Bu ülkede neden üretim yok, ya da neden üretime destek yok işte en büyük sebeplerinden biri de bu. Adamlar zaten eline hiçbir şey sürmeden daha fazla kazanıyorlar. Fabrika kursan bunun işçisi, ham maddesi, tedarik, lojistik işin içine girecek ve kar oranı belli bir seviyede olacak. Ama halkına diyorsun ki arkadaş, 5 liralık bu ürünü alacaksan 5 lirada bana vereceksin.