Elektrikli Kamyonlar: Kutup Kışında Volvo Trucks Testleri

Volvo FH, FM ve FMX Electric modelleri için mevcut olacak.

0

Soğuk hava koşullarında bataryanın güç kaybetmesinin önüne geçmek isteyen Volvo Trucks Kuzey Kutup Dairesi yakınlarında aşırı soğukta araçlarını test ediyor. Dünyanın her yerinden müşterilerinin olduğunu belirten Volvo Trucks Ürün Yönetimi Kıdemli Başkan Yardımcısı Jessica Sandström “Kamyonlarımızın her yerde çalışması gerekiyor. Bu nedenle olumsuz iklim koşulları altında testler çok önemli ve bu elbette elektrikle çalışan araçlarımız için de geçerli” diyor.

Kuzey İsveç’te Kuzey Kutup Dairesi yakınında kamyonlarının pratik testleri sırasında, araçları doğada akla gelebilecek tüm olumsuzluklara maruz bıraktıklarını belirten Sandstörm, “Rüzgar, aracı dışarıdan donduruyor, bu da kendimizi aşırı koşullarda bile her şeyin düzgün çalıştığına ikna edebileceğimiz anlamına geliyor. Testlerimiz, elektrikle çalışan kamyonlarımızın aşırı soğukta çalışmaya çok uygun olduğunu gösterdi.” diye devam ediyor.

“Sürüşe hazır” anlamına gelen “Ready to Run” fonksiyonu ihtiyaca bağlı olarak, aküleri ve sürücü kabinini önceden ısıtarak veya çok sıcak havalarda soğutarak aracı çalışma gününe hazırlıyor. Piller için optimum sıcaklık +25 ° civarında ve sürücü, uzaktan erişim yoluyla bir uygulama aracılığıyla ön ısıtma veya ön soğutmayı rahatlıkla başlatabiliyor.

“Ready to Run” işlevi, bölgesel yük taşımacılığı ve hafif inşaat işleri için kullanılan Volvo FH, FM ve FMX Electric modelleri için mevcut olacak.

Elektrikli kamyonlar CO2 emisyonlarının azaltılmasına önemli bir katkı sağlıyor, ancak şimdiye kadar genel kamyon pazarının yalnızca küçük bir kısmı bu tür araçlardan oluşuyor. Bu yıl sadece birkaç yüz tamamen elektrikli ağır hizmet tipi elektrikli kamyon Avrupalı ??nakliye şirketlerine teslim edildi.

Değişime öncülük ettiklerini belirten Sandström “Elektrikle çalışan kamyonlar için Avrupa pazarında lider bir konuma sahibiz. Halihazırda elektrikli kamyonları toplu olarak üretiyoruz ve Avrupa ve Kuzey Amerika’daki müşterilerimize tedarik ediyoruz. Hedefimiz, sattığımız kamyonların yaklaşık yüzde 50’sinin 2030 yılına kadar elektrikle çalışmasını sağlamak” diyerek sözlerini noktalıyor.

 

Man, 2022 Yılı Otobüs Teslimatlarına Altur İle Başladı Bilgilerine de bakabilirsiniz.

Bunları da beğenebilirsin
Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Bununla iyi olduğunuzu varsayacağız, ancak isterseniz vazgeçebilirsiniz. Kabul etmek Mesajları Oku

Gizlilik ve Çerez Politikası