DSG şanzımana kısaca çift milli vites kutusu şeklinde çeviri yapmak doğru olacaktır. Vites geçişleri çok hızlıdır ve vites geçişini hissetmek çok zordur. Araç üreticilerinin pek çoğu özellikle spor modellerin bu şanzımanı tercih etmektedir. Otomatik vitesli araçları konfor ve performans odakları arttırmak için ilk defa Volkswagen tarafından kullanılmaya başlanmıştır. Sistemde iki adet debriyaj ve bir otomatik şanzıman bulunmaktadır.
Çift debriyaj olması nedeni ile halk arasında çift kavramalı şanzıman olarak da bilinmektedir. Birinci kavrama 1,3,5 vitesler arasında geçişi sağlarken, ikinci kavrama ise 2,4,6 vites dişlerinin kontrolünü sağlamada görevlidir. Vites kutusunda bulunan sensörler yardımı ile araç hakkında gerekli bilgiler toplanır ve ihtiyacınız olan bir sonraki vitese otomatik olarak hazır hale getirilir. Bir sonraki vitesin hazır hale getirilmesi işlemi önceden yapıldığı için vites geçişleri çok seri şekilde gerçekleşmektedir.
DSG Şanzıman Arızaları: Arazalar arasında en sık karşılaşılan; sarsıntı, titreme, ses çıkartma ve gecikme gelmektedir. Şanzıman çok hızlı ve verimli olmasının yanı sıra yapı olarak da çok narin olarak tasarlanmış diyebiliriz. Çift kavrama ve seri vites geçiş hızı nedeniyle çabuk arıza yapmaya elverişli bir yapısı vardır. Özellikle kalkışlarda kavramanın tam olabilmesi için gaza fazla yüklenmemek şanzımanın ömrünü oldukça uzatacaktır. Ayrıca şanzımanın ısınması ve DSG şanzıman kullanan araçları yüksek performanslarda uzun süre kullanmak şanzımanın ömrünü azaltmaktadır.
Hızlı Menü
DSG Şanzıman Avantajları
- Vites geçişleri hızlıdır ve bu nedenle hızlanmalar çok kısa bir süre içinde gerçekleşmektedir.
- Kuru şanzıman tipindedir.
- Vites geçişleri sırasında aracın motorunda güç kaybı olmaz.
- Manuel vitesli araçlara göre hem daha konforlu hem de yakıt tasarrufu açısından daha üstündür.
- İki kavramalı şanzıman yapısı ile alanında tek diyebiliriz.
DSG Şanzıman Dezavantajları
- Sabit ve yüksek hızlarda araç kullanılması şanzımanda ısınma meydana getirir ve bu durum oluştuğunda araç dinlendirilmelidir.
- Titreme sorunu çok sık ortaya çıkmaktadır. Bu problemi yaşayanlara mutlaka profesyonel yardım almalıdır. Bu tarz sorunlar mekanik veya yazılımla alakalı olabilir.
- Özellikle yeni üretilen bazı araçlarda kavrama ve kalkış gibi problemler yaşanabilmektedir. Bu sorunlar genellikle yazılımsal kaynaklıdır.
Volkswagen bu şanzımanı ilk kullanan otomobil üreticisidir. Diğer otomobil üreticileri de Volkswagen takip etmişler ve farklı isimler altında aynı mantıkla çalışan şanzımanlar kullanmaya başlamışlardır. DSG şanzıman olarak bildiğimiz sistemler ve markalara ait isimleri ise; Volkswagen – DSG, BMW – DCT, Citroen ve Peugeot – DCS, Ford ve Volvo – POWERSHİFT, Mitsubishi – SST, gibi isimler altında kullanıcıya sunmuşlardır.