İkinci el araç satın alırken dikkat edilmesi gereken bazı hususlar vardır. Bu kriterler kişilerin hassasiyetlerine göre değişiklik göstermektedir. Kimi tüketiciler ikinci el araç satın alırken boya, değişen parça ve hasar durumuna dikkat etmezken kimi tüketiciler ise bu kriterlerde oldukça hassas seçim yapmaktadır. Bu içeriğimizde; Hasar Kayıtlı Araç Alınır Mı? sorusuna cevap bulabileceksiniz.
Trafikteki araç sayısının artması, gündelik işlerin karmaşası, stres vb. etkenlerden dolayı her gün maddi hasarlı ve yaralanmalı, ölümlü kazalar maalesef ki yaşanmaktadır. Hasar durumuna göre kaza yapan araçlar tamir edilebildiği ve düzeltildiği gibi düzeltemeyecek araçlarda hurdalığın yolunu tutmaktadır. Özellikle son yıllarda gelişen teknolojiler ve üst düzey işçilikler ile hasar alan araçlar neredeyse fark edilmeyecek düzeyde tamir edilme imkanı bulunmaktadır. Art niyetli kişilerce de bu hasarlı araçlar ikinci el piyasasında satılarak tüketicilerin mağduriyet yaşamasına sebebiyet verilmektedir.
İkinci el araç alımında bir çok kişinin kafasındaki en büyük sorulardan bir tanesi hasarlı araç ve hasar kaydı olan araç satın alınmalımıdır. Günümüzde kasko ve sigorta şirketlerinin işbirliği ile kasko ya da zorunlu trafik sigortası aracılığıyla kaza sonrası tamir edilen araçlara ilişkin maddi hasar kaydı bedeli ve değişen parçalar plaka ya da şaşe no ile rahatlıkla sms aracılığı ile sorgulanabilmektedir.
İkinci el otomobil satın almak isteyen hemen hemen tüm tüketiciler bu sorgulamayı yapmakta ve çoğu zaman karşılarına bir bedel ile hasar kaydı çıkmaktadır. Bu tüketiciler tarafından belirli bir rakama kadar sorun yaratmasa da belirli tutarların üzerinde kafa karışıklığı yapmaktadır. Özellikle aracı aldıktan sonra tekrar satamama korkusu aracı satın almaktan vazgeçiren en büyük etkenlerden birisidir.
Hasar Kayıtlı Araç Alınır Mı?
Hasar kayıtlı araç alınır mı sorusuna gelecek olursak burada hasarın ne ile alakalı olduğu ve hangi parçanın değiştiği oldukça önemlidir. Özellikle yeni model bazı marka araçların yedek parçaları oldukça pahalı durumda, bu da en ufak kazada bile yüksek hasar kaydı çıkmasına neden olmakta. Örneğin aracın park halinde bir farına çarpılıyor ve far değişiyor, günümüzde 5000 Euro ‘ya varan far fiyatları yüksek hasar kaydına neden olmakta. Ancak aracın ekspertizini yaptırdığınızda herhangi bir hasar, yürüyeni etkileyen durum bulunmamakta. Bu durum da karar tamamen tüketiciye kalmaktadır.
İkinci el piyasasında sık sık duyulan sözlerden bir tanesi sigorta, kasko şişirmesinden dolayı ağır hasar kaydı bulunmaktadır cümlesidir. Bu cümle kesinlikle gerçeği yansıtmamaktadır. Çünkü sigorta şirketleri fazla para ödememek için aracın gerçekten harcanacak masrafı yaklaşık olarak tespit etmekte ve ona göre tamir için ödeme yapmaktadır. Ancak şu durumlar ile karşılaşılabilir; örneğin piyasada 2 bin TL ‘ye yaptırılan bir hasar sigorta şirketi tarafından 3 Bin TL ‘ye yakın hasar bedeli girilebilmekte. Ancak kesinlikle örneğin 2 bin TL ‘lik hasar 50 Bin TL olarak gösterilmesi gibi bir durum söz konusu olmamaktadır.
Nihayi olarak hasar kayıtlı araçlarda öncelikle hasar kaydının miktarından ziyade hasarın nerede olduğu ve bu hasarın aracın yürüyenini etkileyip etkilemediğidir. Yani ikinci el araç satın alacak kişiler kesinlikle hasar kaydına güvenmemeli ve ekspertiz yaptırarak raporlarını teslim almalıdırlar. Eğer imkanları var ise aracın işlem gördüğü servisten yapılan işlemler hakkında detaylı rapor almalıdırlar. Bu husustan sonra aracı alıp almama ve aldıktan sonra tekrar satabilme durumu tamamen alıcının kendi insiyatifinde bulunan bir durumdur.