Günümüzde çok yaygın olarak kullanılan motorlu araçlar hayatımızda hiç olmadığı kadar yere sahip. Gündelik hayatımızda ise en çok kullandığımız araç şüphesiz otomobil. Bunda otomobilin halk deyimiyle arabanın artık lüks olmaktan çıkıp ihtiyaç haline gelmesi en büyük rolü oynuyor. Artık bakkala markete ekmek almaya giderken bile otomobil kullanıyoruz. Araç kullanımı arttırdıkça maliyetin yükselmesi herkesin aklından bir dönem Arabaya Tüp Taktırılmalı mı? sorusunu sorduruyor.
Her nimetin bir külfeti atasözünü hatırlarsak ulaştığımız bu büyük rahatlık ve konforun bedeli öncelikle maddi olarak karşımıza çıkıyor. Ülkemiz petrol ithalatçısı olduğu ve vergilerden dolayı benzin mazot gibi araç yakıtlarının fiyatlarının diğer ülkelere göre daha pahalı olduğu görülmekte Ülkemizde genel olarak binek otomobillerde benzin, mazot ve lpg yakıt türleri kullanılıyor. Şimdi bu yakıtları yakından inceleyelim.
BENZİN: Ülkemizde binek otomobillerde kullanılan ilk yakıt türü. Halen de otomobillerin bir çoğunda benzin kullanılıyor. Şu an litresi 5 ₺ civarından satılmakta.
MOTORİN (MAZOT): Ağır vasıta yakıtı olarak kullanılmaya başlandı. Benzine göre tutuşma sıcaklığı düşük ve daha ağır. Benzine kıyasla daha tasarruflu olduğu kabul edildiği için son yıllarda sürücüler arasında çok rağbet görmekte. Dizel yakıtla çalışan motorların ses ve yalıtım özelliklerinin iyileştirilmesiyle satışlarda benzinli otomobilleri yakalamış hatta geçmiş durumda. Son zamlardan sonra fiyatı benzin fiyatına yaklaştı.4 ₺ civarından satılıyor.
LPG: Doksanlı yıllardan sonra benzin fiyatlarının artmasıyla ülkemize girdi. İlk başlarda güvensiz ve patlamaya meyilli olarak kabul edilip dışlansa da geçen yıllar oldukça güvenilir ucuz ve çevreci bir yakıt olduğunu gösterdi. Litresi 3₺ civarından satılsa da benzine göre yüzde elli tasarruflu olduğu kabul ediliyor.
Arabaya Tüp Taktırılmalı mı?
Satılan araçların halen çoğunun benzinli olduğunu belirtmiştik. Bunda dizel ile benzinli araçların ilk satış fiyatları arasındaki fark büyük rol oynuyor. Bu fark 30 bin ₺ ye kadar çıkabiliyor. Bundan dolayı tüketici benzinli araçlara yöneliyor. Fakat benzin fiyatlarının yüksekliği yüzünden tüketici belli bir zaman sonra aracına halk arasında tüp denilen lpg sistemi taktırıyor. Peki tüp taktırmak ne kadar mantıklı?
Uzmanlara göre yıllık 20 bin km üstü yol yapıyorsanız şehir içi kullanımınız fazlaysa tüp taktırmanızda fayda var. Fakat Lpg li araçların benzinlilere göre daha sık arıza vermesi, performans kaybı yaşanabilmesi, aracın tüpe uyumsuz olması, kapalı otopark ve mekanlara Lpgli araçların alınmaması, takılan tüp tankının bagaj hacmini küçültmesi aracın orjinalliğinin bozulması gibi olumsuz faktörler yüzünden arabaya tüp taktırmak istemeyenlerin sayısı hiç de az değil. Aracınıza tüp taktırmadan önce olumlu ve olumsuz yönlerini kıyaslayıp hangi taraf ağır basıyorsa ona göre karar vermelisiniz.
İmkanlar el verse de taktırmasak keşke.
Bilgiler için teşekkürler.
Nerelerden taktırabiliriz peki lpgyi
Benzinli bineceksin arabaya ya tüp çok performans kaybettiriyor.
Bende de benzinli jetta sahibiyim artık arkadaşın lpg taktır kurtul demesinden sonra bu yıl taktıdrdım iyikide taktırmışım valla.
Çok güzel bilgilendirme olmuş teşekkür ederim. Lpg taktırmak elbetteki ciddi oranda etkliyor yakıt tasarrufunu ama bunun bir de performans boyutu var.
Benzinden yılıp en son biz de mecbur taktırdık.
Lpg şart yeğen yoksa çocuklar evde aç kalır. 🙂
Ben de aracı benzinli kullanıyordum valla performans filan hikaye iyi ki taktırmışım.
Benzin fiyatları böyle artmaya devam ederse zaten başka bir seçenek yok.
Tüp ile benzinli otomobil arasın da ne kadarlık yakıt farkı var ki.
Eskiden arabaya tüp taktırmak saçmalık gibi gelirdi bana. Araba orjinal bir şekilde fabrikadan çıkıyor ama kimyasını değiştiriyorsun ama şimdilerdeki pahalılık malesef tüp taktırmayı gerekli kılıyor.