Günlerdir bir çok yer de Ford Focus RS modelinin artık yeni jenarasyonunun gelmeyeceğine yönelik haberler görmüşsünüzdür. Söylentiler devam ederken Ford grubu Focus RS hakkında nihayet bir açıklama yaptı. Autocar dergisine açıklama yapan marka sözcüsü, söylentileri doğruladı. Focus RS için yolun sonuna geldi diyen marka sözcüsü, suçu ise ağırlaşan emisyon kısıtlamalarına ve maliyetlere yükledi.
Geçtiğimiz günlerde dördüncü nesil Focus’un tanıtımı yapılmıştı. Tanıtım sonrasında herkes RS hakkında bilgi beklerken Ford grubu duruma sessiz kaldı. Geçtiğimiz hafta Caradisiac tarafından yapılan haberler de RS hakkındaki dedikoduları güçlendirdi. Ford Avustralya da araç hakkında sorulan sorulara, RS’in geleceğini konuşmak için çok erken açıklaması yapmış ve şüpheleri kuvvetlendirmişti.
Autocar dergisinin aldığı bilgilere göre Focus RS’in artık üretilmemesinin en büyük sebepleri arasında Avrupa’da sıkılaşan emisyon kısıtlamaları. Buna bağlı olarak yükselen gelişim maliyetleri ne yazık ki otomobilini ipini çekmiş. Focus RS’in artık rafa kaldırılması sonrası modelin performanslı modelleri Focus ST’lerin biraz önünü açmış olacak.
Hem benzinli, hem de dizel motorlara sahip olan Focus’un ST versiyonlarının performans değerleri de aslında yabana atılacak cinsten değil. Focus ST’in kaputunun altın da yer alan 2.3 litrelik hacime sahip EcoBoost benzinli motoru, 280 beygirlik bir güç üretimine ve 420 Nm tork değerlerine sahip. Dizel versiyona baktığımız zaman ise 2.0 EcoBlue ST 190 beygirlik bir güç ve 400 Nm tork değeri sunuyor.