Tesla Cybertruck Bir Mühendislik Harikası Olduğunu Gösterdi

0 137

Aerodinamik simülasyonun da tam bir mühendislik harikası olan Tesla Cybertruck, tanıtımdan itibaren gündeme bomba gibi düştü. Lansman sırasında ve farklı tasarımlarıyla oldukça konuşuluyor ve birçok tartışmaya konu oluyor. Konuşmaların ve tartışmaların önü kesilmediği gibi hakkında yeni bilgiler de ortaya çıkmaya devam ediyor.

Elon Musk Açıklamalarıyla İlgi Çekiyor!

Elon Musk bu konuda bir açıklama yaptı ve açıklama sırasında Cybertruck hakkında birçok bilgi verdi. Lansmanda Cyberktruck’ın camları kırılmıştı. Bu ise büyük olay olmuştu. Nedeni ise, tasarımda camlarım kırılmaz olduğu belirtilmişti.

Kırılan camlar, tasarımın istenildiği gibi tamamlandığını gösteriyor. Buna rağmen Cyberktruck’ın fiyatı oldukça yüksek. Tartışmaları önlemek ve yeni bilgiler açıklamak için Elon Musk bu konuda her gün tweet atıyor.

Aerodinamik yapının motorlu taşıtlardaki önemini bilmeyen yoktur. Bu önemin farkına varan Musk ise aerodinamik yapının aracın en kuvvetli yönü olacağını açıkladı. Musk’a göre bu yapı, sürüş esnasında sürtünme katsayısını düşürecek. Böylelikle hava direnci belirleme de yararlı bilgiler elde edilebilecek. Bu açıklamalar, Cybertruck ile aynı düzeyde olan araçlar da birçok yenilik yapılması gerektiğini anlatıyor.

Tesla Cybertruck Bir Mühendislik Harikası Olduğunu Gösterdi

Cybertruck RAM 1500’ü Geride Bırakıyor

2019’da piyasaya yıkan RAM 1500 ile Cybertruck arasında karşılaştırmalar yapılmaya başlandı. Elon Musk ise bu karşılaştırmalara kayıtsız kalmadı ve cevabını verdi. Musk’ın açıklamalarına göre RAM 1500’ün sürtünme katsayısı 0,36’dır. Cybertruck’ın ise sürtünme katsayısı, 0,3 olarak belirlenmiştir. Bu da Cyberktruck’ın, RAM 1500’ü geride bırakacağı anlamına geliyor.

Tesla Cybertruck Özellikleri Saymakla Bitmiyor

Tasarımdaki dikkat çeken noktalardan biri de aracın ön panel kısmı. Havacılık mühendisi çalışmaları sayesinde düzensiz hava akışına karşı önlem oluşturulmuş. Musk’a göre bu da aracın aerodinamik alanında rakipsiz olduğunu gösteriyor. Justin Martin ise araçtaki aerodinamik simülasyon çalışmaları sayesinde sonuçların gayet başarılı ve tasarımın ilgi çekici olduğunu söylüyor.

Martin ‘e katılmayan birçok kişi de var. Tartışmalara göre bazı kişiler, sürtünme katsayısının aracın verimliliği konusunda bir fikir vermeyeceği belirtiliyor. Bu fikri savunanlardan biri olan Baker, sürtünme katsayısının sadece bir referans noktası olabileceğini, ancak araç hakkında bilgi vermeyeceğini açıkladı. Bu açıklamalara ise Elon Musk’tan henüz bir cevap gelmedi.

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.