VW Grubu WLTP Yüzünden Satışlarda Düşüş Yaşıyor

0

Günümüzün modern otomobilleri için uygulanan WLTP testleri, üretim bandından inen araçların yakıt tüketimlerini, emisyon değerlerini ve bir dizi kontrolleri içiyor. Ülkelerin de her geçen gün sıklaştırdığı ve emisyon değerlerini kısıtladığı bu dönemler de otomotiv üreticileri de zor durumda kalıyor. Hatta bu yüzden bir çok otomotiv devi bazı modellerin de güç düşüşüne bile başvurdu. Bunlara örnek vermek gerekirse; Jaguar’ın XJR575 modeli, Volkswagen Golf GTI, İspanyol üretici SEAT’ın Leon Cupra modeli ve Peugeot 308 gibi bir çok model de güç düşüşleri ile karşılaştık.

WLTP testleri günden güne daha da ağırlaşırken, Volkswagen Grubu’da sırf bu yüzden satışların da düşüşler yaşadığını da açıkladı. Alman devi Eylül 2018 yılında sadece 827.700 adet araç teslimatı yapmış ve %18.1’lik bir düşüş ile karşı karşıya kalmış. Edinilen değerlere uluslararası değil de Batı Avrupa pazarı açısından da bakarsak düşüş %41.5 gibi ciddi seviyelere ulaşıyor. Peki WLTP testlerinin satış değerlerini bu kadar düşürmesi normal mi? Kişisel fikrimiz markada düşüsün asıl sebebinin geçtiğimiz yıllar da yaşanan Dieselgate skandalı ile ilgisi var. O dönemden beri artık Alman üretici emisyon değerlerini iyileştirse de artık müşteriler bir dizel Volkswagen otomobiline eskisi gibi çokta sıcak bakmıyor.

Volkswagen: WLTP Standartlarının Etkisi Büyük

Alman markanın satış yöneticilerinden biri olan Christian Dahlheim’de konuyla ilgili açıklamalar da bulundu. Dahlheim; ”Yaz ayların da tüm uluslararası pazarda gösterdiğimiz büyük satıştan sonra Eylül’den itibaren zaten bir düşüş bekliyorduk. Bu düşüşlerin en büyük nedenlerinden biri her geçen gün daha katı kurallar konulan WLTP testleri. Öyle ki satışların eylülden ziyade ekim ayında da devam etmesi kaçınılmaz gibi duruyor. Fakat bu inişli satış grafiğinin yılın son 2 ayı olan Kasım ve Aralık ayların da tekrar yükselişe geçmesini umuyoruz. Zaten özellikle Avrupa pazarın da son iki ayda satışlar ciddi oranda hız kazanıyor.” dedi.

Genel olarak VW Grubuna baktığımız zaman ise WLTP standartlarından en çok muzdarip olan marka Audi olmuş. Öyle ki başarılı otomotiv üreticisinin geçtiğimiz yılın Eylül ayı ile 2018 Eylül ayı arasın da tam %22 gibi yabana atılmayacak bir satış farkı var. Volkswagen’de ise bu oran binek araçlar için %18.1’di. Grubun bünyesinde yer alan SEAT ve VW Ticari kategori de ise düşüş oranı %20 seviyelerin de. Spor otomobil devi Porsche en az etki gören markalardan düşüş oranı sadece %3. Tır üreticilerine baktığımız zaman ise Man ve Scania gibi markaların bu durumdan etkilenmediğini görüyoruz. Fakat şöyle bir bilgi de vermek gerek, marka aylık bazda satışlar da her ne kadar düşüş göstermiş durumdaysa, yıllık oranlara bakıldığı zaman işler değişiyor. Grubun yıllık satış oranında geçen yıla oranlar %4.2’lik bir artış görünüyor.

Bunları da beğenebilirsin
Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Bununla iyi olduğunuzu varsayacağız, ancak isterseniz vazgeçebilirsiniz. Kabul etmek Mesajları Oku

Gizlilik ve Çerez Politikası