Gaz Tepkime Cihazı Nedir? Yararları, Zararları ve Kullanıcı Yorumları

0

Gaz tepkimesi arttıran cihazlar pratik olmaları nedeniyle tercih sebebi olmaktadır. Günümüzde sürücülerin araçlarında ortak beklentisi performanslı olmasıdır ve performans arttırmanın en kolay, en zararsız ve masrafsız yolu gaz tepkime arttırıcı cihazlardır.

Gaz Tepkime Arttırıcı Cihaz Nedir?

Gaz pedalının tepkisi yükselterek bu sayede performans hissini ve getirisini arttırabilmeyi hedefleyen cihazlardır. Pek çok farklı marka altında satışları mevcuttur. Bu cihazlar kesinlikle beygir gücünü ve torku arttırmaz, firmaların böyle bir ideaları yoktur. Özellikle turbo beslemeli araçlarda alt devirlerde ortaya çıkan güç ve tork azlığını ortadan kaldırdığı ileri sürülmektedir.

Gaz Tepkime Arttırıcı Cihazı Nasıl Çalışır?

Cihazlar yeni nesil araçlarda bilgisayar kontrollü olarak gaz komutlarını kontrol eden yeni nesil beyne sahip araçlarda kullanılmaktadır. Eski nesil gaz teli olan araçlarda kullanılması uygun değildir. Kısaca sistem mekanik değildir ve bilgisayar kontrollü olarak çalışmaktadır. Montajı oldukça kolay olan ürün ECU ya bağlı olan Drive By Wire sistemi soketi yerinden sökülerek, cihazın aparatlarının bir tarafı gaz pedalına diğer tarafı da ECU ya giden kısma monte edilmektedir. Bu sayede gaz pedalı komutu ilk olarak gaz tepkime cihazına daha sonra araç beynine gitmektedir.

Ayrıca gaz tepkime arttırıcı cihazda bulunan yazılımlar sayesinde ve kumanda kontrollü olarak farklı modlarda kullanım sunmaktadır. Cihazın çalışma prensibi düşünüldüğünde bir çeşit sinyal yükseltici gibi görülebilir. Örneği aracımıza %30 oranında gaz verdik, gaz tepki arttırıcı cihaz bunu araç beynine daha fazla oranda gaz vermişiz gibi yansıtıyor. Bu olayı aslında sürücünün ayağıyla yapması mümkün ama ayakla yapmak için belirli bir zaman geçiyor. Geçen zaman salise dahi olsa bir tepki gecikmesi yaşanıyor. Gaz tepki cihazları işte bu tepkime gecikmesini ortadan kaldırıyor.

Cihazı kullananlar araç tepkimesinde bir miktar farklılıklar olduğunu belirmekte. Diğer taraftan gaz tepkimelerinin olması gerekenden daha fazla oranda beyne aktarılması yakıt tüketimini arttırabileceği konusunda soru işaretleri oluşturuyor. Gaz tepkime cihazları farklı hava şartlarında bir handikap oluşturabilmektedir. Düşük devirlerde araç kullanmak gerektiği durumlarda cihazın tepkimeyi daha yüksek oranda göstermesi bazı sorunlar orta çıkarmaktadır. Çoğu otomatik vitesli araçlarda aslında bu sistem kullanılıyor. Farklı sürüş sistemleri ile aslında aynı mantık fabrika çıkışlı olarak araçlara uygulanıyor. Örneğin sport mod, kar modu vb.

Bunları da beğenebilirsin
Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Bununla iyi olduğunuzu varsayacağız, ancak isterseniz vazgeçebilirsiniz. Kabul etmek Mesajları Oku

Gizlilik ve Çerez Politikası