Türkiye İstatistik Kurumu, ülkemizdeki 2010 – 2019 yılları arasını kapsayan otomotiv satış verileri ilgili araştırma yaptı. TÜİK verilerine göre Türkiye’deki LPG’li araç sayısı da 2.900.000 adetten 4.661.000 adete kadar yükseldi. Trafikte aktif olarak yer alan araçların da %42.3’ünü benzinli modeller oluştururken bu oran 2019 yılına kadar %24 seviyelerine kadar gerileme kaydetti. Trafiğe kayıtlı aktif araç sayısı ise 10 yıllık süre de %53’lük bir artış gösterirken, toplam araç sayısı 23 milyonun üzerine çıktı.
BRC Açıklaması
TÜİK verileri sonrasında açıklamalar yapan BRC Türkiye CEO’su Kadir Örücü; ”Geçtiğimiz günler de pazar araştırması yapan JATO, Avrupa pazarındaki otomotiv satış rakamlarını açıkladı. Raporda dizel araç satışlarının %30 gerilediğini, dizel yasaklamalarının sektörü ciddi oranda etkilediğini ortaya koydu. Doğaya ve insan sağlığına oldukça zararlı olan dizel yakıtın Avrupa’nın bazı bölgelerin de yasaklanması ülkemizi de etkiledi. 2020 itibariyle birlikte gelen zorunlu dizel emisyon testi, dizel yasaklarının ülkemizdeki yansımasıdır.” ifadelerine yer verdi.
Ayrıca dizel yakıtın doğaya ve insan sağlığına zararlarından da bahseden Kadir Örücü; ”Dizel yakıtlı bir aracın, yakıtı yaktıktan sonra üretmiş olduğu parçacıklar ve azot oksit gazları, şehirlerde meydana gelen hava kirliliğinin başlıca sebepleridir. Avrupa Birliği verilerine göre de dizel yakıtların çevreye yaymış olduğu zararlı bu maddeler insan yaşamını da 6 ila 8 ay kadar kısaltıyor. Maddelerin yarattığı sağlık problemlerine harcanan tutar ise 75.000 € olarak gösteriliyor. Diğer yakıtlara baktığımız zaman ise LPG çevreye en az zarar veren seçenek olarak ortaya çıkıyor. LPG’nin PM değerleri kömürden 25-35, dizelden 10 defa, benzinden ise %30 dolaylarındadır.” dedi.